پرداخت ها در طول همه گیری کووید -19 تغییر زیادی در بسترهای دیجیتالی ایجاد کرد-خرید برای بسیاری از مصرف کنندگان و مشاغل به صورت آنلاین انجام شد. و بخش بزرگی از کسانی که به خرید و فروش حضوری ادامه می دهند بدون پول نقد رفتند. امروزه یک استارتاپ که بر روی یکی از جنبه های خاص پرداخت ها متمرکز شده است – صورتحساب مکرر – دور جدیدی از بودجه خود را اعلام می کند تا با توسعه خود ، از این رشد استفاده کند. Billogram ، که بستری را برای اشخاص ثالث برای ایجاد و رسیدگی به هر نوع پرداخت مکرر (نه خریدهای یکبار مصرف) ایجاد کرده است ، دور 45 میلیون دلار را بسته است.
Jonas Suijkerbuijk ، مدیرعامل و بنیانگذار Billogram ، در مصاحبه ای گفت: این بودجه از یک سرمایه گذار واحد ، Partech ، استفاده می شود و برای کمک به استارتاپ مستقر در استکهلم از پایگاه فعلی خود در سوئد به شش بازار دیگر استفاده می شود. آلمان (جایی که اکنون فعال است) ، نروژ ، فنلاند ، ایرلند ، فرانسه ، اسپانیا و ایتالیا.
این شرکت در سال 2011 کار خود را با SMB ها آغاز کرد ، اما چند سال بعد به همکاری با شرکت های بزرگتر پرداخت که امروزه بیشتر مشاغل آن را تشکیل می دهند. سوایکربویک گفت که در سال 2020 ، قراردادهای امضا شده 300 درصد افزایش یافت و نیمه اول سال 2021 بیش از 50 درصد رشد کرد. کاربران آن شامل سرویس هایی مانند Skanska Energi و شرکت پهنای باند Ownit و دیگران مانند شرکت مراقبت های بهداشتی از راه دور Kry هستند ، مشاغلی که فاکتور دریافت می کنند و ماهانه از مشتریان خود پرداخت می کنند.
در حالی که توجه زیادی به نحوه مدیریت اشتراک ها و پرداخت های شرکت ها مانند اپل و گوگل در برنامه ها شده است ، آنچه Billogram روی آن تمرکز می کند یک جانور متفاوت و بسیار پیچیده تر است: بیشتر در تجارت ارائه خدمات ادغام می شود و ممکن است شامل موارد زیر باشد: خدمات مختلف ، و هزینه ها می تواند در هر دوره صورتحساب متفاوت باشد. به همین دلیل است که در حقیقت ، حتی شرکت های بزرگ در حوزه پرداخت های دیجیتالی ، مانند Stripe ، که ممکن است محصولاتی داشته باشند که بتوانند به مدیریت اشتراک ها در بسترهای خود کمک کنند ، با شرکت هایی مانند Billogram برای ایجاد تجربیات برای مدیریت بیشتر خود همکاری می کنند. شامل انواع خدمات پرداخت
در اینجا باید اشاره کنم که سوایکربویک به من گفت که استریپ اخیراً شریک Billograms شده است ، که بسیار جالب است … اما او همچنین افزود که تعدادی از شرکت های بزرگ پرداخت با Billogram صحبت کرده اند. او همچنین تأیید کرد که در حال حاضر استریپ سرمایه گذار این شرکت نیست. او گفت: “ما روابط بسیار خوبی داریم.”
دیدن Stripe و دیگران که می خواهند در زمینه خدمات صدور صورت حساب پیچیده تر و مکرر تمایل بیشتری داشته باشند ، تعجب آور نیست. محققان تخمین می زنند که اندازه بازار (درآمدها و خدمات) برای اشتراک و صورتحساب مکرر امسال نزدیک به 6 میلیارد دلار خواهد بود و این رقم تا سال 2025 به بیش از 10 میلیارد دلار خواهد رسید. و در واقع ، تلاش برای پرداخت یا هر نوع معامله همچنان یک نقطه اصطکاک در دنیای تجارت خواهد بود ، بنابراین هر نوع سیستمی که فناوری را برای سهولت کار به ارمغان بیاورد و کاری که مصرف کنندگان یا مشاغل بدون فکر کردن در مورد آن انجام دهند ، ارزشمند خواهد بود و احتمالاً رشد خواهد کرد. در تسلط (به همین دلیل است که خدمات مشترک اولیه ، مانند عضویت Prime یا اشتراک Netflix یا حساب ذخیره سازی ابری ، برنده هستند.)
در آن پای بسیار بزرگ ، سوایکربویک خاطرنشان کرد که به جای سیب و گوگل در جهان ، انواع مشاغلی که Billogram در حال حاضر با آنها رقابت می کند آنهایی هستند که به همان طاقت فرسای پرداخت پرداخته اند که Billogram است. اینها شامل مجموعه وسیعی از شرکت های متبوع هستند که فعالیت های زیادی را در زمینه هایی مانند جمع آوری بدهی انجام می دهند ، و متخصصان دیگری مانند Chargify با پشتیبانی Scaleworks-که خود تزریق سرمایه گذاری بزرگی را در اوایل سال جاری از Battery Ventures انجام داد ، که 150 میلیون دلار برای هر دو سرمایه گذاری کرد. آن و ارائه دهنده صورتحساب دیگر ، SaaSOptics ، در آوریل.
وی افزود: گروه رقبای سابق در حال حاضر تهدیدی برای بیلوگرام نیستند.
سوایکربویک به شوخی گفت: “آژانس های جمع آوری بدهی در صورتحساب بسیار مهم هستند ، اما هیچ کس – نه مشتریان آنها و نه مشتریان مشتریان آنها – آنها را دوست ندارند ، بنابراین آنها رقبای خوبی برای داشتن آنها هستند.”
این همچنین بدان معنی است که Billogram به احتمال زیاد به جمع آوری بدهی خود ادامه نمی دهد زیرا همچنان در حال گسترش است. در عوض ، وی گفت ، تمرکز بر ایجاد ابزارهای بیشتر برای بهتر و کمتر دردناک بودن تجربه مشتریان برای پرداخت صورتحساب و پرداخت خواهد بود. این امر به احتمال زیاد شامل حرکت بیشتر در خدمات به مشتریان و به طور کلی بهبود تجربه کلی صورتحساب است-چیزی که ما در طول همه گیری همه گیر به منطقه بزرگتری تبدیل شده ایم ، زیرا شرکت ها متوجه شده اند که باید به عدم پرداخت ها به شیوه ای متفاوت از روش قبلی خود رسیدگی کنند. ، با توجه به رویدادهای جهان و تأثیر آنها بر افراد.
“ما مشتاق همکاری با یوناس و تیم Billogram هستیم.” عمری بنایون ، شریک عمومی در Partech ، در بیانیه ای می گوید. “آنها با مشاهده شکاف در بازار ، بی سر و صدا پیشرفته ترین پلتفرم را برای شرکت های بزرگ B2C ایجاد کرده اند که به دنبال ادغام صورتحساب ، پرداخت و جمع آوری در یک راه حل واحد هستند. در بحث ما با خدمات عمومی برجسته ، مخابرات ، سلامت الکترونیکی و سایر مشتریان در سراسر اروپا ، متوجه شدیم که Billogram چقدر برای آنها ارزشمند است تا بتوانند از طریق یک تجربه صدور صورت حساب و پرداخت ، با کاربران نهایی خود ارتباط برقرار کنند. کشش تجاری برجسته ای که توسط Billogram نشان داده شد ، اعتقاد ما را بیشتر تقویت کرده است ، و ما نمی توانیم منتظر باشیم تا از تیم برای ارائه راه حل به مشتریان بیشتر در اروپا و فراتر از آن حمایت کنیم! “