Foodology از سال 2019 مارک های رستوران خود را در آشپزخانه های ابری و مجازی در کلمبیا و مکزیک می افزاید و با تزریق سرمایه جدید ، امیدوار است این میزان را در سراسر آمریکای لاتین افزایش دهد.
شرکت مستقر در بوگوتا 15 میلیون دلار از منابع سری A را در دور دور به رهبری Andreessen Horowitz و Base Partners بست. سرمایه گذاران فعلی Kayyak Ventures و Jaguar Ventures (Wollef کنونی) و گروهی از سرمایه گذاران فرشته ، از جمله نیلام گاننتیران ، رئیس Instacart ، کارلوس گارسیا ، مدیرعامل کاواک ، پیرپائولو باربییری ، مدیر سابق برگر کینگ ، دیک بویس و مدیر اجرایی مراما ، Sujay Tyle ، به آن پیوستند. با احتساب بودجه جدید ، Foodology بیش از 20 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
این شرکت توسط مدیرعامل Daniela Izquierdo و خوان Guillermo Azuero تأسیس شد که در یک دوره صنعت رستوران در مدرسه بازرگانی هاروارد ملاقات کردند. ایزکیردو به TechCrunch گفت که او طرفدار آشپزی زیادی است و می خواهد این اشتیاق را با یک تجارت مخلوط کند.
وی افزود: “این یک صنعت خطرناک است-مردم خراب می شوند ، رستوران ها تعطیل می شوند و راه اندازی آن ، حتی یک مغازه کوچک ، هزینه بر است.” وی گفت: “ما می خواستیم فناوری و داده ها را برای کارآمدتر بودن و آماده شدن برای یک دنیای مجازی ، که در پشت آن تحویل غذا وجود دارد ، وارد کنیم. بسیاری از رستوران ها به هیچ وجه تغییر نکرده اند تا به مشتری تحویل دهند. “
آزورو افزود که از طرف مشتری ، تحویل غذا “معمولاً فقط یک تجربه خوب است ، نه یک تجربه عالی” و اغلب بسته بندی مواد غذایی بهترین نیست. Foodology در حال تغییر این امر است و آنها می گویند مدلی ساخته اند که به آن امکان می دهد مارک های اصلی رستوران های اصلی و شخص ثالث را در عرض چند هفته در سراسر بازارهای آمریکای لاتین مقیاس بندی کرده و وعده های غذایی را به نحوی ارائه دهد که مشتریان را خوشحال کند.
نحوه کار در اینجا این است: Foodology داده هایی را در مورد ترجیحات کاربر و مراجع متقابل جمع آوری می کند که با گزینه های غذایی نزدیک در یک منطقه جغرافیایی می تواند خلق غذاهای اصلی را با تحویل مدیریت کند.
Izquierdo گفت ، این شرکت به طور معمول دارای 7 تا 10 مارک تجاری است که در یک آشپزخانه ساخته می شوند و روی پرفروش ترین ظروف تحقیق و توسعه می کند تا با تیم آشپزهای کامل خود منو ایجاد کند.
Foodology در حال حاضر دارای 20 آشپزخانه در شش شهر کلمبیا و 10 آشپزخانه در مکزیک است و 60 کارمند شرکت و بیش از 300 آشپزخانه دارد. در کلمبیا ، 100000 سفارش در ماه می گیرد و به طور کلی از یک میلیون سفارش در کل عبور کرده است. Izquierdo قصد دارد شش آشپزخانه دیگر باز کند و همچنین از بودجه جدید برای ورود به بازارهای برزیل و پرو در سال آینده استفاده کند.
پیش بینی می شد صنعت خدمات غذایی آمریکای لاتین در سال 2020 264 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. برای ادامه فعالیت ، علاوه بر افزایش تعداد آشپزخانه ها ، این شرکت از بودجه جدید برای توسعه محصول استفاده می کند زیرا درآمد آن 50 درصد در ماه افزایش می یابد ، که این میزان سرعت موسسین است. ادامه دهید زیرا مکانهای بیشتری در مکزیک باز می شود و وارد بازارهای جدید می شود. آزوئرو گفت ، هدف آنها حمایت از 500 آشپزخانه در آینده است.
ایزکویرودو می گوید: “افراد زیادی به دنبال داشتن رستوران ها و مارک های مجازی هستند ، اما تعداد کمی از آنها دارای مدل در مقیاس بزرگ در منطقه هستند.” “ما بزرگترین بازیکنی هستیم که این کار را در LatAm انجام می دهد.”