اینستاگرام کنترل جدید کاربر را برای پست های توصیه شده، ابزار شفاف سازی برای سازندگان آزمایش می کند

اینستاگرام امروز اعلام کرد که در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران کنترل بیشتری بر آنچه در شبکه اجتماعی می بینند، به همراه ابزار شفاف سازی جدید برای سازندگان می دهد. اکنون، زمانی که کاربران پست‌های پیشنهادی را می‌بینند، می‌توانند یک دکمه جدید «علاقه‌مند» را انتخاب کنند که به برنامه اطلاع می‌دهد که می‌خواهند بیشتر از آن نوع محتوا ببینند. کنترل جدید به کنترل‌های شخصی‌سازی فعلی اینستاگرام می‌پیوندد، از جمله گزینه Not Interested» در پست‌های پیشنهادی و امکان به تعویق انداختن توصیه‌ها.

این شرکت همچنین در حال آزمایش اعلان‌های شفافیت جدید است تا به سازندگان کمک کند بفهمند چه زمانی ممکن است دسترسی به محتوای آنها، مانند Reels، به دلیل واترمارک محدود شود. اینستاگرام می‌گوید این ویژگی جدید به سازندگان کمک می‌کند بفهمند چرا حلقه‌های خاصی بین افراد غیر دنبال کننده توزیع نمی‌شوند. اگرچه اینستاگرام نگفته است که به چه نوع واترمارکی اشاره می کند، این شرکت احتمالاً به فراوانی محتوای TikTok اشاره می کند که به عنوان Reels در پلتفرم خود منتشر می شود.

ویژگی‌های جدید در پست وبلاگ جدیدی که توسط آدام موسری، رئیس اینستاگرام منتشر شد، در رابطه با شفافیت در مورد الگوریتم‌ها و فرآیندهای رتبه‌بندی اپلیکیشن اعلام شد. در این پست، موسری به shadowbanning می‌پردازد، که اصطلاحی است که به این معنی است که محتوای کاربر بدون توضیح واضح پنهان می‌شود.

موسری نوشت: «بر خلاف آنچه ممکن است شنیده باشید، به نفع ما به‌عنوان یک کسب‌وکار است که مطمئن شویم سازندگان می‌توانند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند و کشف شوند تا بتوانند به رشد و شکوفایی خود در اینستاگرام ادامه دهند. “اگر مخاطبی وجود دارد که به آنچه شما به اشتراک می گذارید علاقه مند است، پس هرچه به آن مخاطب کمک کنیم تا محتوای شما را ببیند، بیشتر از پلت فرم ما استفاده خواهد کرد. در حالی که شنیده‌ایم برخی از مردم معتقدند برای دستیابی به دسترسی بهتر باید برای تبلیغات پول پرداخت کنید، ما محتوا را سرکوب نمی‌کنیم تا مردم را به خرید تبلیغات تشویق کنیم. کسب و کار بهتری است که اینستاگرام را در مجموع با افزایش دسترسی به کسانی که جذاب‌ترین محتوا را ایجاد می‌کنند و تبلیغات را به دیگران می‌فروشند جذاب‌تر کنیم.»

موسری می‌گوید که نگرانی‌های کاربران در مورد Shadowbanning نشان می‌دهد که اینستاگرام برای کمک به مردم برای درک آنچه در حسابشان می‌گذرد باید کار بیشتری انجام دهد. دسامبر گذشته، این شرکت مرکز وضعیت حساب خود را گسترش داد تا برای کسب‌وکارها و سازندگان راحت‌تر بفهمد که آیا محتوای آنها واجد شرایط توصیه به غیر دنبال‌کنندگان در مکان‌هایی مانند کاوش، حلقه‌ها و توصیه‌های فید است یا محتوای آن‌ها قوانین شرکت را نقض می‌کند. رهنمودهای توصیه ها. موسری می گوید اینستاگرام قصد دارد در آینده ابزارهای شفافیت بیشتری را به وضعیت حساب کاربری اضافه کند.

پست جدید وبلاگ به جزئیات در مورد نحوه رتبه بندی محتوا در بخش های مختلف برنامه می پردازد. این برنامه فید شما را بر اساس فعالیت شما رتبه بندی می کند، مانند پست هایی که دوست داشته اید، به اشتراک گذاشته اید، ذخیره کرده اید یا در مورد آنها نظر داده اید. رتبه بندی همچنین بر اساس محبوبیت یک پست و اینکه شخصی که آن را ارسال کرده است برای شما جالب است نیز تأثیر می گذارد.

استوری ها بر اساس اینکه اغلب داستان های یک حساب را مشاهده می کنید و تعداد دفعاتی که با داستان های آن حساب درگیر می شوید، رتبه بندی می شوند، مانند ارسال لایک یا DM. علاوه بر این، این برنامه به طور کلی به رابطه شما با حساب کاربری و اینکه چقدر احتمال دارد به عنوان دوستان یا خانواده متصل شوید، نگاه می کند.

صفحه کاوش بر اساس مواردی مانند میزان محبوبیت یک پست، نوع پستی که با آن تعامل داشته‌اید و تعامل شما با شخصی که محتوا را پست کرده است رتبه‌بندی می‌شود. حلقه‌ها بر اساس عواملی مانند حلقه‌هایی که دوست داشته‌اید و ذخیره کرده‌اید، محبوبیت حلقه، اگر با حساب تعامل داشته‌اید، رتبه‌بندی می‌شوند.

اینستاگرام سال گذشته تغییری را در سیستم رتبه بندی خود اعلام کرد تا توزیع محتوای اصلی را به جای محتوای بازنشر شده در مکان هایی مانند برگه و فید Reels در اولویت قرار دهد. به نظر می‌رسد این تغییر موفقیت‌آمیز بوده است، زیرا متا اخیراً فاش کرد که از زمانی که شرکت Reels را به لطف توصیه‌های محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی کرد، بیش از 24 درصد رشد کرده است.