7 روش اثبات شده برای توضیح ارزش سئو

سئو کم ارزش ترین کانال بازاریابی است.

در مقایسه با تبلیغات PPC یا تلویزیون، بودجه بسیار کمی دارد.

و سپس باید برای توجیه وجود خود بجنگد.

دیگر نه.

در این مقاله، هفت راه اثبات شده برای توضیح ارزش سئو را خواهید آموخت.

چرا اکثر گزارشات سئو نیاز به پاره کردن دارند؟

بازاریابان جستجوی محدود به منابع به ندرت به خود لطفی می کنند. آنها گزارش های پر داده ای ارائه می دهند که فاقد زمینه هستند.

بسیاری بیشتر شبیه حساب های سالانه می خوانند، با اعداد در همه جا، فلش های بالا و پایین. اما این گزارش ها معیارهای مربوط به کسب و کار را در نظر نمی گیرند.

به عنوان مثال، ترافیک ممکن است کاهش یابد. اما به لطف تغییر در ساختار SERP، ممکن است برای همه در این بخش کاهش یابد.

یا اگر یک کسب و کار فصلی هستید چه؟ گزارش شما کاهشی را نشان خواهد داد که تقصیر شما نیست.

به طور کلی، سئوکارها داده های زیادی را به مشتریان می دهند که نه برایشان ارزش قائل هستند و نه درک می کنند.

زمان آن فرا رسیده است که این مدل را تغییر دهیم و داده هایی را در اختیار ذینفعان قرار دهیم که آنها را درک می کنند و به آنها اهمیت می دهند.

با داده های فروش با احتیاط رفتار کنید

معمولاً سئوکاران شروع به ادعای همه نوع نتایج درآمدی می کنند.

این امر تمایل به نادیده گرفتن نام تجاری، محصول، رسانه های اجتماعی، PPC، بازاریابی ایمیلی و هر نوع بازاریابی دیگری دارد.

در حقیقت، جستجو – و جذب مشتری – یک تجارت پیچیده است.

والدین من در دهه 70 زندگی خود هستند و به تازگی اولین خرید خود را از آمازون انجام داده اند. کارت هدیه گرفت.

به اندازه کافی منصفانه است، اگر یک متخصص سئو در آمازون بخواهد خرید مادرم را به تجزیه و تحلیل خود اضافه کند، برنده است.

اما دروغ است. کارت‌های هدیه باعث جستجوی ناوبری شدند و امکان خرید بدون ریسک را فراهم کردند.

سئوکاران تمایل دارند به مبارزه با کانال های دیگر برای بودجه بپردازند، و ما هر پیروزی را که بتوانیم ادعا خواهیم کرد.

اما در حالی که درآمد ممکن است چیزی باشد که شما می توانید نشان دهید، پیش فرض شما نیست.

مردم به دلایل مختلف خرید می کنند. آنها همچنین گاری ها را برای بسیاری دیگر رها می کنند.

بنابراین داده‌های تبدیل را در گزارش‌های خود نشان دهید، اما اطمینان حاصل کنید که مشتری به وضوح درک می‌کند که این عملکرد وب‌سایت است، نه لزوماً عملکرد SEO.

عوامل زیادی بر فروش تاثیر می گذارند و به ندرت همه اینها به ترافیک وب سایت مربوط می شود.

این ما را به معیارهایی هدایت می کند که ارزش سئو را نشان می دهد.

1. نزدیکترین مقایسه ترافیک رقیب

SIbpN48KAMD755oiDyvwT6sr7GgTqn1u28l7cdH5 WLwy7 4eVKWUtvisR68Vl0oOeLPGCezO8Nftb3Cqe552vcer83nqPiIa7rh BXdsc Qw6HFjVXV00

جستجو یک کانال بازاریابی است، فضایی که برندهای دیگر آن را اشغال می کنند.

مقایسه بزرگترین سلاح شما برای اثبات ارزش سئو خواهد بود.

با اشاره به اینکه رقابت مشتری شما در جستجو چگونه است، می توانید ارزش سئو را با بردن آنها به سمت رقابت و پشت سر گذاشتن آنها نشان دهید.

مقایسه می تواند به طرق مختلف انجام شود.

اما در این اولین ارزیابی، نموداری ایجاد کنید که ترافیک سایت مشتری شما را در کنار یک رقیب نشان می دهد.

یکی که اغلب با آن رقابت می کنند.

به نظر من، از یک نمودار میله ای ساده استفاده کنید. هیچ چیز مانند یک هدف برای هدف گیری وجود ندارد.

همانطور که از کنار آنها می گذرید، به تغییر رقیب ادامه دهید. این به مشتری کمک می کند تا روی بردهای کوتاه مدت تمرکز کند.

2. سهم از علاقه جستجو

سهم جستجو یک متریک Les Binet است و IPA به عنوان روشی مقرون به صرفه برای اندازه‌گیری عملکرد برند پیشنهاد شده است. همچنین یک معیار نسبتاً ساده برای کار کردن است.

شما می توانید از Google Trends برای اندازه گیری علاقه برند خود و رقبا و محاسبه سهم خود از علاقه جستجو استفاده کنید.

سهم جستجوها

این برای سئو عالی نیست زیرا جستجو را به عنوان یک کانال نشان می دهد. این بدان معنی است که تمام بازاریابی شما به این رقم می افزاید، اما معیار خوبی برای:

  • نشان دهید که چگونه بازاریابی شما بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد.
  • به شما اخطار می دهد، به خصوص زمانی که در سهم جستجو کاهش یافته است. این داده‌ها می‌توانند اخطار شش ماهه در مورد تغییر در موفقیت کسب‌وکار را ارائه دهند و به شما فرصت دهند تا اقدام کنید.

3. سهم حجم جستجو

سهم جستجو به شما می گوید که چقدر افراد به برند شما علاقه مند هستند (در مقایسه با رقبا)، اما اگر شما یک برند کوچک هستید چه؟ و فقط در مورد ترافیک جستجو چطور؟

خوشبختانه، سهم حجم جستجو در اینجا برای نجات است.

اکنون ابزارهایی مانند Semrush و Ahrefs به شما این امکان را می دهند که به راحتی این موضوع را مشاهده کنید.

وارد یکی از آنها شوید، رقبای ارگانیک خود را فهرست کنید و ببینید سهم شما از جستجوی ارگانیک در مقایسه چگونه به نظر می رسد.

اگرچه من هیچ سئوکاری را نمی‌شناسم که در این زمینه آزمایش‌هایی انجام دهد، اما احساس می‌کنم (بر اساس تجربه من) که حجم جستجو مسیر مشابهی را برای علاقه جستجو دنبال می‌کند.

اگر شاهد کاهش ترافیک در جستجوهای اطلاعاتی، برند، قصد خریدار یا جستجوهای غیر برند خود هستید، احتمالاً نشانه‌ای از این است که باید اقدامی بازاریابی انجام دهید.

4. ترافیک جستجوی مارک دار

شما دو نوع ترافیک برای هر کسب و کار دریافت خواهید کرد، برند و غیر برند.

در حالی که افزایش ترافیک برندها به احتمال زیاد به عهده شما نخواهد بود.

بسته به کسب و کار شما، جذب آن می تواند بخشی از نقش سئو باشد.

البته راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و بررسی بیشتر از حوصله این مقاله خارج است.

جذب هرچه بیشتر ترافیک برند باعث می شود که در بین خریداران ظاهر شوید.

ترافیک جستجوی مارک دار یک معیار عالی برای نشان دادن سهامداران کلیدی است. همچنین می توان از آن برای اطلاع رسانی سایر کانال های بازاریابی و کمک به برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی استفاده کرد.

این یکی از دلایلی است که تیم سئوی شما باید در هر جلسه بازاریابی حضور داشته باشد. آنها داده هایی دارند که به همه کمک می کند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


گوگل در گذشته وسط جستجو را پوشش داده است. این مدلی برای نحوه استفاده انسان از موتورهای جستجو برای خرید و تصمیم گیری است.

افراد برای تفسیر تحقیق خود، موضوعی را بررسی می کنند، تحقیق می کنند و سپس تصمیمات خود را ارزیابی می کنند.

این بدان معنی است که برای کسب و کار شما مفید است که در طول سفر تحقیقاتی مشتری ظاهر شود.

بنابراین، حضور در مرحله تحقیق مشتری و پاسخ دادن به سوالات کلیدی یک تاکتیک ارزشمند سئو است.

و یکی که می توانید با تجزیه و تحلیل آن را ثابت کنید.

Regex در GSC

می توانید از یک regex سفارشی برای تولید این معیارها یا ابزاری مانند SEOTesting برای استخراج داده ها استفاده کنید.

داده های جستجوی ارگانیک از GSC

اکنون، نمی خواهید صفحه گسترده ای را به مشتریان خود بدهید (مگر اینکه آنها بخواهند)، اما یک اسکرین شات ساده از داده های کنسول جستجو کافی است.

از طرف دیگر، می‌توانید از گزارش‌های صفحه‌گسترده برای ایجاد نموداری با ظاهر بهتر استفاده کنید.

6. افزایش در دسترس بودن فیزیکی

در دسترس بودن فیزیکی نشان دهنده سهولت و راحتی است که مشتری می تواند از برند شما خرید کند.

و بله، اینها شرایط خریدار شما هستند، شرایطی که احتمالاً روی آنها مناقصه می‌کنید و با PPC هزینه زیادی می‌پردازید.

اینها هستند که می توانید آنها را ردیابی کنید و به مشتریانی که برای آنها رتبه بندی می کنید نشان دهید. پس از رتبه بندی، می توانید با کاهش هزینه PPC برای کاهش CPL شروع به آزمایش کنید.

من توصیه می کنم کلمات کلیدی PPC را برای مشتری خود داشته باشید و سپس رتبه بندی های ارگانیک را دنبال کنید. این را در نمودار ماهانه برای مشتری تهیه کنید تا رتبه بندی ارگانیک شما را برای این شرایط نشان دهد.

7. جذب بازدیدکننده جدید

شاید بحث برانگیزترین و در عین حال ارزشمندترین معیاری که نادیده گرفته می شود، جذب بازدیدکننده جدید باشد.

کاربران جدید

بازدیدکنندگان جدید مایه حیات هر وب سایتی هستند و نشان دادن اینکه این ترافیک از کجا آمده است ضروری است.

چرا؟

زیرا نشان می دهد که کسب و کار شما در حال معرفی شدن با چشم انداز های جدید است و به این ترتیب شما یک برند را رشد می دهید.

گزارش جلد: بهترین دوست جدید شما

فقط به این دلیل که گوگل داده های تحلیلی را به شما می دهد به این معنی نیست که باید از همه آنها برای گزارش های سئو استفاده کنید.

برای بیشتر، داده ها مانند مجموعه ای از اعداد به نظر می رسند که مشتریان را گیج می کند. تخصص شما برای تفسیر آن داده ها برای مشتریان به روش های معنی دار وجود دارد.

مطمئناً، اعداد را به آنها بدهید، اما من به شما توصیه می کنم که یک گزارش پوششی به مشتریان ارائه دهید.

یک گزارش ساده یک صفحه ای که آنچه را که در بالا نشان داده ام (یا هر معیاری که دوست دارید) برجسته می کند.

این نه تنها زمان گزارش شما را کاهش می دهد، بلکه تخصص شما را در انتخاب اطلاعات مرتبط برجسته می کند.

ما متخصص سئو هستیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که این تخصص همه بخش های سئو، از جمله گزارش، را تحت تاثیر قرار می دهد.

و با قرار دادن داده های خود در زمینه، ارزش درک شده خود را افزایش خواهید داد.

یا به عبارت دیگر، اگر تماس‌های گزارش‌دهی شما برای مشتریان جالب نیست، راهی پیدا کنید که داده‌ها را بسیار مرتبط‌تر کنید، و همینطور خواهد بود.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.