TikTok نحوه کشف، استفاده و مصرف موسیقی این روزها را تغییر داده است. اکنون، تلاش درازمدت آن برای ایجاد یک کسب و کار در اطراف آن در حال افزایش است. اپلیکیشن متعلق به ByteDance امروز یک ویژگی جستجو به نام “NewMusic” را اعلام کرد که کاربران می توانند از آن برای یافتن آهنگ های جدید استفاده کنند و هنرمندان می توانند برای تبلیغ آنها استفاده کنند.
برای مشاهده موسیقی جدید در قسمت “NewMusic”، NewMusic را در نوار جستجو وارد کرده و از آنجا می توانید بر روی هاب و هشتگ اختصاصی کلیک کنید.
برای اینکه کاملاً واضح باشد، TikTok یک تجربه جستجو و اکتشاف جدید برای شنیدن موسیقی جدید ایجاد کرده است – تجربهای که با تأییدیههایی از هنرمندان بزرگ با پایگاه کاربر اصلی خود، از جمله برادران جوناس و میگل آغاز میشود.
اما این را از هوا نمی سازد. TikTok گفت که هشتگ NewMusic پیش از راه اندازی امروز 18 میلیارد بازدید داشته است. این راهاندازی مطمئناً به آن کمک میکند: از زمان نوشتن این مقاله، طبق برنامه TikTok من، این تعداد بازدید اکنون به 19.1 میلیارد رسیده است.
ریشههای موسیقی TikTok به DNA خود برنامه مربوط میشود، که ابتدا بهعنوان Musical.ly زنده شد و بر ویدیوهای تولید شده توسط کاربران از افراد متمرکز بود، که بسیاری از آنها نوجوانان و سایر کاربران جوانتر بودند و آهنگهای مختلف را با لبها همگام میکردند.
Musical.ly در نهایت پس از اینکه ByteDance آن را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد، در نهایت با TikTok ادغام شد و سپس با یک الگوریتم توصیه موفق مضحک، یک رابط کاربری چسبنده و مجموعه ای از تغییرات خلاقانه در این مفهوم از خود کاربران، همه چیز را تقویت کرد. واقعاً شروع به تبدیل شدن به آنچه امروز میدانیم شد. با این حال، در طول آن، موسیقی طبل تپنده برنامه بوده است.
به اندازه کافی خنده دار، با توجه به تأثیر عظیم TikTok بر حوزه موسیقی – نه تنها برای هنرمندانی که موسیقی خود را بازاریابی می کنند، باید انجام شود، بلکه وقتی آهنگ ها در پست هایی که ویروسی می شوند استفاده می شود، آهنگ های محبوب و موفق ایجاد می کند. و حتی دیگر نیروها در فضای استریم را به بازنگری کامل در رابطهای خود واداشته و آنها را برای افزایش جذابیت و تعامل بیشتر شبیه TikTok میکند – طعنهآمیز است که این شرکت تا حدودی حول جایگاه خود در صنعت موسیقی رقصیده است.
در ماه نوامبر توسط بلومبرگ گزارش شد که همه لیبلهای بزرگ به دنبال مذاکره مجدد در مورد معاملات TikTok خود هستند – آنها طبیعتاً حق امتیاز بیشتری میخواهند – اگرچه هنوز مشخص نیست که هنوز راهحلی برای آن وجود ندارد.
ByteDance دارد یک برنامه موسیقی محور به نام Resso ساخته است، اما تا به امروز فقط در سه بازار (هند، اندونزی و برزیل) راه اندازی شده است و اخیراً یک دیوار پرداخت ایجاد کرده است تا متوجه شود چه کسی واقعاً از آن استفاده می کند.
گزارشی از WSJ در سال گذشته اشاره کرد که ByteDance به دنبال گسترش آن است. با این حال، با وجود سؤالات زیادی که بر سر برنامه و شرکت مادر و نحوه استفاده یا بسته شدن آن در بازارهایی مانند ایالات متحده به دلیل مسائل امنیتی وجود دارد، ممکن است به این معنی باشد که پیشرفت ها در این زمینه ممکن است چندان سریع نباشد.
و مناقشات دیگری وجود دارد که بعید است به این زودی ها محو شوند. موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی، چیزی است که اگر احساس کنند IP آنها برداشته شده است، احتمالاً خاری در چشم بسیاری از برچسب ها و هنرمندان خواهد بود.
با این حال، ByteDance برای مدتی به هوش مصنوعی و اینکه چگونه ممکن است در موسیقی نقش ایفا کند، علاقه داشته است. با توجه به اینکه این منطقه چگونه امروز در حال گسترش است، چندین سال پیش یک حرکت بسیار محتاطانه برای خرید Jukedeck، یک بازیکن اولیه در فضای موسیقی مولد هوش مصنوعی انجام داد.
اما با نگاهی به نحوه کشف و مصرف موسیقی امروزه، این شرکت – مادر و اپلیکیشن – به وضوح فرصتهای بزرگی را برای خود به عنوان وسیلهای برای بازاریابی و موارد دیگر میبیند. شاهد سرویس توزیع مستقل SoundOn باشید که در چندین بازار از جمله بازارهای بزرگ مانند ایالات متحده ساخته و منتشر شده است.
دنیای امروز ما غرق در طعنه ای واقعی از اطلاعات است که برای جلب توجه ما رقابت می کنند، و جستجو به برنامه قاتل تبدیل شده است: به مردم راهی بدهید تا موسیقی را از سر و صدا بیرون بکشند (یا به معنای واقعی کلمه، چیزهایی را که می خواهند پیدا کنند) و شما برنده اینترنت هستید این چیزی است که TikTok و والدین ByteDance با رویکرد جدید خود برای جستجو و کشف آن را قطعا درک می کنند.
پل هوریکان، رئیس جهانی عملیات موسیقی در TikTok، گفت: «ما از راهاندازی #NewMusic Hub، یک پلتفرم اکتشاف جهانی که هنرمندان همه ژانرها، از استعدادهای جدید گرفته تا سوپراستارهای بینالمللی را جشن میگیرد و قهرمان میکند، هیجانزده هستیم. بیانیه. TikTok در حال حاضر مقصدی برای هنرمندانی است که میخواهند جدیدترین آثار خود را پیشنمایش کنند و برای طرفداران موسیقی که به دنبال کشف موسیقی جدید هستند، و این ویژگی جدید به هنرمندان راه جدیدی برای ارتباط با جامعه جهانی ما میدهد. این یک فرصت هیجان انگیز برای الهام بخشیدن به خلاقیت هنرمندان، جرقه زدن ارتباطات، و پرورش یک منظره موسیقی متنوع است که استعدادها و اشتیاق منحصر به فرد هنرمندان و طرفداران در سراسر جهان را در بر می گیرد.”
ما از TikTok چند سؤال در مورد ویژگی جستجوی NewMusic پرسیدهایم، از جمله اینکه چه نوع حمایت مالی در این پلتفرم ایجاد میشود، یا اینکه آیا در حال حاضر هیچ گونه حمایتی وجود ندارد یا خیر. چگونه با خرید آهنگ ها در سایت یا از طریق اشخاص ثالث ارتباط برقرار می کند. و اینکه چگونه فرد به بالای شمع جستجو الک می شود. همانطور که بیشتر یاد می گیریم به روز می کنیم.