این شرکت به TechCrunch تأیید کرد که TikTok بی سر و صدا “استیکرهای ویدئویی متحرک” را برای پیام های مستقیم در فوریه راه اندازی کرد. استیکرهای ویدیویی اساساً مانند GIF کار میکنند و توسعهای از استیکرهای TikTok هستند که در دسامبر گذشته منتشر شدند و به کاربران اجازه میدهند تصاویر سفارشی خود را ایجاد و آپلود کنند تا در پیامهای مستقیم استفاده شوند.
کاربران می توانند از طریق استیکرهای ویدیویی محبوبی که توسط دیگر کاربران آپلود شده اند مرور کنند یا خود را ایجاد کنند. این ویژگی که توسط شرکت اطلاعاتی Watchful.ai کشف شد، راهی برای سرگرمکنندهتر کردن و جذابتر کردن پیامهای مستقیم است. اگر میخواهید استیکر خود را بسازید، میتوانید گزینه «ایجاد برچسب» را در پنجره پیام مستقیم انتخاب کنید. از آنجا، میتوانید ویدیویی را از ویدیوهای پسندیده، پست شده و مورد علاقه خود انتخاب کنید، به این معنی که میتوانید از محتوای خود یا از محتوای پست شده توسط دیگران استیکرهای ویدیویی ایجاد کنید.
هنگامی که یک ویدیو را انتخاب کردید، میتوانید از ریز عکسهای پاککننده ویدیو برای انتخاب مقداری از ویدیو که میخواهید بخشی از استیکر ویدیوی شما باشد استفاده کنید. همچنین گزینه ای برای اضافه کردن متن به استیکر ویدیو یا برش محتوا وجود دارد. وقتی کارتان تمام شد، میتوانید انتخاب کنید که برچسب ویدیو را در کتابخانه برچسب شخصی خود ذخیره کنید، جایی که میتوانید دوباره آن را در برگه دلخواه DM خود بیابید و در هر زمان برای دوستان خود ارسال کنید. یا میتوانید انتخاب کنید که آن را به فروشگاه استیکر در TikTok اضافه کنید، به این معنی که سایر کاربران میتوانند استیکر ویدیویی را پیدا کرده و از آن استفاده کنند.
TikTok خاطرنشان میکند که فقط ویدیوهایی را با مجوز استیکر نمایش میدهد، به این معنی که لازم نیست نگران سوء استفاده از ویدیوی سازنده بدون رضایت او باشید. سازندگان میتوانند با تغییر تنظیمات حریم خصوصی خود، از اجازه دادن به دیگران برای ایجاد استیکرهای ویدیویی بر اساس ویدیوهای خود انصراف دهند.
اگر نمیخواهید استیکر ویدیویی خود را بسازید، میتوانید استیکرهای ویدیویی برتر، پرطرفدار و جدید را که مردم ایجاد کردهاند و در برنامه استفاده میکنند، مرور کنید.
اگرچه به لطف همکاری با GIPHY مدتی است که قادر به ارسال GIF در پیامهای مستقیم TikTok بودهاید، ویژگی جدید راهی را در اختیار کاربران قرار میدهد تا محتوای برنامه را به روشهای جدیدی به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، بهجای اشتراکگذاری یک ویدیوی کامل با شخصی از طریق DM، میتوانید قسمت خاصی از آن را با تبدیل آن به یک برچسب ویدیویی به اشتراک بگذارید. یا اگر بخشی از یک ویدیو وجود دارد که شما و یکی از دوستانتان آن را بهخصوص خندهدار میدانید و اغلب به آن اشاره میکنید، میتوانید یک برچسب ویدیویی از آن ایجاد کنید. و البته، درست مانند نحوه استفاده از GIF برای اشتراکگذاری واکنشها، میتوانید از بین مجموعهای از برچسبهای ویدیویی برای واکنش به پیامی از یک دوست انتخاب کنید، یا میتوانید متعلق به خود بسازید.
TikTok قبلاً خود را به عنوان یک پلتفرم سرگرمی موفق ثابت کرده است و اکنون احتمالاً به دنبال گسترش ویژگیهای اجتماعی خود است تا کاربران را وادار کند که زمان بیشتری را صرف برنامه خود کنند. با توجه به اینکه واتساپ، مسنجر و اینستاگرام همگی دارای استیکرهایی هستند که کاربران میتوانند از طریق پیامهای مستقیم برای یکدیگر ارسال کنند، جای تعجب نیست که TikTok به دنبال گسترش پیشنهادات استیکر خود با تمرکز بر چیزی است که به آن معروف است: ویدیو.
این راهاندازی زمانی انجام میشود که TikTok اخیراً تنظیمات پیامهای مستقیم خود را اصلاح کرده است. در اوایل سال جاری، این شرکت بی سر و صدا تنظیمات پیام مستقیم خود را گسترش داد تا به کاربران این امکان را بدهد که از چه کسی می خواهند پیام دریافت کنند. اکنون گزینه ها عبارتند از: همه، دوستان پیشنهادی، فالوورهای متقابل، افرادی که برایشان پیام ارسال کرده اید یا هیچکس. قبل از این تغییر، فقط افرادی که کاربران به عنوان دوستان معرفی کرده بودند یا توصیه شده بودند، می توانستند برای یکدیگر در پلتفرم DM ارسال کنند.