6 روش برای استفاده از ChatGPT برای بازاریابی آمازون

ChatGPT – و موارد استفاده متعدد آن – در چند ماه گذشته به طور گسترده پوشش داده شده است.

می توان از آن برای نوشتن (از مقاله و شعر گرفته تا مقالات وبلاگ و حتی موسیقی)، کدنویسی و اشکال زدایی، ترجمه متن، یافتن مجموعه داده ها، پاسخ دادن به سوالات پیچیده، حل معادلات ریاضی و موارد دیگر استفاده کرد.

مانند سایر فناوری‌های جدید، چت ربات هوش مصنوعی دارای مزایا و معایبی است. در هسته خود، ChatGPT هنوز هم ماشینی است که فاقد بینش است و قادر به تفاوت های ظریف، فکر و احساسات نیست.

جدا از محدودیت ها، ChatGPT می تواند یک ابزار بازاریابی مفید برای فروشندگان آمازون باشد. ترفند این است که بدانید چگونه از آن و برای چه کارهایی استفاده کنید.

6 روش برای افزایش فروش آمازون با استفاده از ChatGPT

فروشندگان آمازون که از ChatGPT به درستی استفاده می کنند، می توانند عملکرد کلی خود را افزایش دهند و از رقبای خود متمایز شوند. در اینجا شش راه وجود دارد.

1. فهرست ها را از طریق تحقیق کلمات کلیدی بهینه کنید

محتوای با کیفیت و فهرست‌های بهینه‌شده، کلیدهای موفقیت آمازون فروشگاهی هستند. در حالی که ابزارهای آنلاین می توانند کمک کنند، آنها پرهزینه هستند و شامل یک منحنی یادگیری هستند.

ChatGPT می تواند لیستی از کلمات کلیدی با حجم بالا را به صورت رایگان ارائه کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک درخواست مرتبط با محصول ایجاد کنید.

برای مثال، اگر بستنی ساز می فروشید، ممکن است به ChatGPT بگویید:لیستی از کلمات کلیدی برای تبلیغات آمازون در بستنی سازها ایجاد کنید

این ممکن است به اندازه استفاده از ابزاری مانند Semrush یا Helium 10 آمازون موثر نباشد، اما بسیار سریعتر است. لیست شما را می توان به دقت تنظیم کرد تا به همان اندازه که می خواهید مشخص شود.

از آن برای لیست های جدید یا بهینه سازی لیست های موجود استفاده کنید.

2. کپی محصول ایجاد کنید

توضیحات محصول برای ترغیب بازدیدکنندگان برای زدن دکمه “افزودن به سبد خرید” ضروری است.

اما اگر نوشتن آن‌ها از ابتدا باعث می‌شود که شما عرق سردی بمالید، ChatGPT می‌تواند بسیاری از کارهای سنگین را انجام دهد.

درخواست‌های مورد نیاز را وارد کنید و از آن بخواهید محتوایی را برای فهرست‌های جدید تولید کند – عناوین، نقاط گلوله، و توضیحات محصول که بر ویژگی‌ها و مزایا تمرکز دارند.

درخواستی مانند “یک عنوان فهرست آمازون برای بستنی ساز کمپرسوری با ظرفیت 2 لیتر ایجاد کنید. نقطه شروع خوبی خواهد بود

3. یک عنوان تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید

تبلیغات نام تجاری حمایت شده که در نتایج جستجوی مرتبط آمازون ظاهر می شوند، راهی محبوب برای فروشندگان برای دستیابی به مشتریان بیشتر است.

موثرترین تبلیغات برای جذب بازدیدکنندگان به سرفصل های قانع کننده تکیه می کنند. وقتی چاه خلاقانه تمام شود، ChatGPT می تواند با ایجاد فهرستی از سرفصل ها کمک کند.

با هدایت ربات چت به محدودیت های تعداد کاراکترها و سایر متغیرها توجه کنید.عنوانی با 50 کاراکتر یا کمتر بنویسید که مزایای بستنی ساز مصرفی 2 لیتری من را برجسته کند.

حتی اگر نتایج اولیه را دوست نداشته باشید، چند ترفند ممکن است آنها را مطابق میل شما بهبود بخشد.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. اینفلوئنسرهای اجتماعی را برای تبلیغات محصول پیدا کنید

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی می توانند به طور قابل توجهی بر فروش محصول در بخش تجارت الکترونیک تأثیر بگذارند، اما یافتن آنها می تواند دشوار و زمان بر باشد.

می‌توانید کنترل را به ChatGPT با درخواست از آن به «اینفلوئنسرهایی با 25 تا 50 هزار دنبال کننده در اینستاگرام در فروشگاه بستنی پیدا کنید

هنگامی که لیست خود را به همراه اطلاعات تماس تکمیل کردید، می توانید از چت بات پیش نویس پیامی برای تماس با تأثیرگذاران بخواهید.

5. محتوای رسانه های اجتماعی را توسعه دهید

با یا بدون اینفلوئنسر، رسانه های اجتماعی همچنان نقشی حیاتی در تبلیغ محصولات آمازون شما ایفا می کنند.

پست‌های رسانه‌های اجتماعی روشی موثر برای تبلیغ محصولات جدید یا تشویق خریدارانی است که برای اولین بار برند شما را امتحان می‌کنند.

می‌توانید مشتریان را با درخواست از ChatGPT به فهرست خود سوق دهیدمحتوای رسانه های اجتماعی را برای تبلیغ «بستنی ساز» ایجاد کنید و به مشتریانی که برای اولین بار از کد ISCREAMYOUSCREAM استفاده می کنند یک کوپن ۵ دلاری ارائه دهید.

شما می توانید همه چیز را از متن و تصویر گرفته تا زیرنویس و هشتگ بخواهید.

6. ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان

پاسخ به سوالات و نگرانی های مشتری به موقع می تواند یک تغییر بازی باشد، به خصوص اگر آنها تجربه منفی داشته باشند.

خریداران می‌خواهند شنیده شوند و تایید شوند، اما در پاسخ به مشتری ناراضی، تفکیک احساسات از تجارت دشوار است.

می توانید از ChatGPT برای پیش نویس یک پاسخ شخصی استفاده کنید که به طور حرفه ای به نگرانی های مشتری می پردازد.

درخواستی مانند “مشتری از بستنی‌سازی که از من خریده ناراضی است و می‌خواهد وجه را بازپرداخت کند یا محصول را جایگزین کند. چگونه باید پاسخ دهم؟»

استفاده از ChatGPT برای بازاریابی آمازون

در حالی که ChatGPT همه کارها را برای شما انجام نمی دهد، این ابزارها حداقل باید الهام بخش مورد نیاز برای کمک به شما را فراهم کنند تا با حساب فروشنده آمازون خود پیشرفت کنید.

اگر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمی کنید، سعی کنید درخواست های خود را تنظیم کنید.

داشتن آن به عنوان یک بازاریاب آمازون، محقق بازار، کپی رایتر و غیره می تواند به خروجی متفاوتی منجر شود.

همه در بازاریابی باید این ابزارها را آزمایش کنند. حتی اگر اکنون چیزی با ارزش پیدا نمی کنید، حداقل زمانی که به آن نیاز دارید تمرین خواهید داشت.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.