تمام باتری های جدید اپل تا سال 2025 از 100 درصد کبالت بازیافتی استفاده خواهند کرد

فهرست بلندبالایی از کارهایی که شرکت‌ها می‌توانند برای کاهش اثرات زیست‌محیطی لوازم الکترونیکی مصرفی انجام دهند وجود دارد. آسان‌تر کردن سیستم‌ها برای تعمیر، همراه با تشویق بازیافت دستگاه‌ها و به‌روزرسانی فرآیندهای تولید و زنجیره تامین است. استفاده از مواد بازیافتی در خود دستگاه ها نیز قطعه بزرگی از این پازل است – تبلیغات خوبی است و برای محیط زیست بهتر است. یک برد-برد.

شرکت هایی مانند گوگل و سامسونگ به این تلاش ها متمایل شده اند – دومی تصویری عالی در قالب تورهای ماهیگیری بازیافتی ارائه می دهد. تقریباً دقیقاً یک سال پیش در چنین روزی (مردم، روز زمین نزدیک است)، اپل خاطرنشان کرد که استفاده از مواد بازیافتی در محصولات را دو برابر کرده و تلاش می‌کند تا پلاستیک‌های بسته‌بندی را تا سال 2025 حذف کند.

امروز صبح، این شرکت همان ضرب الاجل را برای انتقال به کبالت 100٪ بازیافتی در باتری های خود از جمله آیفون، آی پد، اپل واچ و مک بوک اعلام کرد. این شرکت خاطرنشان می کند که باتری ها “اکثریت قابل توجهی” از کبالتی را که شرکت استفاده می کند در انحصار خود دارد. کبالت یک ماده خشن است – هم از نظر روش های استخراج و هم از نظر تأثیر مستقیم فلز بر افرادی که استخراج را انجام می دهند. در اینجا یک داستان گاردین از سال 2021 است – چیزهای وحشتناک.

اپل در نسخه ای که امروز صبح منتشر شد، خاطرنشان کرد:

اپل در سه سال گذشته استفاده از کبالت بازیافتی 100 درصد تایید شده را به طور قابل توجهی گسترش داده است، و این امکان را فراهم می کند تا تا سال 2025 در تمام باتری های طراحی شده توسط اپل گنجانده شود. در سال 2022، یک چهارم کل کبالت موجود در محصولات اپل از مواد بازیافتی به دست آمد. از 13 درصد سال قبل.

اعتبار تصویر: سیب

این اقدام به دنبال ابتکارات مشابه برای مواد کلیدی از جمله آلومینیوم، تنگستن و فلزات خاکی کمیاب است. همچنین به طور کلی بخشی از تلاش دیرینه اپل برای بی طرفی کربن تا سال 2030 است.

معاون لیزا جکسون می‌گوید: «جاه‌طلبی ما برای استفاده روزی از مواد 100 درصد بازیافت‌شده و تجدیدپذیر در محصولاتمان با اپل 2030 همراه است: هدف ما برای دستیابی به محصولات خنثی کربن تا سال 2030 است.» “ما در حال کار به سمت هر دو هدف با فوریت و پیشبرد نوآوری در کل صنعت خود در این فرآیند هستیم.”

یک قطعه بزرگ از این پازل، به طور طبیعی، بازیافت کبالت از دستگاه های قدیمی تر است. پنج سال پیش، این شرکت بازوی رباتیک Daisy خود را پیاده سازی کرد که مواد را از آیفون جدا می کند.

اپل می گوید،

از سال 2019، اپل تخمین می زند که بیش از 11000 کیلوگرم کبالت از باتری های استخراج شده توسط دیزی بازیابی شده و سپس به بازار ثانویه بازگردانده شده است. دیزی همچنین به بازیابی عناصر کمیاب خاکی کمک می کند که عمدتاً از طریق فرآیندهای بازیافت الکترونیکی سنتی از بین می روند.

نکته جالب دیگر، با توجه به جاه‌طلبی‌های XR اپل، «سیستم واقعیت افزوده مبتنی بر پروژکتور بالای سر» (که در بالای پست مشاهده می‌شود) است که به شرکا ارسال می‌شود تا کارکنان انسانی را در فرآیند جداسازی قطعات راهنمایی کند.