DataOps.live 17.5 میلیون دلار از Snowflake دریافت می کند و سایرین برای ابزارهای سبک DevOps با هدف متخصصان داده ها

DevOps بازی را برای نحوه ساخت، استقرار، به روز رسانی و نظارت بر برنامه های کاربردی در سراسر شبکه توسعه دهندگان تغییر داده است. اکنون، یک استارت‌آپ همنام به نام DataOps.live – که پلتفرم DataOps را بر اساس آموخته‌های DevOps ساخته است، اما دنیای علم داده را هدف قرار داده است – در پی تقاضای زیاد برای خدمات خود، یک دور سرمایه‌گذاری را اعلام می‌کند.

این استارتاپ لندنی 17.5 میلیون دلار از حامی جدید Notion Capital و همچنین سرمایه گذاران قبلی Anthos Capital و Snowflake، غول محاسبات ابری داده، جمع آوری کرده است.

Snowflake در اینجا بسیار یک سرمایه گذار استراتژیک است: DataOps.live برای کار به طور خاص با داده های موجود در Snowflake ساخته شده است. به گفته نیک هالسی، مدیر اجرایی این استارت آپ مستقر در ایالات متحده، این طرح استفاده از برخی از این آخرین بودجه برای ادامه توسعه پیشرفت های آن سرویس است، اما همچنین برای سرمایه گذاری روی داده های بدون ساختار و سایر ارائه دهندگان انبار داده نیز سرمایه گذاری می کند.

«این یک بخش بازار داغ در حال حاضر است. هالسی گفت: ما برنامه‌های هوش مصنوعی را تقویت می‌کنیم که همه در تلاش برای استقرار آن هستند. “دانه برف در کاری که انجام می دهد بهترین است. در حال حاضر ما فقط با داده های ساختاریافته کار می کنیم، اما به دیگر پلتفرم های داده های ابری گسترش خواهیم داد.

در زمانی که چرخه‌های تامین مالی برای بسیاری از استارت‌آپ‌ها طولانی‌تر می‌شود – تا حدی به دلیل چالش‌های فعلی جمع‌آوری پول با ارزش‌های مطلوب، و در برخی موارد جمع‌آوری پول اصلاً – قابل توجه است که تنها ۱۵ ماه از DataOps می‌گذرد. تیم زنده دور اولیه خود را به مبلغ 10 میلیون دلار افزایش داد.

علاقه به شرکت و نیاز به بودجه بیشتر تا حدی به دلیل رشد آن است. نرخ درآمد DataOps.live در سال مالی گذشته 400 درصد افزایش یافته است. و این استارت آپ می گوید که در سال گذشته بیش از 1 میلیون خط لوله اجرا شد، بیش از 10 میلیون شغل هماهنگ شد و 50 میلیون آزمایش داده انجام شد. این پروژه امسال بیش از همه این ارقام است.

مشکلاتی که DataOps.live در حال حل آن است در دنیای تجزیه و تحلیل داده ها رایج است: کار با داده ها در چندین کانتینر و مکان های دیگر می تواند منجر به کندتر شدن زمان توسعه، عقب ماندگی کار و مشکلات مربوط به کنترل نسخه شود – همه مسائل پیچیده و پیچیده تر می شوند. با رشد خطوط لوله داده (و همه آنها در حال رشد هستند). پیشرفتی که DataOps.live ارائه می دهد این است که پلت فرم آن می تواند با خودکارسازی کارهای تکراری و با ارائه بینش بیشتر در مورد نحوه حرکت داده ها برای بهبود کارایی و امنیت، به کاهش هزینه های مدیریت و کار با داده تا 30 درصد کمک کند.

بنیانگذاران جاستین مولن و گای آدامز می توانند ادعا کنند که محرک های اولیه و حتی پیشگامان در زمینه DataOps هستند. توسعه دهندگان نرم افزار با آموزش، زمانی که در یک شرکت خدمات حرفه ای به نام Datalytyx کار می کردند، نسخه اولیه پلتفرم استارت آپ را ساختند تا ساختار بهتری در مورد نحوه مدیریت این مسائل برای مشتریان خود ایجاد کنند.

کاری که آنها انجام دادند بخشی از کدنویسی – خود پلتفرم – و بخشی رسمی کردن روش، الهام گرفته از کار در DevOps بود. آنها در ادامه انجمنی به نام TrueDataOps ایجاد کردند. آنها کتابی (با دیگران) به نام DataOps for Dummies نوشتند. و امروز استارتاپی را تأسیس کردند که بودجه خود را اعلام کرد. (Datalytyx در نهایت توسط Mphasis خریداری شد و به نظر می رسد بسته شدن آن معامله با راه اندازی DataOps.live مصادف شده است.)

استارت‌آپ‌های سازمانی همچنان شاهد کشش‌های زیادی در کسب‌وکار بوده‌اند، در زمانی که تامین مالی بیشتر کسب‌وکارهای مصرف‌کننده کمتر احساس می‌شود. علاقه Notion به این شرکت تا حدی ناشی از آن است، اما همچنین به دلیل نیاز روزافزون به ابزارهای بهتر برای کسانی که با داده کار می کنند. ارزش بازار پلتفرم DataOps در حال حاضر حدود 3.9 میلیارد دلار تخمین زده می شود که تا سال 2028 به 10.9 میلیارد دلار افزایش می یابد و همچنین به عنوان یک زمینه رقابتی در حال رشد است و AWS، Alteryx، dbt و بسیاری دیگر نیز در همان فضا هستند.

«امروزه، داده‌ها شریان حیات تجارت هستند، اما مدیریت و مقیاس‌بندی عملیات داده‌ها می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. استفانی اوپدام، مدیر شرکت Notion Capital در بیانیه‌ای گفت: نیازهای داده می‌توانند سریع‌تر از پردازش تیم‌های عملیاتی رشد کنند که منجر به تلاش‌های توسعه آهسته یا یک‌باره می‌شود. «DataOps.live در خط مقدم حرکتی است که شرکت‌ها را قادر می‌سازد کیفیت داده‌ها را بهبود بخشند، بسیاری از فرآیندهای داده را به طور همزمان ساده کرده و توسعه محصول را تسریع کنند. DataOps.live دارای یک تیم فوق العاده و در حال رشد، یک محصول عالی و کشش چشمگیر است. ما معتقدیم که پتانسیل این را دارد که رهبر رده بعدی شود.”

و با توجه به رقابتی بودن بازار انبار داده ها، علاقه Snowflake به احتمال زیاد باعث ایجاد رابطه نزدیک تر با بازیکنی در فضای DataOps می شود که قبلاً ثابت کرده است که کاملاً با پلتفرم خود ادغام شده است.

«DataOps.live سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات و برنامه‌های Snowflake را بسازند، آزمایش کنند و به کار گیرند، به همان روشی که برنامه‌های نرم‌افزاری را انجام می‌دهند. استفان ویلیامز، رئیس بخش توسعه شرکتی و Snowflake Ventures، هنگام معرفی استارت‌آپ گفت: آنها سرعت توسعه را افزایش می‌دهند و پذیرش را تسریع می‌کنند و در عین حال حاکمیت و امنیت را حفظ می‌کنند. “با گسترش همکاری خود با DataOps.live، ما به مشتریان مشترک توانایی همکاری با اطمینان در داخل سازمان و فراتر از آن را ارائه می دهیم. ما مشتاقانه منتظر حمایت از تیم DataOps.live در مراحل بعدی رشد هستیم.”