در مورد چالش هایی که بازاریابان در سال 2023 با آن روبرو هستند، مطالب زیادی نوشته شده است.
از نوسانات اقتصادی و پیچیدگی رو به رشد فناوری گرفته تا تغییر در سیاستهای حفظ حریم خصوصی دادهها و پیشرفتهای نمایی در هوش مصنوعی (بله، ChatGPT، ما در مورد شما صحبت میکنیم – دوباره!)، امسال ترکیبی از عدم اطمینان و هیجان بوده است.
این امر مخصوصاً برای بازاریابان صادق است، که مجبور شدهاند در حین پرواز، استراتژیها و تاکتیکهای مناسب را برای تطبیق با اهداف تجاری در حال تغییر اصلاح کنند.
اگر هیچ چیز دیگری نباشد، این بازاریابان را مجبور کرده است که هم در هنر و هم در علم کمپین هایی که برنامه ریزی، ایجاد و اجرا می کنند تجدید نظر کنند.
باز کردن هنر و علم بازاریابی
ضرب المثل قدیمی که بازاریابی هم علم و هم هنر را به یک اندازه در بر می گیرد، هنوز هم صادق است. برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید ابتدا منظورمان از «هنر» و «علم» را مشخص کنیم.
- علم بازاریابی مطمئناً می تواند شامل خلاقیت باشد، اما در درجه اول به «چگونه» و «چرا» کاری که انجام می دهید مربوط می شود. اینجاست که علم وارد می شود. فکر کنید داده ها، فناوری اطلاعات و فناوری، و اندازه گیری تاثیر درآمد.
برندهایی که ترکیبی از هنر و علم را کامل کرده اند
وقتی صحبت از داستان های موفقیت در دنیای واقعی برندهایی می شود که به طور موثر هنر و علم بازاریابی را با هم ترکیب می کنند، مارک های زیر برجسته می شوند:
اصلاحات و «پیام متنی شنیده شده در سراسر جهان».
نام تجاری مد پایدار Reformation از قدرت پیامک استفاده کرد تا مخاطبان تلفن همراه اول، هزاره و نسل Z خود را درگیر کند و در عین حال به صدای برند خود وفادار بمانند.
این برند با ازدواج خلاقانه تحریکآمیز و عمداً غیر تبلیغاتی با هدفگیری هوشمند، «پیام متنی شنیدهشده در سراسر جهان» را ایجاد کرد که تنها در شش ماه به ۹۶٪ CTR و ۹۶۳ برابر بازگشت سرمایه کل برنامه دست یافت.
BrandAlley، داده های حمایت و رشد فوق العاده
هزینه اکتساب در مقابل حفظ مکالمه ای است که به ویژه در مواجهه با بودجه های بازاریابی سخت تر و تیم های کوچکتر مرتبط شده است.
برای کاهش هزینههای خرید، BrandAlley (با کمک Mention Me) با دادههای حمایتی با محتوای شخصیسازی شده ازدواج کرد تا کمپینهای وفاداری مشتری را تقویت کند که به مشتریانی که از طریق ارجاعها برای برندآلی درآمد ایجاد میکنند، پاداش میدهد. این یک نمونه قدرتمند از هنر و علم بازاریابی است که دست به دست هم می دهند.
سفر شخصی سازی Ochsner Sport
Ochsner Sport بهعنوان بزرگترین خردهفروش کالاهای ورزشی در سوئیس، در سالهای اخیر فشار زیادی را برای ارتقای بازی شخصیسازی خود احساس کرده است. آنها با انجام دو کار مهم به این امر دست یافتند – ایجاد تعادل بین هنر ایجاد یک برنامه شخصی سازی متقابل با علم استفاده از بینش های مبتنی بر داده برای باز کردن مشتری مداری واقعی.
از دست اول این برندها را بشنوید
SAP Emarsys این برندها و بسیاری دیگر را در Masterclass Omnichannel خود، که بخشی از جشنواره Power to the Marketer امسال است، به نمایش خواهد گذاشت.
ببینید چگونه برندهای پیشرو و بازاریابان نوآور هنر و علم بازاریابی را ارتقا می دهند.
به جشنواره بپیوندید
Power to the Marketer Omnichannel Masterclass 7-8 ژوئن
روز 1 همه چیز در مورد هنر است، و شما در مورد موضوعاتی مانند:
- تسلط بر اس ام اس برای دستیابی به مخاطبان جدید
- تکمیل وفاداری مشتری برای افزایش حفظ
- بازتعریف مبادله ارزش برای داده های بهتر مشتری
روز 2 همه چیز در مورد علم است، و شما در مورد:
برای پیوستن به رویداد مسترکلاس omnichannel یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد سخنرانان و موضوعات، از صفحه ثبت رویداد دیدن کنید.