SeaGPT جدید Greywing مشکلات ایمیل را برای مدیران خدمه دریایی حل می کند

هر بار که یکی از اعضای خدمه آنها تغییر می کند، مدیران خدمه دریایی باید مقررات مهاجرت، الزامات COVID و برنامه های سفر را برای هر فرد انجام دهند. این کار معمولاً از طریق ایمیل‌هایی با عوامل پورت انجام می‌شود و می‌تواند به سرعت منجر به تعداد زیادی پیام شود که در چندین منطقه زمانی ارسال می‌شوند، به خصوص اگر چندین نفر در حال خروج یا سوار شدن باشند. برای ساده‌تر کردن فرآیند، Greywing، پلتفرم اطلاعات دریایی مستقر در سنگاپور که توسط سرمایه‌گذارانی مانند Flexport و Y Combinator پشتیبانی می‌شود، امروز اعلام کرد SeaGPT، یک ربات چت هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری GPT4 را توسعه داده است.

نیک کلارک، مدیرعامل Greywing در بیانیه‌ای گفت که غلبه بر ایمیل مشکلی است که مدیران خدمه از آنها می‌خواهند آن را برطرف کنند. SeaGPT جدیدترین ابزار این استارت آپ برای خودکارسازی تغییرات خدمه است. نسخه فعلی (Greywing قصد دارد به توسعه آن ادامه دهد و موارد استفاده جدید را اضافه کند) با خودکار کردن بخش‌هایی از فرآیند ارتباط، مانند تهیه پیش‌نویس ایمیل‌هایی با سؤالات مهم و استخراج ضروری‌ترین اطلاعات از پاسخ‌های آژانس بندری برای اعضای خاص خدمه، فرآیند را ساده می‌کند.

بنیانگذار Greywing و مدیر ارشد فناوری هریشی اولیکل به TechCrunch گفت که SeaGPT یک چت ربات هوش مصنوعی مولد plug-and-play نیست، بلکه با پیشرفت هایی با GPT4 و یک رویکرد خاص دریایی برای برنامه نویسی امکان پذیر شده است.

او اضافه کرد که اضافه بار ایمیل بر تعداد کشتی هایی که یک مدیر خدمه می تواند در یک زمان مدیریت کند و توانایی آنها برای جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گیری ها تأثیر می گذارد. «اگر یک تصمیم واحد، مانند یک مامور پورت برای یک تغییر خدمه، اطلاعاتی را در هفت ایمیل و پاسخ‌ها در فایل‌های PDF و اکسل منتشر کند، احتمال خطای انسانی بیشتر می‌شود. علاوه بر این، دریانوردی یک صنعت جهانی است. وقتی مناطق زمانی مطلوب نیستند، مدیران خدمه یا باید 24/7 در دسترس باشند یا برای مکالمه با زمان‌های چرخشی چند روزه روبرو شوند.

به عنوان مثال، یکی از مشتریان Greywing یک استاد مجروح داشت که باید فوراً از کشتی خود تخلیه می شد. این بدان معنی بود که مدیر خدمه باید نزدیکترین بندر به امکانات پزشکی مناسب را پیدا کند. اما از آنجایی که آنها در نزدیکی بندرهای جدید قرار داشتند، تعداد زیادی ایمیل برای هماهنگی خروج او لازم بود. Olickel گفت SeaGPT می توانست این زمان را از ساعت ها به دقیقه کاهش دهد.

بنابراین SeaGPT چگونه کار می کند؟ در حال حاضر از طریق پلتفرم Greywing، Slackbot و برنامه تلفن همراه آن در دسترس است و قصد دارد ادغام هایی را به WhatsApp و Teams اضافه کند. کاربران می توانند سؤالاتی مانند SeaGPT بپرسند: «تغییر خدمه را برای من در ملبورن تنظیم کنید». Olickel توضیح می دهد که مدیران خدمه که در حال تغییر اعضای خدمه هستند باید بدانند که هزینه خروج هر فرد چقدر است و آیا محدودیت هایی از جمله الزامات واکسیناسیون COVID و مقررات مهاجرت وجود دارد که باید از آن آگاه باشند.

پس از دریافت درخواست، SeaGPT که به پایگاه داده اختصاصی Greywing که 18300 پورت را پوشش می دهد متصل است، تمام اطلاعات را بررسی می کند و با اطلاعات لازم باز می گردد. سپس سؤالاتی مانند نوع کشتی، ملیت افرادی که سوار و خارج از کشتی می شوند و نام آنها می پرسد. این اطلاعات برای SeaGPT برای پیش‌نویس ایمیل‌ها برای ارسال به ماموران پورت استفاده می‌شود. سوالاتی که اغلب توسط مدیران پرمشغله خدمه نادیده گرفته می‌شوند شامل این موارد می‌شوند، از جمله: «آیا می‌توانید لطفاً در مورد هرگونه محدودیت مهاجرت یا بندر، اگر آزمایش‌های PCR برای مرخصی در ساحل مورد نیاز است و هزینه آن، راهنمایی کنید».

برای جلوگیری از خطا، SeaGPT توهمات را مجاز نمی‌داند، بنابراین اگر جزئیات درخواستی در دسترس نباشد، به جای فرض جعل اطلاعات، آن را علامت‌گذاری می‌کند. ایمیل‌ها را می‌توان از طریق پلتفرم Greywing ارسال کرد و در صورت نیاز می‌توان پروازها را نیز در آنجا رزرو کرد.

Olickel توضیح می دهد که وقتی مدیران خدمه ایمیل ها را پس می گیرند، اغلب اطلاعات را در قالب های مختلف دریافت می کنند. به عنوان مثال، می تواند در یک لیست، نوشته شده در یک پاراگراف یا حتی به زبان های مختلف باشد. SeaGPT با ترجمه (زبان‌هایی که می‌تواند از عهده آن برآید شامل هندی، یونانی، روسی و ماندارین)، برداشتن هزینه‌های هر نفر و هزینه‌های تاریخی و قرار دادن آن در سوابق Greywing کاربر کمک می‌کند.

SeaGPT در حال حاضر اساساً برای ارتباط با عوامل بندری است، اما Olickel می‌گوید با توسعه بیشتر، Greywing می‌خواهد که به ساده‌سازی ارتباط بین عوامل، دریانوردان و اربابان به نقاط مربوطه کمک کند که می‌توانند به عنوان داده‌های ساخت‌یافته وارد شوند.

او گفت: “در دراز مدت، ما انتظار داریم SeaGPT عضو تیم یا دستیار اجرایی تیم خدمه باشد، به عنوان ابزاری که در صورت لزوم به سادگی در ارتباطات کپی می شود.” این برنامه در پس‌زمینه اجرا می‌شود، داده‌های مربوطه را بازیابی می‌کند و تمام ارتباطاتی را که نیازی به دخالت مستقیم ندارند، مدیریت می‌کند و برای هر مدیر خدمه پشتیبانی تصمیم‌گیری خودکار ارائه می‌کند.»