من به اندازه کافی خوش شانس هستم برای شرکتهایی کار کرده است که از غولهای شرکتی مانند اوبر و کوینبیس گرفته تا استارتآپهای کوچکتری که از اقامتگاههای خصوصی در سیلیکون ولی خارج شدهاند، کار کرده است. یکی از بزرگترین تمایز بین این شرکت ها، تاکید آنها بر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) بود.
تمرکز اولیه برای استارتآپهای کوچکتر معمولاً روی ستونهای رشد است، مانند خرید پولی یا راهاندازی یک برنامه ایمیل چرخه حیات. در مقابل، شرکتهای بزرگتر تیمهای اختصاصی برای مدیریت و اجرای تلاشهای CRO خود، در کنار سایر فعالیتهایشان دارند.
کاهش هزینه های خرید پرداختی در زمانی که منابع مالی کم است، بسیار منطقی است. به طور مشابه، شروع کمپین های بازاریابی ایمیلی برای بهبود عملکرد از طریق قیف می تواند به همان اندازه مهم باشد. با این حال، چیزی که بسیاری از استارتآپها متوجه نمیشوند این است که CRO میتواند به کاهش هزینههای خرید کمک کند و کاربران را به همان اندازه، اگر نه بیشتر از سایر ستونها، از قیف عبور دهد.
به عنوان یک بنیانگذار، چگونه باید زمان بیشتری را برای CRO صرف کنید و چه استراتژی هایی به شما کمک می کند تا یک عملکرد CRO را ایجاد کنید؟ بعد از اینکه تجربیاتم را در مورد بهترین کار مرور کردم، متوجه خواهید شد که چگونه زمان خود را بهتر اولویت بندی کنید.
به CRO به عنوان یک مکمل بزرگ برای سایر مواردی که سمت رشد در روزهای اولیه یک استارت آپ ارائه می شود، فکر کنید.
نمونه هایی از CRO
CRO در طول تاریخ محدود به اجرای آزمایشها در صفحات فرود بوده است، اما بسیاری از زمینههای دیگر برای آزمایش وجود دارد، از جمله صفحات فروشگاه برنامه، کمپینهای ایمیل، و کمپینهای هدفگیری مجدد.
اساساً، اگر روشهایی را آزمایش میکنید تا کاربران بیشتری را از طریق قیف خود هدایت کنید و متعاقباً نرخ تبدیل آنها را بهبود ببخشید، در این صورت آزمایشهای CRO را اجرا میکنید.
برای اهداف ما، آزمایشهای CRO خاصی را انجام میدهم که میتوانید برای صفحه فرود استارتآپ خود اجرا کنید. در زیر برخی از بزرگترین مناطق برای آزمایش آورده شده است:
- پیام رسانی
- تصاویر/فیلم ها
- اضافه شدن ماژول
- محل قرارگیری ماژول ها
اکثر استارتاپها در حال حاضر پیامرسانی را در کمپینهای خرید پولی آزمایش میکنند، اما آزمایش در صفحه فرود یکی دیگر از حوزههای آزمایشی است. زمانی که برای محصولی که در «Shark Tank» ظاهر شد مشورت کردم، دهها و دهها تست CRO هفتگی را روی سؤالات مربوط به وبسایت انجام دادیم تا بفهمیم کدام پاسخها بیشترین تمایل را برای کاربران به ارمغان آورده است، نرخ بسیار بالایی از آزمایش.
این که به لطف آزمایش های مکرر ماژول های مختلف، مانند توصیفات، یا پرسش های متداول، و جایی که در نهایت در وب سایت ظاهر می شوند، بسیار شگفت انگیز بوده است. به عنوان مثال، من متوجه شدهام که قرار دادن گواهینامهها یا آرمهای فشاری در بالای صفحه، و عدم نیاز به کاربر برای اسکرول کردن برای مکان یابی، همیشه نرخ تبدیل را افزایش میدهد.