سرکوب غول های فناوری توسط چین رشد بازار ابری آن را تهدید می کند – TechCrunch

بر اساس گزارش یک تحلیلگر ، در حالی که شرکت های فناوری چینی در خانه تحت نظارت نظارتی قرار دارند ، نگرانی ها و فشارها بین سرمایه گذاران و شرکت های فناوری داخلی از جمله چهار شرکت بزرگ ابر چین ، BATH (Baidu AI ، Alibaba Cloud ، Tencent Cloud و Huawei Cloud) افزایش می یابد.

با وجود تعدادی سرکوب قوانین و مقررات مربوط به اینترنت ، چهار شرکت پیشرو در زمینه ابر به طور پیوسته در حال رشد هستند. از آنجا که بررسی های فعلی به طور خاص بر روی بخش ابر متمرکز نیست و تقاضا برای تحول دیجیتالی ، هوش مصنوعی و صنایع هوشمند همچنان پابرجاست ، اندازه بازار زیرساخت ابری چین به 6.6 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال قبل 54 درصد افزایش یافته است. در سه ماهه دوم سال 2021

با این وجود ، قیمت سهام سه مورد از آنها – بایدو ، علی بابا و تنسنت – طی 6 ماه گذشته بین 18 تا 30 درصد کاهش یافته است ، که می تواند سرمایه گذاران را در شرط بندی روی شرکت های فناوری چینی محتاط کند.

“شرکت های فناوری چینی همیشه می توانند به بازار محلی خود تکیه کنند ، به ویژه هنگامی که دسترسی به بازارهای پردرآمد غربی مسدود شده است. الکس اسمیت ، نایب رئیس Canalys ، گفت: اما افزایش فشارهای نظارتی داخلی در 9 ماه گذشته برای شرکتهایی که شاهد رشد چشمگیر مشاغل ابری خود بوده اند ، ناکام کننده بوده است.

چهار تایتان بزرگ ابر بر بازار ابر چین تسلط دارند و 80 درصد از کل هزینه های ابر را تشکیل می دهند. ابر علی بابا در سه ماهه دوم سال جاری وضعیت پیشرو خود را با 33.8 درصد سهم بازار حفظ کرد. هواوی ، که 19.3 درصد از اندازه بازار چین را در 2Q21 داشت ، همان است که تاکنون از اقدامات نظارتی اجتناب کرده است.

هوآوی یک شرکت زیرساختی و دستگاهی است که اتفاقاً یک تجارت ابری قوی نیز ایجاد کرده است. وقتی صحبت از زیرساخت ابری می شود ، ما بر شرکت های BATH تمرکز می کنیم ، نه فقط BAT. متیو بال ، تحلیلگر ارشد Canalys ، گفت که هواوی در موقعیت قوی برای پیشبرد رشد قرار دارد ، به ویژه در بخش عمومی که در آن وضعیت خوبی و روابط بلندمدت با دولت دارد.

در حالی که نهادهای نظارتی چین نظارت بر شرکت های فناوری خود را تشدید می کنند ، سرکوب ها بازارهای خود و سهام شرکت های مستقر در چین را خراب می کند.

پکن قانون امنیت داده ها را در ماه ژوئن تصویب کرد که برای محافظت از داده های مهم مربوط به امنیت ملی از اوایل سپتامبر به اجرا گذاشته شد و پیش نویس دستورالعمل هایی را برای تنظیم شرکت های الگوریتم صادر کرد که ByteDance ، Alibaba Group ، Tencent و DiDi و دیگران را در اواخر ماه اوت مورد هدف قرار داد.