صندوق مشارکتی، شریک Wyss برای ارائه فناوری آب و هوا به بازار

برای تقریبا هر استارت آپی، یک دوره خطرناک وجود دارد که پس از راه اندازی همه چیز اتفاق می افتد، اما پول جریان نمی یابد. معمایی که «دره مرگ» نامیده می‌شود، به‌ویژه برای استارت‌آپ‌های فناوری آب‌وهوا چالش‌برانگیز است، که معمولاً زمان بیشتری برای درآمد نسبت به چیزی مانند SaaS پرداخت‌ها دارند و این دره را بسیار طولانی‌تر و خائن‌تر می‌کند.

با برخی از مشکلات فنی سخت، چه قدرت همجوشی، جذب کربن یا چرم مبتنی بر قارچ، دره مرگ دیگری حتی زودتر اتفاق می افتد.

به‌طور سنتی، این روش کار می‌کرد: بنیان‌گذاران با کمک‌های مالی دولتی شروع می‌کنند تا سرمایه‌گذاران را جذب کنند. زمین‌های به‌ویژه خوب ممکن است سرمایه‌گذاران سنتی بیشتری را متقاعد کند که به دوره‌های بذر بزرگ‌تر بپیوندند. اما برای بسیاری، بهترین راه برای عبور از دره مرگ، آوردن پول نقد بیشتر نیست، بلکه یافتن کوتاه ترین مسیر از طریق آن است.

این ایده پشت همکاری جدید بین صندوق مشارکتی و موسسه Wyss دانشگاه هاروارد است. TechCrunch+ به طور انحصاری دریافته است که این شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر 15 میلیون دلار به موسسه Wyss برای ساخت آزمایشگاهی متمرکز بر تحقیقات مواد پایدار می دهد و در ازای آن اولین ضربه به فناوری ها و شرکت هایی خواهد شد که از این موسسه خارج می شوند.

“حرکت جزئی سوزن تاثیری واقعی نخواهد داشت. سوفی باکالار، شریک در تعاونی صندوق، به TechCrunch+ گفت: ما باید کاملاً دوباره تصور کنیم، آنچه را که در حال حاضر داریم کاملاً دوباره اختراع کنیم. هدف ما فقط تأمین مالی این فناوری‌های واقعاً پیشرفت‌کننده نیست، بلکه یافتن راهی برای خارج کردن آن‌ها از آزمایشگاه و وارد زندگی‌مان است.»