زامپ می خواهد به فروشندگان آنلاین «آزادی از مالیات فروش» بدهد

طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، دولت های ایالتی و محلی حدود 137.7 میلیارد دلار مالیات بر فروش در سه ماهه اول سال 2022 جمع آوری کردند که 17 درصد افزایش نسبت به 117.7 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه سال 2021 داشت.

همانطور که Rohit Bhadange، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Zamp، توضیح می دهد، هر ایالت، شهرستان و شهر دارای حوزه های مالیاتی متفاوتی است که مشاغل باید قوانین آنها را رعایت کنند و بیش از 12000 منطقه مشمول مالیات را تشکیل می دهند.

آنها مجبور به انجام این کار به دلیل تصمیم دادگاه عالی داکوتای جنوبی علیه Wayfair هستند که در سال 2018 صادر شد، که حکم داد فروشندگان آنلاین ملزم به ثبت نام برای مجوز مالیات فروش و سپس جمع آوری و پرداخت مالیات فروش به هر حوزه قضایی هستند.

فروشندگان این کار را زمانی انجام می دهند که دو قانون را رعایت کنند: قوانین مرتبط فیزیکی، که در آن فروشنده از طریق کارمندان و انبارها در ایالت حضور فیزیکی خواهد داشت، و/یا قوانین پیوند اقتصادی، که در آن فروشنده از آستانه درآمد و/یا معامله در محدوده آن فراتر می رود. حالت.

زمانی که نواحی به طور مکرر نرخ ها و قوانین خود را به روز می کنند، رعایت این موارد دشوارتر می شود. به همین دلیل است که Bhadange، Edward Lando و Clete Werts Zamp را در سال 2022 راه اندازی کردند تا یک پلت فرم سرتاسری برای مدیریت چرخه عمر مالیات بر فروش برای تجارت الکترونیک، برنامه ریزی منابع سازمانی و پلتفرم های بازار، از جمله نظارت بر رابطه، طبقه بندی محصولات، پشت بام ایجاد کنند. -محاسبه مالیات سطح، ثبت نام و تشکیل پرونده.

Bhadange به TechCrunch گفت که کسب‌وکارهایی که از گزینه‌های نرم‌افزاری فعلی استفاده می‌کنند، می‌توانند تا 500 ساعت در سال وقت بگذارند تا سازگاری خود را حفظ کنند. فروشندگان آنلاین می‌توانند Zamp را از طریق یکپارچه‌سازی یا یک API پیاده‌سازی کنند و از آن برای محاسبه و تجمیع مالیات بر فروش در کانال‌های فروش متعدد استفاده کنند، در حالی که Zamp زمانی که فروشنده نیاز به تشکیل پرونده دارد، نظارت می‌کند و ارتباط برقرار می‌کند.

نرم افزار مالیات بر فروش Zamp Clete Werts, Edward Lando, Rohit Bhadange

بنیانگذاران زامپ، از چپ، کلیت ورتز، ادوارد لاندو و روهیت بهدانگه. اعتبار تصویر: زامپ

بادانگه و لاندو هر دو با شرکت سرمایه‌گذاری اولیه Pareto Holdings هستند، در حالی که Werts و سایر اعضای تیم اولین کارمندان TaxJar خریداری شده توسط Stripe و Avalara خریداری شده توسط Vista، و همچنین حسابرسان سابق ایالتی، کارشناسان مالیات بر فروش و متخصصان تحقیقاتی بودند.

Zamp به شرکت هایی مانند Stripe، Vista، Anrok و Taxdoo می پیوندد تا راه حل های مطابقت مالیاتی را برای مشاغل ارائه دهند. بهادانگه می‌گوید Zamp علاوه بر بازپرداخت صدها ساعت صرف شده برای تشکیل پرونده‌ها در طول سال، با ارائه خدمات خود از طریق یک هزینه SaaS با رقبا متفاوت است و مشتریان را مجبور نمی‌کند خودشان نرم‌افزار را یاد بگیرند یا مدیریت کنند.

Bhadange گفت: «مشتریان حتی مطمئن نیستند که این کار را با دقت انجام می‌دهند، بنابراین ما شریکی هستیم که می‌خواهیم آنها را ردیابی، نظارت و مطلع کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که همیشه مطابقت دارند. ما در برابر هر گونه تغییری اجرا می کنیم تا مشتریان ایمن باشند و حتی کارمزدهای بیش از حد تراکنش آزاردهنده را که نقطه درد مشترک مشتریان است حذف کردیم. ما به مشتریان آزادی مالیات بر فروش را برمی‌گردانیم.»

این شرکت پس از بستن بیش از 4 میلیون دلار سرمایه جدید در اوایل سال جاری این کار را انجام می دهد. این دور شامل Valor Equity Partners، Soma Capital، Day One Ventures و گروهی از سرمایه گذاران فرشته، از جمله یحیی مختارزاده از Truebill، Zac Bookman از OpenGov، Jon Oringer از Shutterstock و Brad Garlinghouse مدیر عامل Ripple بود.

به غیر از اینکه گفته شود زمپ مشتریان پولی و فهرستی شامل Obvi، Sanzo، YumWoof، Gravity Grabber و Little Hunter دارد، Bhadange در سال گذشته مادر بسیار خوبی برای شرکت بود. Zamp از بودجه جدید برای توسعه و خودکارسازی راه حل خود، استخدام های جدید و آماده شدن برای حمایت از مشتریانی که در سطح بین المللی فروش می کنند، استفاده خواهد کرد.

Bhadange گفت: تمرکز ما تا حد زیادی بر روی توسعه یک راه حل خودکار و ارائه یک تجربه بهتر است. ما در حال ساختن یک تیم قدرتمندتر هستیم و تا آنجا که می توانیم مشتریان زیادی را از زیر بار رعایت مالیات فروش نجات می دهیم.