با رکود فناوری، SoftBank واحد VC را به شرکت مستقر در سنگاپور به رهبری برادر ماسایوشی سون می‌فروشد.

سافت بانک یکی از آن را می فروشدبه گفته دو شرکت.

شرایط مالی این قرارداد فاش نشده است، اما شرکت VC سنگاپوری قصد دارد این خرید را در سال جاری تکمیل کند.

ماه گذشته، برادر کوچک‌تر ماسایوشی سون، مدیر عامل سافت‌بانک، تایزو سون و آتسوشی تایرا، مدیر عامل Mistletoe، The Edgeof را با هدف تغییر اکوسیستم استارت‌آپ در سراسر آسیا با ایجاد یک محیط حمایتی برای استارت‌آپ‌ها تأسیس کردند. طبق بیانیه این شرکت، آنها به اصطلاح “αStartups” را به عنوان استارت آپ هایی تعریف می کنند که ماموریت دارند با فناوری پیشرفته به مشکلات اساسی در جهان رسیدگی کنند.

این خرید پس از آن صورت می گیرد که شرکت ژاپنی و صندوق ویژن آن در بحبوحه رکود فناوری و رکود اقتصاد کلان ضررهای زیادی را متحمل شدند. در ماه فوریه، سافت بانک اعلام کرد که وسایل نقلیه سرمایه گذاری خود را ارسال کردند زیان نزدیک به 6 میلیارد دلار در سه ماهه منتهی به دسامبر، چهارمین زیان سه ماهه متوالی خود را رقم زد. در ماه می گذشته، غول فناوری ژاپنی در تماسی اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های استارت‌آپ‌ها را تا مارس 2023 50 تا 75 درصد کاهش می‌دهد.

SoftBank Ventures Asia حدود 2 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) دارد و در مجموعه‌ای از پورتفولیوها در سراسر آسیا سرمایه‌گذاری کرده است، از جمله اپلیکیشن داخلی خانه کره جنوبی OHouse، پلت فرم فروش کفش‌های کتانی ژاپنی SODA، استارت‌آپ آشپزخانه ابری در اندونزی Yummy و تجارت اجتماعی بیش از حد محلی. شرکت سوپر

برخی از شرکت‌های پرتفویی که شرکت VC مستقر در سئول در آنها سرمایه‌گذاری کرد، چند سال بعد به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی توسط SoftBank’s Vision Fund انجامید. اینها شامل توکوپدیا، یک پلتفرم تجارت الکترونیکی مستقر در اندونزی است که از آن بودجه دریافت کرده است SBVA در سال 2014 و سافت بانک صندوق چشم انداز در سال 2018; Iyuno، ارائه‌دهنده زیرنویس‌های ترجمه‌شده و سایر خدمات بومی‌سازی رسانه، بودجه‌ای را از SBVA و صندوق چشم انداز به ترتیب در سال های 2018 و 2021؛ و استارتاپ فروش متقابل سنگاپور Carro نیز از آن انتخاب کرده است سپس و صندوق چشم انداز. فین تک نیجریه Opay نمونه دیگری است که از SBVA و SBVA سرمایه جذب کرده است صندوق چشم انداز.

جی پی لی، مدیر عامل SoftBank Ventures Asia در بیانیه ای گفت: “ما هیجان زده هستیم که این سفر جدید را با The Edgeof آغاز کنیم.” با پیوستن به نیروها، SBVA می‌تواند از تخصص، بینش و شبکه خود برای حمایت از کارآفرینان رویایی در تلاش‌هایشان استفاده کند و آنها را قادر سازد که تأثیر جهانی پایداری داشته باشند که فراتر از آسیا باشد.»

دو بنیانگذار، Son و Taira، قبلاً شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر خود را به نام Mistletoe در سال 2014 تأسیس کردند که روی 250 استارت آپ در سراسر جهان سرمایه گذاری کرد. شرکت VC موجود با The Edgeof برای کمک به کشف استارت‌آپ‌های «تغییر بازی» همکاری خواهد کرد. به گفته این شرکت، Edgeof پس از بسته شدن قرارداد خرید، هویت برند جدیدی را معرفی خواهد کرد.

سون گفت: «ما مطمئن هستیم که نقاط قوت و منابع جمعی ما شعله‌ور عصر جدیدی از فناوری‌ها و راه‌حل‌های انقلابی خواهد بود و ما را به عنوان تأثیری برجسته در توسعه و گسترش استارت‌آپ‌ها در سرتاسر جهان معرفی می‌کند.