پس از اینکه فیلم «دنجونها و اژدها: افتخار در میان دزدان» موفق شد و از 200 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور کرد، هاسبرو بیشتر میخواهد. شرکت تولیدی eOne که متعلق به Hasbro است، روز پنجشنبه اعلام کرد که یک کانال تلویزیونی پخش جریانی رایگان (FAST) جدید را راه اندازی کرده است که به بازی رومیزی نقش آفرینی بسیار محبوب اختصاص دارد. ورایتی اولین کسی بود که این اطلاعیه را پوشش داد.
The Dungeons & Dragons Adventures یک کانال FAST 24 ساعته است که در تابستان امسال راه اندازی می شود. این برنامه دارای برنامههای اصلی مبتنی بر کمپینهایی است که سازندگان محتوا، محتوای شخص ثالث از تأثیرگذاران برتر، و همچنین چیزهای قدیمیتری مانند سری انیمیشن Dungeons & Dragons در سال 1983 پخش میکنند.
نمایش هایی که به کانال جدید می آیند عبارتند از:
- مهمانی برخورد: بر اساس پادکستی به همین نام، این نمایش دارای شش عضو است، از جمله بازیگر «مردگان متحرک»، خری پایتون. این کمپین در Forgotten Realms، یک محیط رایج در بازی، رخ می دهد.
- سریع تر، کرم بنفش! بکش! بکش!: نمایش بداهه متنوع که در آن مهمانان ویژه و افراد مشهور به عنوان بازیکنان سطح اول در نبرد با هیولاها و جانوران سطح بالا بازی می کنند. این سریال توسط بازیگر متیو لیلارد ساخته شد که عمدتاً برای بازی در نقش شگی در فیلم لایو اکشن «اسکوبی دو» در سال 2002 شناخته میشود.
- جشن قهرمانان: مسابقه آشپزی/تک شو بر اساس دستور العمل های پرفروش ترین کتاب آشپزی، «جشن قهرمانان». این نمایش توسط سوجاتا دی، بازیگر “ناامن” و مایک هاراچ، سرآشپز و شخصیت اینترنتی برگزار می شود.
Hasbro گفت که کانال سریع Dungeons & Dragons Adventures روی چندین پلتفرم فعال خواهد بود، اما شرکت Variety گزارش داد که هنوز هیچ معامله ای برای آن انجام نداده است.
Dungeons & Dragons در سالهای اخیر بازگشت گستردهای داشته است و امروزه بیشتر جریان اصلی است. این به لطف بسیاری از تولیدکنندگان محتوا است که پخشهای زنده با داستان سرایی خلاقانه و تاسهای چشمگیر را میزبانی میکنند.
برای مثال، «نقش انتقادی»، نمایش هفتگی با حضور گروهی از صداپیشگان، میلیونها نفر به دست آورد و قراردادهای چند ساله با آمازون برای تولید سریالهای تلویزیونی بر اساس دو کمپین Vox Machina و Mighty Nein امضا کرد.
خیلی خوب است که میبینیم تولیدکنندگان محتوای بیشتری – مانند Encounter Party، که مسلماً نسبت به نمایشی پردرآمد مانند “نقش انتقادی” از شناخت کمتری برخوردار است – پلتفرمی برای نمایش داستانهای مشترک خود دریافت میکنند. با این حال، ما کنجکاو هستیم که آیا این نمایش ها مخاطبان زیادی را جذب خواهند کرد.
بازار FAST ممکن است پررونق باشد، اما بینندگان عمدتاً از این خدمات برای تماشای فیلمها و نمایشهای قدیمی مانند قسمتهای «منطقه گرگ و میش» یا «مادر نوجوان» استفاده میکنند. آیا فضای FAST مکانی بهینه برای محتوای Dungeons & Dragons است؟ ما مطمئن نیستیم.
همچنین، با توجه به واکنش شدید طرفداران در اوایل سال جاری، جالب است که ببینیم سایر تولیدکنندگان محتوا در کانال جدید چه حضوری دارند.
در ژانویه، ناشر Dungeons & Dragons، Wizards of the Coast (WoTC) به دلیل بهروزرسانی مجوز بازی باز خود واکنشهای شدیدی دریافت کرد، که به نظر میرسید معیشت سازندگان را تهدید میکرد.
با این حال، مدت کوتاهی پس از اعتراضات، WoTC اعلام کرد که به مکانیک های اصلی بازی تحت مجوز Creative Commons Attribution 4.0 International مجوز می دهد و به همه اجازه می دهد آثاری را بر اساس Dungeons & Dragons منتشر کرده و بفروشند. (هورا!)
در حالی که مشکل حل شده است، ممکن است سازندگان محتوا همچنان نسبت به شراکت با WoTC محتاط باشند.
در هر صورت، کانال سریع Dungeons & Dragons Adventures قطعا یک حرکت جذاب از سوی WoTC است و ممکن است برای طرفداران یک شگفتی خوشایند باشد.
یا ممکن است فلاپ شود. چه کسی می داند؟