TikTok در حال گسترش سرمایه گذاری خود در تجارت الکترونیک است. در اوایل سال جاری ، پلت فرم ویدئویی شروع به کار آزمایشی خرید TikTok در ایالات متحده ، بریتانیا و کانادا ، با همکاری Shopify کرد. این معامله به تجار Shopify با حساب TikTok For Business اجازه می دهد تا یک برگه خرید به نمایه TikTok خود اضافه کرده و کاتالوگ محصولات خود را با برنامه همگام سازی کنند تا ویترین های کوچک فروشگاه ایجاد شود. اکنون ، TikTok مجموعه ای از شرکای تجاری جدید خود را برای TikTok Shop از جمله Square ، Ecwid و PrestaShop اعلام می کند ، به زودی Wix ، SHOPLINE ، OpenCart و BASE ارائه می شود. همچنین مجموعه کاملی از راه حل ها برای تجارت TikTok ، از جمله محصولات تبلیغاتی و اواخر امسال ، یک API خرید TikTok معرفی کرد.
این شرکت برنامه های بعدی خود را برای خرید TikTok در رویدادی آنلاین به نام TikTok World در روز سه شنبه توضیح داد.
در اینجا ، TikTok نحوه تجارت رایج در بستر خود را به اشتراک گذاشت. به عنوان مثال ، اشاره کرد که هشتگ #TikTokMadeMeBuyIt – که کاربران هنگام به اشتراک گذاری محصولاتی که از طریق ویدیوهای TikTok کشف کرده بودند ارسال می کنند – به 4.6 میلیارد بازدید افزایش یافته است و همچنان در حال صعود است. این شرکت همچنین با اشاره به نظرسنجی انجام شده توسط Material در آگوست 2021 ، اعلام کرد که ویدئوی آن چقدر می تواند کاربران را از آگاهی محصول به مرحله عمل در آورد و مدعی است که در مقایسه با رقبا ، کاربران TikTok 1.7 برابر بیشتر از این برنامه محصولات خریداری کرده اند.
این شرکت گفت که می تواند با تجار آنلاین به چند روش مختلف کار کند. یکی از آنها یک راه حل خرید یکپارچه و با خدمات کامل است که TikTok همه چیز را از حمل و نقل تا تحویل و خرید انجام می دهد. این همان سیستمی است که TikTok در اندونزی آزمایش کرده است ، همانطور که TechCrunch قبلاً گزارش کرده بود. همچنین در حال حاضر در انگلستان موجود است
راه دوم شامل کار با شرکای تجاری شخص ثالث ، مانند Shopify است ، که می توانند ابزارها و پشتیبانی ضروری پشتیبان را به فروشندگان ارائه دهند.
اواخر امسال ، TikTok گفت که همچنین API خرید TikTok را راه اندازی می کند ، که به مشاغل اجازه می دهد کاتالوگ محصولات خود را مستقیماً در TikTok ادغام کرده و در نهایت آن محصولات را در محتوای ارگانیک خود قرار دهند.
در همین حال ، TikTok تعداد انگشت شماری از ابزارها را به مشاغل ارائه می دهد تا محصولات خود را در معرض دید مصرف کنندگان قرار دهند.
با پیوندهای محصول ، که ابتدا در کنار خرید خرید TikTok معرفی شد ، مارک ها می توانند یک یا چند محصول را مستقیماً از یک ویدئوی ارگانیک TikTok برجسته کنند ، که سپس صفحات جزئیات محصول را در وب سایت خود نشان می دهد. این در اصل نسخه TikTok از چیزی مانند برچسب ها و برچسب های محصول اینستاگرام است.
با ویژگی خرید جدید LIVE ، مارک های TikTok می توانند با کاربران جامعه در زمان واقعی ارتباط برقرار کرده و پیوندهای پویا را به محصولات و خدمات به اشتراک بگذارند در حالی که محتوا به صورت زنده پخش می شود. در گذشته ، Walmart میزبان چند رویداد خرید LIVE به عنوان شریک خلبان این ویژگی بود.
همچنین این شرکت در حال حاضر سه گانه از محصولات تبلیغاتی خوراکی را برای خرید آنلاین ارائه می دهد: تبلیغات مجموعه ، تبلیغات ویترین پویا (DSA) و تولید سرب.
مجموعه تبلیغات یک محصول تبلیغاتی جدید است که به مارک ها اجازه می دهد کارت های سفارشی و قابل کشیدن محصول را در ویدیوهای خود در فید قرار دهند. هر کارت می تواند محصول متفاوتی برای فروش داشته باشد و در صورت ضربه زدن ، کاربران را به صفحه گالری فوری سریع بارگذاری می کند ، جایی که کاربران TikTok می توانند موارد را مرور کرده و خرید کنند. از این نوع تبلیغات می توان برای جلب بازدیدکنندگان به وب سایت یک تاجر استفاده کرد و می تواند برای مواردی مانند معاملات محدود ، فروش فصلی و راه اندازی های اخیر مفید باشد. TikTok به یک مورد موردی با برندی به نام Princess Polly اشاره کرد که 6 برابر هزینه تبلیغات و بیش از 50 درصد افزایش کلی بازدید از صفحه محصول با این تبلیغ را نشان می دهد.
تبلیغات ویترین پویا یکی دیگر از محصولات جدید است و به برندها اجازه می دهد هزاران (یا حتی میلیون ها) SKU محصول را از طریق تبلیغات ویدیویی شخصی تبلیغ کنند. DSA تبلیغات ویدئویی ایجاد می کند که مخاطبین خاصی را بر اساس علایق و فعالیت های تجاری خود ، مانند افزودن موارد به سبد خرید یا مشاهده یک محصول ، هدف قرار می دهد. TikTok مجموعه ای از الگوهای DSA ایجاد کرده است که از اصول خلاق این پلتفرم برای ارائه کلیپ های خلاقانه با همپوشانی موسیقی و متن پیروی می کند. TikTok ادعا می کند آزمایش های اولیه DSA نشان می دهد که الگوها نرخ کلیک و نرخ تبدیل بیشتری را برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کنند ، اما معیارها را به اشتراک نمی گذارند. در این تلاش ، با شرکت بازاریابی ویدیویی SHAKR ، به همراه Productsup و feedonomics که می توانند به ادغام کاتالوگ محصولات کمک کنند ، همکاری کرده است.
در همین حال ، Lead Generation همچنان در تبلیغات ویدئویی in-feed موجود است و به مارک ها راهی آسان برای جمع آوری اطلاعات از کاربران TikTok از طریق فرم های آنلاین ارائه می دهد. این تبلیغات برای مشاغلی که چرخه های فروش طولانی تری دارند ، مانند صدا و آموزش ، بهترین است. همچنین با Zapier و LeadsBridge همکاری کرده است تا CRM یک برند را به طور خودکار برای کمپین تولید سرب به طور خودکار متصل کند. TikTok می گوید ، در آزمایشی با بازار جنوب شرقی آسیا Lazada ، تقریبا نیمی از کاربرانی که در اولین هفته از کمپین نسل سرب در فرم ثبت نام کرده بودند ، در بازار به فروش رسیدند.
در مجموع ، این مجموعه راه حل ها چیزی است که TikTok Shopping را تشکیل می دهد.
خاویر ایریگوئن ، مدیر بخش خرید TikTok گفت: “آینده تجارت در TikTok یک تجربه خرید است که به مارک های مختلف در هر اندازه ای اجازه می دهد تا از اشتیاق کاربران ما استفاده کنند.” “جادوی TikTok در صفحه For You اتفاق می افتد ، جایی که محتوای تجارت الکترونیکی به همان شیوه ویدئوهای کوتاه و پخش مستقیم به کاربران ما توصیه می شود. TikTok مکانی است که کاربران و مارک ها می توانند به طور مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و در آن یک تجربه خرید سرتاسری به صورت ارگانیک اتفاق می افتد. این پایه ای است که ما بر اساس آن یک بخش تجاری بلند مدت ایجاد می کنیم. “