این دو شرکت روز دوشنبه اعلام کردند که خودروی پرتاب موشک 4 جدید آسترا از موتور مایع هادلی دب اعظم برای تامین انرژی مرحله بالایی خود استفاده خواهد کرد.
آسترا در مورد موتور مرحله فوقانی جدید که راکت 4 جدید خود را تامین می کند، سخت صحبت می کند، و مدیر عامل شرکت کریس کمپ تنها در سال گذشته به سرمایه گذاران گفت که افزایش قابل ملاحظه ظرفیت محموله موشک تا حدی به دلیل ارتقاء موتور است. برون سپاری موتور کمک می کند تا روشن شود که چگونه آسترا توانست به سرعت برنامه های خود را برای راکت 4 تغییر دهد، از جمله دوبرابر کردن ظرفیت محموله وسیله پرتاب از 300 کیلوگرم به 600 کیلوگرم.
راکت 4 یک انحراف بزرگ را برای آسترا نشان میدهد که در طول تاریخ بر موشکهای بسیار سبک وزن و سرعت بالا تمرکز داشته است. پس از یک سری شکست در راه اندازی و در پاسخ به نظرات مشتری، این شرکت گفت که در مسیری کاملاً متفاوت خواهد رفت. زمانی که Astra در آگوست گذشته این تغییر را اعلام کرد، کمپ گفت که این شرکت به ویژه مشتاق است تا اپراتورهای بزرگ صورت فلکی را با سیستم ظرفیت بالاتر خود هدف قرار دهد.
آسترا قصد دارد در اواخر سال جاری پرتاب های آزمایشی اولیه را انجام دهد. کمپ گفت که آیا این شرکت در سال جاری فعالیت های تجاری خود را از سر می گیرد یا خیر، بستگی به نحوه انجام این آزمایش ها دارد.
آسترا آخرین شرکت پرتاب کننده ای است که از موتورهای Ursa استفاده می کند. Ursa همچنین Phantom Space و Stratolaunch را در میان مشتریان خود به حساب می آورد. این سازنده موتور مستقر در کلرادو همچنین اخیراً قراردادی با نیروی هوایی ایالات متحده برای تحویل حدود 30 موتور هدلی در سال بسته است. علاوه بر هدلی، Ursa در حال توسعه یک موتور قویتر ریپلی است که میتواند حدود 10 برابر نیروی رانش بیشتری ایجاد کند.
این خبر شایعه طولانی مدتی را در میان علاقه مندان فضایی مبنی بر اینکه این دو شرکت قراردادی را امضا کرده اند، تایید کرد. شایعات زمانی شروع شد که Astra اولین راهنمای کاربران محموله خود را برای Rocket 4 در نوامبر گذشته منتشر کرد، و کارآگاهان فضایی متوجه شدند که موتور مرحله فوقانی دارای توربوپمپ بوده و قادر به ایجاد نیروی رانش تقریباً 6500 پوندی است. با توجه به محدودیتهای زمانی و مالی پیش روی آسترا، مردم حدس میزدند که این تنها میتواند یک نوع هدلی باشد. معلوم شد حق با آنها بود