تورو دسترسی به سرویس های شخص ثالث را مسدود می کند و میزبان ها به وحشت می افتند

طبق ایمیلی که میزبان دریافت کرده و TechCrunch مشاهده کرده است، Turo، شرکت اجاره خودرو همتا به همتا، قصد دارد از 30 آوریل دسترسی به خدمات شخص ثالث مانند CarSync و Fleetwire را مسدود کند.

تورو این حرکت را تایید کرد، که میزبانان می گویند که آنها را از ابزارهای ضروری مدیریت ناوگان که به آنها اجازه می دهد چندین خودرو را روی پلتفرم به اشتراک بگذارند، قطع می کند. در حالی که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه Turo قصد دارد بسیاری از این خدمات را در برنامه خود بسازد، اما این امر میزبان هایی را که امروزه به این خدمات شخص ثالث متکی هستند، آرام نکرده است.

حدود 24000 نفر از میزبانان تورو بیش از سه وسیله نقلیه را در پلت فرم کرایه اتومبیل همتا به همتا اجاره می دهند. آنها از CarSync و Fleetwire برای مدیریت ناوگان و پرداخت عوارض خود استفاده می کنند و همچنین خدمات مفید دیگری را ارائه می دهند که از گذشته در برنامه Turo وجود نداشته است.

برنامه‌های تورو باعث ایجاد وحشت در میان بسیاری از میزبان‌ها شده است، که به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی درخواست‌هایی در Change.org روی آورده‌اند تا استدلال کنند که این تغییر تجارت آنها را تهدید می‌کند.

این بازخورد در زمان دشواری برای تورو اتفاق می‌افتد، که به نظر می‌رسد دو سال پس از ثبت نام محرمانه برای IPO، در آستانه تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام است.

Turo اخیراً S-1 خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار با اطلاعات مالی 2022 خود به روز کرده است. نتایج نشان می دهد شرکتی که از رکود همه گیر با رشد سریع درآمد و سطوح سالم سودآوری بیرون آمده است.

اما تورو هنوز برای تقویت مالی خود کار دارد. یک هدف کلیدی افزایش عرضه وسایل نقلیه در دسترس برای مهمانان با تبدیل به اصطلاح “میزبان مصرف کننده” است که یک یا دو وسیله نقلیه را بر روی پلت فرم اجاره می دهند به “میزبان مشاغل کوچک و حرفه ای”. میزبان های کسب و کارهای کوچک از سه تا نه خودرو و هاست های حرفه ای 10 یا بیشتر استفاده می کنند.

تا 31 دسامبر، حدود 85 درصد از 160000 هاست فعال تورو، هاست مصرف کننده بودند. برای جابجایی این درصدها، تورو باید انگیزه های بیشتری را برای میزبانان فراهم کند و روند اجاره وسایل نقلیه آنها را بسیار آسان تر کند.

پس چرا، میزبانان می پرسند، آیا شرکت تصمیم می گیرد ابزارهایی را که برای رشد و مدیریت ناوگان خود استفاده می کند حذف کند؟

با توجه به S-1 و ارتباطات با میزبانان، به نظر می رسد که امنیت یک نگرانی اصلی باشد. در ایمیلی که به میزبان ها ارسال شد، یکی از نمایندگان تورو گفت که شرکت از “خطرات امنیتی بالقوه” که می تواند توسط سرویس های شخص ثالث ایجاد شود آگاه شده است. Turo همچنین امنیت را به عنوان یکی از عوامل خطر موجود در پرونده های S-1 خود فهرست می کند.

در این ایمیل آمده است: «طی چند هفته آینده، Turo ویژگی‌های جدیدی را منتشر خواهد کرد که حول محور افزایش قیمت و مدیریت خودرو، اتوماسیون عوارض و میزبانی مشترک است. میزبانی مشترک به میزبان ها اجازه می دهد تا شخصی را برای مدیریت لیست های خود به آنها کمک کنند. «این ویژگی‌های جدید به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را تا حد امکان کارآمد اداره کنید.»

تورو به TechCrunch گفت که این ویژگی‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آینده عرضه خواهند شد، اما نگفت کدام ویژگی‌ها ابتدا در دسترس خواهند بود.

واضح است که تورو مشتاق است ویژگی های بیشتری را در داخل خود ارائه دهد. چیزی که میزبان های تورو را عصبی می کند زمان بندی است – یک ماه تلاش برای تکرار تمام کارهایی که CarSync و Fleetwire انجام می دهند – و سابقه تورو در زمینه نوآوری در پلتفرم.

من تعجب می کنم اگر بخش کوچکی از [the features] یکی از کاربران Reddit نوشت: در سال آینده جایگزین می شوند. 10 سال طول کشید تا پیام‌ها و عکس‌های برنامه‌ریزی شده در پیام‌ها دریافت شوند.

در واقع 13 سال طول کشید. تورو در سال 2009 تاسیس شد و سال گذشته پیام ها و عکس های برنامه ریزی شده را در پیام ها راه اندازی کرد.

هاست ها همچنین نمی خرند که تورو معتقد است خطر امنیتی وجود دارد. CarSync، پلتفرمی که به نظر می‌رسد میزبان‌ها برای آن ارزش بالایی قائل است، به TechCrunch گفت که نقضی را تجربه نکرده است.

نیکولا میهایلوویچ، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری CarSync، به TechCrunch گفت: «غافلگیرکننده نبود، زیرا می‌دانستیم که آنها ویژگی‌های مشابهی را ایجاد می‌کنند، اما فکر نمی‌کردیم این ویژگی‌ها هنوز آماده یا راه‌اندازی شده باشند. بنابراین، با توجه به جدول زمانی، شگفت‌انگیز بود. هیچ یک از میزبانان هنوز چیز جدیدی ندیده اند.»

به گفته Mihajlovic، CarSync میزبان 40000 وسیله نقلیه از میزبان های تورو بر روی پلت فرم خود است. این حدود 12.5 درصد از کل وسایل نقلیه تورو است. منابع آشنا به این موضوع به TechCrunch گفتند که Turo در تلاش بود تا CarSync را خریداری کند، اما توافقی حاصل نشد.

ریسک واقعی تورو

آنتونی ناوارو، میزبانی که یک ناوگان هشت تسلا را در منطقه دنور اجاره می‌کند، به TechCrunch گفت که تورو هرگز ابزارهای عالی برای مدیریت ناوگان نداشته است و او نگران است که بازگشت سرمایه‌گذاری خودرویش بسیار سخت‌تر شود. بدون CarSync.

ناوارو در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند میزبانان تورو را به مقصد یکی از رقبای خود مانند Getaround ترک کنند، گفت: «از آنچه من دیده‌ام، مردم به پلتفرم‌های دیگر نگاه می‌کنند و حتی سعی می‌کنند اجاره‌های خصوصی انجام دهند. اما تورو هنوز هم بزرگترین پلتفرم است و بنابراین من فکر می‌کنم که مردم یا سعی می‌کنند آن را کار کنند یا سعی می‌کنند از کسب‌وکار خارج شوند.»

ناوارو گفت که ناوگان های بزرگ ممکن است قادر به تطبیق باشند، اما افرادی مانند او با ناوگان متوسطی که تورو را در کنار خود انجام می دهند، اگر اصلاً بخواهند در این تجارت بمانند، شروع به فکر کردن می کنند.

برای من، به دلیل اینکه بازار تسلا مستعمل چقدر افت کرده و هنوز بدهکارم، زمان سختی برای خروج است. اما پس از تابستان، ممکن است دوباره ارزیابی کنم.

نامه‌ای به تورو که توسط تسلا تورو یونایتد، مجموعه‌ای از میزبانان قدرتمند تورو و تمام ستاره‌ها که مالک تسلاس هستند، امضا شده بود، احساسات مشابهی داشت و می‌گفت که CarSync پیام‌های خودکار قابل اعتمادتر و متنوع‌تری نسبت به سیستم پیام‌رسان تورو ارائه می‌دهد.

نامه ای که TechCrunch آن را مشاهده کرد، همچنین می گوید که CarSync بازپرداخت سوپرشارژر را کاملاً خودکار می کند، ابزاری که «تنها یک ابزار مفید برای ما نیست، بلکه اساساً یک ابزار مفید است. ضرورتبدون آن ابزار، آن‌ها باید هزینه‌های سوپرشارژر را به‌صورت دستی از اپلیکیشن تسلا کپی و جای‌گذاری کنند، که در نامه به‌عنوان «فرایندی خسته‌کننده و وقت‌گیر» توصیف می‌شود.

«جادوی CarSync این است که با تسلا و تورو ادغام می‌شود، و CarSync را قادر می‌سازد تا هزینه‌های سوپرشارژر را از تسلا بکشد، یک فاکتور را فرمت کند و تنها با فشار دادن یک دکمه، ما می‌توانیم فاکتور و رسید را برای مهمانان خود پس از سفر ارسال کنیم. ” در این نامه آمده است. «به عنوان میزبان‌های Power & All-Star که با صدها سفر سر و کار داریم، زمان و پهنای باندی برای راه‌اندازی مشاغل خود بدون اتوماسیون این هزینه‌های سوپرشارژر نداریم. در همین راستا، CarSync جمع‌آوری خودکار بازپرداخت عوارض و رسیدهای مرتبط را بسیار ساده می‌کند.»

CarSync همچنین اخیراً با Lula ادغام شده است تا محصول بیمه ای را ارائه دهد که وسایل نقلیه را “در صورت عدم سفر مهمان” بیمه می کند، که برای وام های خودروی میزبان مفید بوده است. تورو برنامه‌ای برای ارائه پلتفرم بیمه خود برای میزبانان مشترک ندارد.

CarSync گفت که از تصمیم Turo ناامید شده است، “به ویژه با توجه به اینکه Turo یک شبکه اشتراک گذاری همتا به همتا است، این برخلاف فضای باز و همکاری است که در روح P2P است.” شرکای خارجی از طریق برنامه توسعه دهنده آن.

CarSync در سال 2019 به طور خاص با در نظر گرفتن تجارت اشتراک خودرو تاسیس شد و اکنون قصد دارد بر روی کمک به شرکت‌هایی تمرکز کند که خودروها را به رانندگان Uber اجاره می‌دهند تا ناوگان خود را مدیریت کنند.

Mihajlovic گفت: “با این حال، با توجه به اینکه ما یک نام تجاری ایجاد کرده ایم و یک پایگاه کاربر وفادار داریم، ما همچنین به محصولی برای ادامه برند CarSync و ارائه عملکردهای مدیریت ناوگان به ناوگان کوچکتر فکر می کنیم.” “با توجه به اینکه مدل کسب و کار “رایگان” ما شروع به کار کرده بود و ما دیوانه وار در حال افزایش بودیم، قطعاً دردناک است، با این حال، درس هایی آموخته شده و ما در حال حرکت هستیم.”

Fleetwire، یکی دیگر از سرویس های شخص ثالث محبوب، راهی را به میزبان ها ارائه می دهد تا همه وسایل نقلیه Turo خود را در یک وب سایت کاربرپسند فهرست کنند که اجاره کنندگان را به تورو هدایت می کند. TechCrunch نتوانست برای اظهار نظر به Fleetwire برسد.