یک استودیوی سرمایه‌گذاری جدید، SuperLayer، قصد دارد به سکوی پرتاب Web3 تبدیل شود – TechCrunch

یک استودیوی مخاطره‌آمیز جدید در جهان وجود دارد که از نظر ساختاری نسبتاً متفاوت از استودیوهای مخاطره‌آمیز قبلی است. برخلاف شرکت‌های معروفی مانند Atomic یا Science یا Expa که شرکت‌هایی را ایجاد می‌کنند که سپس سهام خود را به VCهایی می‌فروشند که انتظار دارند ارزش آن افزایش یابد، این استودیوی جدید، SuperLayer، قصد دارد پروژه‌های مصرف‌کننده را توسعه دهد و سپس به جای فروش سهام به VCها، از آن دعوت کند. جوامعی که از این محصولات استفاده می کنند، با به دست آوردن توکن هایی روی آنها سرمایه گذاری می کنند، که سپس می توان آنها را خرید یا فروخت یا برای شرکت در پروژه های دیگر استفاده کرد.

در واقع، در مورد SuperLayer، توکن‌ها ممکن است کمی متفاوت به نظر برسند، اما همه آنها به یک شبکه بلاکچین به نام Rally که بنیانگذاران SuperLayer قبلا ایجاد کرده‌اند وصل می‌شوند و می‌خواهند با ایجاد برنامه‌های جالب‌تر در بالای آن به محبوبیت کمک کنند.

این بخشی از چیزی است که طرفداران اولیه رمزنگاری Web3 را برچسب گذاری کرده اند و آن را به عنوان اینترنت متعلق به سازندگان و کاربران و سازماندهی شده با توکن ها توصیف می کنند. همچنین دنیایی است که بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری همچنان از آن خجالت می‌کشند. اما ممکن است آنها قایق را از دست بدهند، زیرا لباس های بیشتری مانند SuperLayer شروع به ظهور می کنند، که بسیاری از آنها توسط بنیانگذاران آزمایش شده در نبرد ایجاد شده اند.

در مورد Superlayer، بنیانگذار آن کوین چو است که شرکت بازی خود، Kabam را در سال 2018 به مبلغ 800 میلیون دلار فروخت و تقریباً بلافاصله وارد دنیای فناوری‌های بلاک چین شد، که به اعتقاد او می‌تواند فرصت‌های اقتصادی جدیدی از جمله برای گیمرها را باز کند. و یا سازندگان.

در واقع، قبل از ایجاد SuperLayer، Chou یک استارتاپ بازی بلاک چین به نام Forte را تأسیس کرد. او همچنین یکی از بنیانگذاران Rally است، یک سکوی راه اندازی برای سازندگان برای ساخت و توزیع ارزهای دیجیتالی خود که اساساً نسخه هایی با برچسب سفید از سکه RLY، به نام آن، هستند.

Chou در طول مسیر سرمایه گذارانی مانند Coinbase Ventures و Andreessen Horowitz از حمایت برخوردار بوده است و آنها قبلاً صعودی معنی دار داشته اند. آن سکه‌های RLY، به ارزش پنج سنت زمانی که تمام 15 میلیارد آن ضرب شد، اکنون در Coinbase و چندین صرافی دیگر با قیمتی حدود 0.052 دلار معامله می‌شوند. بر اساس گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران و اعضای تیم در حال حاضر بیش از سه چهارم این عرضه را کنترل می‌کنند – بنابراین باید آن‌ها را نگه دارند یا قیمتشان را کاهش دهند – اما ایده این است که جامعه پس از توزیع همه در طول زمان، مالک 70 درصد شود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می تواند بسیاری از افراد ثروتمند را ثروتمندتر کند و بسیاری از دارندگان توکن کمتر ثروتمند را نیز غنی کند. در نظر بگیرید: فقط حدود 7 درصد از سکه ها در گردش هستند که ارزش بازار ارز را 800 میلیون دلار می کند. اما اگر تمام 15 میلیارد سکه با قیمت امروز عرضه می شد، ارزش بازار کاملاً رقیق شده سکه به 7.9 میلیارد دلار می رسید.

تلاش چو و شرکت برای تمرکززدایی زیرساخت نشانه اجتماعی خود به خودی خود جالب است. با این حال، داستان واقعی در اینجا ممکن است فرصت‌ها و چالش‌هایی باشد که سازمانی مانند SuperLayer به دلیل پیچیدگی نسبی آن در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های سهام سنتی، شروع به ایجاد برای شرکت‌های خطرپذیر کرده است.

تا حد زیادی به همین دلیل است که Sequoia Capital در اوایل این هفته اعلام کرد که در حال تبدیل شدن به یک مشاور سرمایه گذاری ثبت شده است. همانطور که رولوف بوتا، رئیس عملیات سکویا در ایالات متحده، سه شنبه در مدیوم نوشت، تبدیل شدن به یک RIA انعطاف پذیری شرکت را از طرق مختلف گسترش می دهد. همچنین سکویا را قادر می‌سازد تا سرمایه‌گذاری‌های خود را در کلاس‌های دارایی‌های نوظهور مانند ارزهای دیجیتال افزایش دهد.

چو لزوماً فکر نمی‌کند که سکویا به دلیل علاقه فزاینده‌اش به معاملات کریپتو، خود را بازسازی می‌کند. اما او فکر می‌کند اگر می‌خواهند از تلاش‌هایی مانند خودش سرمایه‌گذاری کنند، شرکت‌های بیشتری باید از این روند پیروی کنند.

چو می‌گوید: «در دنیایی که انواع جدیدی از پلت‌فرم‌های فناوری ایجاد می‌شوند که توسط این توکن‌ها با مدل کسب‌وکار بسیار متفاوت و معماری فناوری بسیار متفاوت تولید می‌شوند، شرکت‌های هوشمند تشخیص می‌دهند که «ما باید این کار را انجام دهیم». .

منظور او از «آن»، تکامل است. چو اشاره می کند که یکی از بزرگترین چالش های صندوق های سنتی این است که به محض نقدشوندگی یک سرمایه گذاری، تعهد شرکت در قبال سرمایه گذاران خود این است که یا پول نقد حاصل از آن “خروج” را به آنها بدهد، یعنی سهام خود را در واحد تجاری توزیع کند. نکته، سرمایه گذاران آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند آنها را نگه دارند یا بفروشند.

اما در دنیای کریپتو، ایده اغلب استفاده از توکن‌های یک پروژه و استفاده از آنها برای مشارکت در رشد پروژه دیگر است. این می تواند به معنای خرید و فروش باشد و هم یک شرکت کننده فعال – و گاهی بسیار صبور باشد. و این کاری است که نسبتاً تعداد کمی از شرکت های سرمایه گذاری در حال حاضر کاملاً آن را درک می کنند، چو پیشنهاد می کند.

آن‌ها ممکن است پشیمان شوند، زیرا چو می‌گوید که صبر بنیان‌گذاران کریپتو با VC‌های سنتی تمام شده است – و درست زمانی که بلاک‌چین‌ها و برنامه‌های کاربردی‌شان در حال شروع به پذیرش جریان اصلی هستند. در حالی که چند سال پیش، کارآفرینان بدشان نمی‌آمد که دست سرمایه‌گذاران را بگیرند، او می‌گوید: «در سال 2021، بنیان‌گذار یک ارز دیجیتال که کشش زیادی پیدا می‌کند و در تلاش برای جمع‌آوری پول است، بیشتر و بیشتر به این سمت نمی‌رود. شرکت سنتی Sand Hill Road.”

چو می گوید، این ارزش وقت و تلاش را ندارد. بسیاری از آنها محدودیت های سختگیرانه ای در مورد توکن ها دارند، و بیشتر آنها هنوز نیاز به نگه داشتن دست زیادی دارند. او می داند که آن را زندگی کرده است. ما باید زمان زیادی را صرف امور مالی کرده ایم [teams] که [have] هرگز سرمایه گذاری در حوزه کریپتو انجام نداده است. ما مجبور بودیم جلسات کمیته سرمایه گذاری، جلسات CFO، جلسات وکیل را برگزار کنیم – فقط برای اینکه به آنها توکن هایشان را تحویل دهیم. سپس [you have] تا به آنها کمک کند تا امنیت و عملیات خود را در مورد نحوه نگهداری توکن‌ها توسط مشارکت عمومی و نحوه پراکنده کردن توکن‌ها در LP‌هایشان تنظیم کنند…”

او می‌گوید این روند «واقعاً دردناک» بود.