Unagi بهترین خرید را به عنوان شریک اشتراک اسکوتر الکترونیکی تضمین می کند

تولید کننده اسکوترهای الکترونیکی Unagi ماه شلوغی را پشت سر گذاشته است. تنها چند هفته پس از عرضه اسکوتر Model One Voyager به بازار، این شرکت می‌گوید که یک دور مالی بزرگ را بسته است و بهترین خرید را به عنوان شریک اشتراک اسکوتر تضمین کرده است.

دور 29.3 میلیون دلاری ترکیبی از حقوق صاحبان سهام و بدهی است. 17.3 میلیون دلار سهام توسط صندوق یکپارچگی اکوسیستم با مشارکت Menlo Ventures و Pure Capital هدایت می شود. 10 میلیون دلار بدهی باقی مانده توسط Aegon Asset Management هدایت می شود که به ارائه دهنده اعتبار موجود Unagi Horizon Technology Finance می پیوندد.

Unagi نه تنها به خاطر اسکوترهای الکترونیکی سبک وزن خود که برای مشتریان شهری مناسب هستند، بلکه برای کسب و کار اشتراک خود که تجربه ای بدون تعهد و تعمیر و نگهداری را با قیمت مناسب ارائه می دهد، به خوبی شناخته شده است. در حالی که این شرکت اسکوترهای خود را مستقیماً به مشتریان و از طریق شرکای خرده‌فروشی می‌فروشد، تقریباً 90 درصد تجارت اکنون مبتنی بر اشتراک است. TJ Compagnone، مدیر ارشد محصول Unagi به TechCrunch گفت: تقریباً به نقطه ای رسیده است که Unagi ممکن است فروش را به طور کلی متوقف کند.

وجوه برای رشد آن کسب و کار اشتراک استفاده خواهد شد و مشارکت با Best Buy یکی از استراتژی های Unagi است. Unagi با Best Buy و همچنین سایر خرده فروشان برای فروش اسکوترهای خود برای چند سال شریک شده است. اما دیوید هیمن، مدیرعامل و بنیانگذار، به TechCrunch گفت فروش اسکوتر از طریق شریک خرده فروشی می تواند چالش برانگیز باشد.

هیمن گفت: «زمان‌بندی جریان نقدی، حاشیه‌های کم، بازده پردازش، خدمات مشتری و غیره. بنابراین ما کاملاً روی اشتراک‌ها از طریق شرکای خرده‌فروشی تمرکز کرده‌ایم.

اکنون مشتریان می توانند برای ثبت نام برای اشتراک Unagi به BestBuy.com مراجعه کنند، که هزینه آن همان قیمتی است که در وب سایت Unagi در آنجا وجود دارد – 59 دلار در ماه برای Model One Classic و 69 دلار در ماه برای مدل تازه منتشر شده مدل One Voyager.

مشتریانی که از طریق Best Buy ثبت نام می کنند، از هزینه ثبت نام 50 دلار صرف نظر می کنند، چیزی که Unagi مایل است برای دیده شدن در سایت یک خرده فروش برجسته ایالات متحده قربانی کند.

از دیدگاه Best Buy (یا هر شریک خرده فروشی)، این یک پیشنهاد فوق العاده قانع کننده است. مانند شراکت های مشترک، Unagi تمام انجام، خدمات و عملیات را انجام می دهد. بنابراین برای بهترین خرید، هیچ موجودی برای نگهداری وجود ندارد. پول نقد وجود ندارد. بدون خدمات مشتری یا بازگشت. این یک راه بسیار ساده برای دریافت جایزه سود خالص بدون هیچ هزینه ای است. ما فکر می‌کنیم که این یک مدل کسب‌وکار است که به زودی در همه خرده‌فروشان Big Box رایج خواهد شد و Unagi می‌خواهد در ایجاد این مدل‌های تجاری جدید پیشرو باشد.»

Best Buy طیف وسیعی از وسایل نقلیه الکتریکی را برای فروش ارائه می دهد، اما این ممکن است اولین بار باشد که این شرکت خدمات اشتراک اسکوتر الکترونیکی را انجام می دهد. با این حال، این اولین خودروی Best Buy با سخت افزار به عنوان یک سرویس نیست. اکتبر گذشته، Best Buy Upgrade+ را راه‌اندازی کرد تا به مشتریان در تامین مالی خرید دستگاه‌های جدید مانند لپ‌تاپ‌های مک و سایر محصولات اپل کمک کند.

اسکوتر به عنوان یک سرویس

توسعه اپلیکیشن موبایل جدید Unagi با Model Eleven آغاز شد، پروژه ای که در نهایت برای تولید آن بسیار گران تمام شد. اعتبار تصویر: اوناگی

هیمن گفت که واقعاً شگفت‌آور است که ببینیم کسب و کار اشتراک چقدر محبوب‌تر از جنبه خرده‌فروشی است. به گفته بنیانگذار، اقتصاد واحد نیز با حاشیه ناخالص 50 درصدی به جایگاه خوبی رسیده است.

Unagi انتظار دارد تا امسال سودآور باشد – و این شرکت به معنای سود خالص است، نه تعدیل.

Compagnone می‌گوید: «از نقطه نظر استراتژی، با یک شرکت به سبک SaaS، ضریب ارزش‌گذاری آن‌ها بر 1 دلار درآمد، در زمان‌های خوب تا 30 برابر و در زمان‌های بد 10 برابر است. «به عنوان یک شرکت فروش، ضریب شما به عنوان تابعی از درآمد، 1 تا 1.5 برابر است. سخت‌افزار به‌عنوان سرویس فضای جدیدی است که در آن پراکسی‌های زیادی وجود ندارد، اما متوجه می‌شویم که در زمان‌های خوب، ۱۲ برابر به ۱۵ برابر و در زمان‌های بد، ۸ برابر به ۱۰ برابر انجام می‌دهیم. بنابراین، مطمئناً ما می خواهیم به جای فروش در اینجا باشیم.»

جدا از شراکت Best Buy، Unagi امیدوار است که با مشارکت با شرکت ها، پیشنهاد اشتراک خود را افزایش دهد. این شرکت در حال حاضر با Google کار می کند تا به کارکنان امکان دسترسی به هزینه های اشتراک را بدهد که 100٪ به آنها قابل بازپرداخت است.

گفت: «ما به‌زودی برنامه‌ای را راه‌اندازی می‌کنیم که در آن کارکنانی که در شرکت‌هایی کار می‌کنند که بازپرداخت‌های حمل‌ونقل شناخته شده دارند، از مزایای انحصاری در وب‌سایت Unagi (یعنی چشم‌پوشی از هزینه ثبت‌نام و/یا تخفیف ماهانه 50 دلار) صرفاً با ثبت نام با آدرس ایمیل کاری خود بهره‌مند می‌شوند.» هیمن. ما دامنه آنها را به طور خودکار شناسایی می کنیم و مزایای مناسب را برای تراکنش آنها اعمال می کنیم. سپس آنها می توانند به راحتی به حساب اشتراک خود برای دریافت رسید دسترسی داشته باشند تا به راحتی بازپرداخت کارفرما را دریافت کنند.

هیمن گفت که انتظار دارد برنامه سازمانی یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های رشد در سال آینده باشد و حدود 25 درصد از کل اشتراک‌ها از آن عمودی باشد.

تمرکز بر اشتراک‌ها نیز بخشی از دلیلی است که Unagi مجبور شد سال گذشته اسکوتر مدل Eleven را که بسیار پرطرفدار بود، کنار بگذارد. انتظار می رفت اسکوتر 2440 دلاری، پروژه پرشور Hyman، بسیار هوشمند باشد و دارای ویژگی هایی مانند بلندگوهای بلوتوث باشد تا بتوانید موسیقی یا مسیرهای گام به گام، کشتن از راه دور و حتی حسگرهای پیشرفته کمک سوار را پخش کنید.

متأسفانه، با مسلط شدن تجارت اشتراک، احتمال اینکه بتوان Eleven را برای اجاره ماهانه با کمتر از 100 دلار در ماه ارائه داد کاهش یافت.

هیمن گفت: «و این ناقوس مرگ واقعی بود.

Unagi برنامه تلفن همراه هوشمند را برای Voyager جدید خود تغییر داد و Hyman گفت بسیاری از عناصر Eleven در محصولات جدید آینده وارد خواهند شد.

او گفت: “امیدواریم تا پایان سال جاری یک اسکوتر برنامه ریزی شده است که بیشتر از عناصر Eleven را در خود جای دهد.”