تجمیعکنندههای تجارت الکترونیک در چند سال گذشته صدها میلیون دلار جمعآوری کردهاند تا استراتژیهایی را برای تجمیع تعدادی از خردهفروشان آنلاین کوچکتر پیش ببرند. حالا خود تجمیع کننده ها هستند که بلعیده می شوند.
امروز، SellerX، یک رول آپ نمایش مستقر در برلین که نزدیک به 900 میلیون دلار سهام و بدهی جمع آوری کرده است و ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار است، اعلام کرد که Elvete Brands را در خارج از آستین و نیویورک خریداری خواهد کرد. Elevete، مانند SellerX، در تجارت خرید خردهفروشان کوچکتر است که در بازارهایی مانند آمازون به فروش میرسند، اما کمی کوچکتر است و تا به امروز حدود 250 میلیون دلار جمعآوری شده است.
شرکتها ارزش معامله را فاش نمیکنند، اما توجه داشته باشند که این یک معامله تمام سهام است، و همچنین شامل سرمایهگذاری جدید 60 میلیون یورویی (64 میلیون دلار) در شرکت ترکیبی از سوی سرمایهگذاران فعلی SellerX Sofina بهعنوان سرب، به علاوه، خواهد بود. L Catterton، Cherry Ventures، Felix Capital، 83North، Upper90 و TRCM Fund نیز به همراه خط اعتباری تمدید شده از صندوق های BlackRock و Victory Park Capital برای خرید شرکت های بیشتر شرکت می کنند.
شرکت ادغام شده SellerX Group نامیده می شود که توسط مدیران عامل فعلی و بنیانگذاران فعلی SellerX، فیلیپ تریبل و مالت هوریسک (Ryan Gnesin، جرمی بل، رابرت بل، بنیانگذاران Elevate به ترتیب به عنوان رئیس، رئیس M&A و رئیس توسعه تجارت جهانی هدایت می شوند. .
80 برند بومی آمازون و فروش سالانه 400 میلیون یورو (426 میلیون دلار) خواهد داشت. انتظار می رود این معامله تا پایان ماه آینده (ژوئن) بسته شود.
بازیهای جمعآوری تمایل دارند که همه شبیه یکدیگر شوند – فقط تغییرات زیادی در «اقتصاد مقیاس برای تجار آمازون» وجود دارد و برای چند سال، قبل از ۲۰۲۲، به نظر میرسید که هر کسی که یک استارتآپ تجمیعکننده بسازد، میتواند 50 یا 200 میلیون دلار برای دنبال کردن مدل انتخاب کنید.
به همین دلیل بود که به نظر میرسید که تثبیتکنندهها خود یک موضوع زمان باشد. اکنون، این همان چیزی است که اتفاق می افتد، و در یک پیچ و تاب تا حدی طنزآمیز، طولی نکشید که این تثبیت ها نیز از یک الگو پیروی کردند. تنها یک ماه پیش بود که Razor Group، یک گردآورنده دیگر مستقر در برلین، همچنین یک کسب و کار جدید دیگر به نام Stryze را خریداری کرد و جمع آوری سرمایه بزرگ را با ارزش 1.2 میلیارد دلار متوقف کرد.
«مسیر طبیعی تحکیم است، این مسیر رو به جلو است. ما با پیوستن به نیروها، شرکتی قوی تر می سازیم. این چیزی است که شما دیده اید و خواهید دید، و ما اجرا کرده ایم. “Plus M&A بسیار نزدیک به DNA این فضا است.”
یکی از نقاط تمایز در میان تجمیع کنندگان این بوده است که برخی از آنها به دنبال ایجاد پشته فناوری هستند که از آن برای خرید خرده فروشان استفاده می کنند و سپس آنها را به صورت کارآمدتر به عنوان مشاغل ترکیبی اداره می کنند. و برخی از آنها نرمافزار شخص ثالث را برای این اهداف تامین میکنند و در عوض بر روی آوردن هوشمندیهای مدیریتی به ادغام و اجرای چندین عملیات تجارت الکترونیک زیر یک سقف تمرکز میکنند.
به نظر می رسد که SellerX خود را در دسته اول قرار می دهد، در حالی که Elevate بیشتر با دومی یکی می شود.
به گفته شرکت، کسبوکار جدید از پلتفرم فناوری SellerX، زیرساختهای زنجیره تامین و «عملیات انبار اختصاصی» و «قابلیتهای بینالمللیسازی» SellerX استفاده میکند، در حالی که «Elevate Brands تخصص قوی خود را در تبدیل محصولات بومی بازار به برندهای مصرفکننده که در کانالهای متعدد فروخته میشوند، کمک خواهد کرد. “
تریبل در بیانیهای گفت: «Elevate Brands و SellerX یک تطابق کامل هستند: تناسب فرهنگی قوی، چشمانداز مشترک و قابلیتهای مکمل». «این اکتساب دانش ما و مجموعههای متنوع برندهای قوی را با یک پلتفرم فناوری پیشرو در بازار و زیرساخت عملیاتی قوی ترکیب میکند. با استفاده از قدرت ترکیبی خود، من متقاعد شدهام که در موقعیت مناسبی برای تحکیم بیشتر در صنعت هستیم.»