کمبود وسایل نقلیه در دسترس، قیمتهای بالاتر خودرو و نرخهای بهره به مالکان خودرو کمک میکند تا خودروهای خود را برای مدت طولانیتری نگه دارند. آمارهای اداره آمار حمل و نقل نشان می دهد که میانگین خودروهای سواری در جاده ها بیش از 13 سال سن دارند. در سال 2017، سن متوسط خودروها 11 سال بود.
تمام این نگهداشتن به معنای تعمیرات بیشتر است، اما 90 درصد از تعمیرگاههای خودرو همچنان از «فناوری قدیمی» در قالب صفحات گسترده و ابزارهای فاکتورهای نامرتب استفاده میکنند. به گفته استیو لاو و رامیز انصاری، مدیران اجرایی AutoLeap، اگرچه ممکن است استفاده از آنها به طور فزاینده ای دشوار باشد، “تغییر به چیز جدید” فروشگاه ها را از ارتقاء نگه می دارد.
AutoLeap با تمرکز بر سهولت استفاده، یک پیشنهاد SaaS سازمانی برای صنعت تعمیر خودرو ارائه می دهد که گردش کار آنها را دیجیتالی می کند، از جمله پردازش نقل قول مشتری، فاکتورها و برآوردهای شغلی. همچنین دارای بخش فروش و بازاریابی برای مدیریت ارتباط با مشتری است.
این شرکت ادعا می کند که در اولین سال استفاده از نرم افزار خود، تعمیرگاه های خودرو به طور متوسط 30 درصد افزایش درآمد و 50 درصد کاهش در زمان صرف شده برای کارهای اداری مشاهده می کنند.
در همین حال، استیو لاو به TechCrunch گفت: در عین حال، فناوری تعمیرات خودرو از «داشتن خوب» به «باید داشتن» در حال تغییر است، بهویژه زمانی که صاحبان مغازههای مسنتر شرکتهای خود را به جانشینان جوانتر و باهوشتر در فناوری واگذار میکنند.
استیو لاو به TechCrunch گفت: «با توجه به شرایط اقتصادی، ما در حال ورود به عصر طلایی برای تعمیرات پس از فروش خودرو هستیم، جایی که بسیاری از این روندها برای مشتریان ما مثبت هستند. هر چه ماشین قدیمیتر شود، تعمیر آن گرانتر میشود. شما همچنین این پویایی و روند جالب را دارید که در آن اولویت برای «آن را برای من انجام بده» اکنون پیشیگرفته است. در نهایت، ما در سال گذشته شاهد رشد فوقالعادهای از پایگاه مشتریان خود بودهایم.»
صنعت آماده برای فناوری همچنین به این معنی است که استارتاپ های بیشتری با رویکردهایی برای حل مشکل وارد می شوند و در نتیجه توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند. CarmaCare، با تبلیغ زاویه مراقبت بهداشتی برای خودروی شما، در اوایل این ماه 4.5 میلیون دلار بودجه اعلام کرد، در حالی که در برزیل، Mecanizou 14.5 میلیون دلار برای کمک به تعمیرگاهها در یافتن قطعات جمعآوری کرد.
AutoLeap خود با 30 میلیون دلار در سری B در ماه مارس بسته شد. این دور توسط AVP (Advance Venture Partners) با مشارکت سرمایه گذاران موجود Bain Capital Ventures و Threshold Ventures هدایت شد. به عنوان بخشی از سرمایه گذاری، David ibnAle از AVP به هیئت مدیره AutoLeap می پیوندد.
این شرکت در مجموع 53 میلیون دلار جمع آوری کرد و از زمان ساخت 18 میلیون دلاری سری A در اواخر سال 2021، AutoLeap پایگاه مشتریان خود را نزدیک به 10 برابر افزایش داد. لاو از بیان جزئیات در مورد رشد درآمد خودداری کرد، اما گفت: “رشد درآمد بسیار قوی متناسب با رشد مشتری ما بوده است.”
تیم AutoLeap در سال گذشته بیش از دو برابر شده است و سرمایه جدید به سمت ادامه استخدام در همه عملکردها خواهد رفت. علاوه بر این، این شرکت در توسعه محصول و تجربه مشتری سرمایه گذاری خواهد کرد.
رامیز انصاری در مصاحبه ای گفت: افزایش سری B اغلب به معنای خروج از وضعیت “استارت آپ” است و به عنوان بخشی از رشد مداوم AutoLeap، این شرکت اکنون برای رهبری فکری بیشتری در مورد تغییر فناوری در بین تعمیرگاه های خودرو برنامه ریزی می کند. به عنوان مثال، AutoLeap اخیراً اولین کنفرانس مجازی تعمیر خودرو خود را در ماه مارس برگزار کرد که Amplify نام داشت و انصاری میخواهد کارهای بیشتری از این قبیل انجام دهد.
انصاری گفت: ما می خواهیم به آموزش بازار ادامه دهیم. ما در حال دو چندان کردن برگزاری وبینارها با برخی از شناختهشدهترین شرکتهای مخابراتی و مربیان صنعت با این هدف بودهایم که فضا را در مورد تحول فناوری که در حال وقوع است آموزش دهیم.»