بیمه خاموشی ابر: هر آنچه که باید بدانید

بیمه خاموشی ابر: هر آنچه که باید بدانید

شرکت ها به طور جمعی هزینه کردند 61 میلیارد دلار در زیرساخت های ابری در سه ماهه چهارم 2022، و رشد بیشتری در آینده وجود دارد. با این حال، کسب‌وکارها از ضررهای ناشی از خرابی ابر محافظت ضعیفی دارند.

امیر کبیر، شریک عمومی AV8 به TechCrunch+ گفت: «ارائه‌دهندگان خدمات ابری معمولاً توافق‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) را ارائه می‌کنند که تعهدات آن‌ها را نسبت به در دسترس بودن و عملکرد خدمات مشخص می‌کند. اما در حالی که معمولاً در صورت عدم دستیابی به سطوح خدمات توافق شده، جریمه‌هایی در نظر گرفته می‌شود، این جریمه‌ها به ندرت خسارات کاملی را پوشش می‌دهند که قطع ابر می‌تواند باعث مشتریانش شود.

مورد مثال: پس از آفلاین شدن میلیون‌ها وب‌سایت پس از آتش‌سوزی بزرگ مرکز داده در فرانسه، یک فروشنده آنلاین کوچک در مطبوعات شکایت کرد که ارائه‌دهنده ابر او، OVHcloud، تنها یک کوپن به ارزش چند ماه میزبانی رایگان – حدود 30 دلار – به او ارائه می‌دهد. ، زمانی که او خسارت واقعی را نزدیک به 2000 دلار تخمین زد.

برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک تجارت الکترونیک، به راحتی می توان دید که چگونه خرابی ابر می تواند منجر به از دست دادن درآمد شود. اما قطع شدن ابر می‌تواند تأثیر منفی بر درآمد کسب‌وکارها داشته باشد، چه به دلیل از دست دادن بهره‌وری باشد، چه به دلیل داشتن SLA خود با مشتریانی که ممکن است به آنها غرامت بدهند.

نتیجه معمول ریسک، بیمه در برابر آن است، اما وقتی نوبت به خرابی ابر می رسد، بخش بیمه هنوز به طور کامل به آن رسیدگی نکرده است.