«Perspectives» Google Reddit، YouTube، TikTok و موارد دیگر را در نتایج جستجو ادغام می‌کند

گوگل می‌گوید، در کنار کار خود برای ادغام ویژگی‌های بیشتر هوش مصنوعی در جستجو، امروز گوگل همچنین اعلام کرد که یک فیلتر جدید «چشم‌انداز» را معرفی می‌کند که وقتی نتایج «از تجربیات دیگران بهره‌مند شوند» در بالای برخی از نتایج جستجو قرار می‌گیرد. مانند پست‌ها در تابلوهای بحث، سایت‌های پرسش و پاسخ و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله مواردی که ویدیو دارند.

این بدان معناست که دسترسی به مواردی مانند پیوندهای Reddit و ویدیوهای YouTube یا TikTok در نتایج جستجو، از جمله موارد دیگر، بدون نیاز به اضافه کردن نام پلتفرم به عبارت جستجوی شما، آسان تر خواهد بود.

این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که ویژگی Perspectives تحت عنوان Top Stories در ایالات متحده به زبان انگلیسی در سراسر دسکتاپ و تلفن همراه راه اندازی می شود. اکنون برای استفاده در نتایج جستجوی عمومی، در صورت لزوم، در دسترس خواهد بود.

به‌علاوه، گوگل می‌گوید وقتی مردم از فیلتر چشم‌انداز استفاده می‌کنند، جزئیات بیشتری در مورد تولیدکنندگان محتوا از جمله نام، عکس نمایه و اطلاعاتی درباره محبوبیت محتوایشان به آنها نشان داده می‌شود.

این داستان‌های شخصی، بحث‌ها و محتوای سازنده نیز از طریق بخش اختصاصی «چشم‌انداز» که در برخی از صفحات نتایج جستجو ظاهر می‌شود، در دسترس خواهند بود. در اینجا، یک پیوند «مشاهده بیشتر» در دسترس خواهد بود، که کاربران را به یک صفحه کامل از محتوایی که با نتایج آنها از این منابع تولید شده توسط کاربر مطابقت دارد، می برد.

در رابطه با این موضوع، گوگل می‌گوید که در حال توسعه یک سیستم بهبودیافته برای درک و رتبه‌بندی محتوای شخصی است که از دیدگاه یک متخصص نوشته شده است – نوعی تصدیق، این که سیستم اصلی Google برای رتبه‌بندی صفحات وب در عصری که اطلاعات بسیار زیاد است، ارتباط رو به کاهشی دارد. توسط افراد در پلتفرم های اجتماعی و مکان های دیگر فراتر از وب سایت سنتی منتشر می شود.

گوگل در سال گذشته به این موضوع اشاره کرد، در واقع، زمانی که یکی از مدیران اجرایی در کنفرانسی اشاره کرد که اینستاگرام و TikTok سهم بازار Gogole را می‌خورند، زیرا افراد جوان اغلب اکنون برخی از سوالات خود را مستقیماً در آن پلتفرم‌ها و نه در جستجوی Google شروع می‌کنند. به عبارت دیگر، گوگل انتخاب زیادی نداشت جز اینکه با این پارادایم جدید سازگار شود، یعنی اینکه مردم چگونه می‌خواهند اطلاعاتی را پیدا کنند، اگر بخواهد ارتباط خود را در سال‌های آینده حفظ کند.

این شرکت می‌گوید که با دادن وزن بیشتر به سایت‌های باکیفیت‌تر که شامل اطلاعات اصلی هستند، در نحوه رتبه‌بندی «محتوای مرور» در جستجو نیز بهبودهایی ایجاد می‌کند. این امر می تواند در عصر هوش مصنوعی نیز به طور فزاینده ای ضروری شود، جایی که شاید محتوای بیش از حد اصلی نباشد، بلکه توسط هوش مصنوعی ایجاد شده باشد – و موتور جستجویی که تفاوت را بداند می تواند بسیار مفید باشد.

درباره Google I/O 2023 در TechCrunch بیشتر بخوانید