وقتی نوبت به اندازهگیری موفقیت SaaS میرسد، شرکتها به تعدادی از معیارهای کلیدی، از جمله درآمد تکرارشونده سالانه (ARR) و حفظ درآمد خالص (NRR) نگاه میکنند. دومی میزان درآمد مکرر مشتریان فعلی را اندازه گیری می کند. اگر افزایش یابد، به این معنی است که مشتریان در حال گسترش استفاده خود از محصول هستند و آن را به معیاری کلیدی برای شرکتهایی که نرمافزار را به عنوان خدمات میفروشند، تبدیل میکند.
Reef.ai، یک استارتآپ در مراحل اولیه، تشخیص داد که ابزارهای کمی وجود دارد که به خودکارسازی جمعآوری دادهها در اطراف NRR کمک میکند، و آنها پلتفرمی را از ابتدا برای کمک ساختهاند. امروز، این شرکت سرمایه گذاری 5.2 میلیون دلاری خود را اعلام کرد.
“کل چشم انداز ما این است که یک پلتفرم واقعاً برای تعالی حفظ شبکه plug and play برای استارت آپ های مرحله اولیه تا میانی تا سازمان های بالغی ایجاد کنیم که فرصتی بزرگ برای خروج قابل پیش بینی تر درآمد از پایگاه مشتریان فعلی خود دارند.” برنتون گرایمز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت به TechCrunch گفت.
این سیستم میتواند به هر سیستمی در سازمان که مشتری را لمس میکند مانند Salesforce و HubSpot برای دادههای مشتری، سیستمهایی که دادههای درآمدی از مشتری جمعآوری میکنند یا هر نرمافزار مرتبط دیگری متصل شود، تا جایی که یک انبار داده برای ذخیره این اطلاعات ایجاد کند. برای مشتری
ما واقعاً در اتصال، حفاری و تجزیه و تحلیل دادهها و الگوهای درآمد مهارت داریم. و سپس از سوی دیگر، ما در حال کشیدن داده های تعامل هستیم. بنابراین به تلهمتری محصول فکر کنید، به دادههای بازاریابی و تعامل فکر کنید، به دادههای مشارکت پشتیبانی فکر کنید، و غیره. سپس کاری که ما انجام میدهیم این است که واقعاً میتوانیم این عناصر از دادهها را به هم نزدیک کنیم. و سپس برای هر یک از مشتریان خود، ما در واقع یک انبار داده می سازیم،” Grimes توضیح داد.
سابقه کار او در MuleSoft به عنوان رئیس جهانی موفقیت مشتری بود، زمانی که او شروع به جستجوی راههایی برای ردیابی دادههای درآمد مشتریان فعلی کرد. او یک سیستم داخلی راهاندازی کرد که میتوانستند گهگاهی آن را اجرا کنند، اما باعث شد به محصولی فکر کند که اندازهگیری دقیق NRR را هر زمان که به آن نیاز داشتید ارائه کند.
او Reef.ai را در سال 2021 راه اندازی کرد تا چنین راه حلی بسازد، و معتقد است که این منطقه بسیار کم استفاده است و می تواند بخش موفقیت مشتری را با داده های باکیفیت در مورد اینکه چگونه مشتریان فعلی را به گسترش استفاده از آنها سوق دهد.
او گفت: «ما خود را یک موتور حفظ خالص مینامیم، و چیزی وجود ندارد که واقعاً روی آن به عنوان یک هدف خاص تمرکز کند».
این شرکت در حال حاضر بیش از 30 مشتری دارد، برخی از آنها با قراردادهای شش رقمی، و او انتظار دارد در سال جاری ARR از 1 میلیون دلار فراتر رود. این شرکت در حال حاضر 10 کارمند دارد و به عنوان حامی اجرایی سابق شورای تنوع در MuleSoft، او تنوع را به یک ارزش اصلی برای شرکت جدید خود تبدیل کرده است.
“من فکر می کنم که ما از همان ابتدا آن را فقط به عنوان یک ارزش فرهنگی و چیزی که بسیار عمدی در مورد آن داریم پذیرفته ایم، و من می خواهم سازمانی ایجاد کنم که در آن هیجان زده باشم که هر روز و همه از جایم بلند شوم و سر کار بروم. واقعاً امن است و برای انجام بهترین کارشان الهام گرفته شده است.»
دور 5.2 میلیون دلاری امروز توسط Struck Capital با مشارکت SCV-SBI، یک صندوق مشترک بین Startup Capital Ventures و SBI Holdings رهبری شد. سازندگان VC; Dig Ventures، صندوقی به رهبری راس میسون، بنیانگذار MuleSoft. و چندین فرشته صنعت.