یوتیوب تبلیغات 30 ثانیه ای غیرقابل رد شدن را به تلویزیون ها می آورد

یوتیوب با پیشنهاد تبلیغاتی جدیدی که روز چهارشنبه در رویداد سالانه YouTube Brandcast در نیویورک اعلام شد، خدمات خود را برای خریداران تبلیغات تلویزیونی جذاب‌تر می‌کند. این شرکت گفت که تبلیغات 30 ثانیه‌ای غیرقابل رد شدن را در تلویزیون‌های متصل معرفی خواهد کرد که جایگزین تبلیغات متوالی 2، 15 ثانیه‌ای می‌شود که امروز زمانی که تبلیغ‌کنندگان ویدیوهای برتر را از طریق برنامه YouTube Select هدف قرار می‌دهند، اجرا می‌شوند.

YouTube Select که در سال 2020 راه‌اندازی شد، بخشی از تلاش‌های مداوم این شرکت برای ارائه خدمات به بازاریاب‌هایی بوده است که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که دلارهای تبلیغاتی آن‌ها به سمت محتوای ویدیویی با عملکرد بالا و همچنین ایمن برای نام تجاری می‌رود. این برنامه به تبلیغ‌کنندگان امکان دسترسی به مجموعه‌ای از سازندگان و ناشران با کیفیت‌تر و باکیفیت‌تر را در دسته‌های مختلف، مانند موسیقی، ورزش، بازی، غذا، سرگرمی، فناوری و موارد دیگر می‌دهد.

این شرکت با استناد به داده‌های داخلی گفت، امروزه YouTube Select بیش از 70 درصد از نمایش‌ها را روی صفحه تلویزیون نشان می‌دهد.

اکنون، تبلیغ‌کنندگان YouTube می‌توانند کمپین‌های خود را در این ویدیوها با تبلیغات طولانی‌تر و 30 ثانیه‌ای هدف قرار دهند، که YouTube می‌گوید این تبلیغات با اهداف تبلیغ‌کننده هماهنگ‌تر است و امکان «داستان‌گویی غنی‌تر» را فراهم می‌کند. همچنین به این معنی است که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از وثیقه‌های موجود خود استفاده مجدد کنند، نه اینکه محتوای کوتاه‌تری را فقط برای دستیابی به مخاطبان YouTube ایجاد کنند. در همین حال، یوتیوب بر این باور است که بینندگان در خانه نیز به احتمال زیاد هنگام تماشای روی صفحه نمایش بزرگ از تبلیغات طولانی‌تر و 30 ثانیه‌ای استقبال می‌کنند، زیرا در حال حاضر هنگام تماشای تلویزیون رایج است.

این ویژگی همراه با افزودن تبلیغات «مکث» در دستگاه‌های تلویزیون متصل وارد می‌شود، که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد وقتی ویدیویی متوقف می‌شود، برند خود را به نمایش بگذارند.

به‌روزرسانی‌های تجربه تبلیغات پس از گزارش نیلسن آمده است که نشان می‌دهد یوتیوب (به استثنای YouTube TV) تنها سرویس پخش جریانی در ایالات متحده است که زمان بازدید خود را افزایش می‌دهد، همانطور که سایرین مانند Netflix، Disney+، HBO Max، Prime Video، طاووس و هولو یا رد کردند یا ثابت ماندند. بر اساس این گزارش، بازدید یوتیوب 1.5 درصد از 27 مارس تا 30 آوریل 2023 افزایش یافته است یا 0.3 امتیاز اشتراک افزایش یافته است.

این شرکت مدتی است که با ارائه در TV Upfronts، علاوه بر NewFronts دیجیتال در کنار سایر شرکت‌های فناوری، مانند Meta و Snap، به دنبال دلارهای تبلیغات تلویزیونی است. The Information در اوایل این ماه گزارش داد که این ممکن است حرکت صحیحی برای پخش کننده باشد، زیرا نه تنها به آن امکان می دهد قیمت تبلیغات تلویزیونی را شارژ کند، بلکه تقریباً نیمی از کل بینندگان یوتیوب در ایالات متحده در حال حاضر در تلویزیون ها انجام می شود.

YouTube همچنین در Brandcast اعلام کرد که YouTube از جمله YouTube TV، ماه گذشته به بیش از 150 میلیون نفر در تلویزیون های متصل در ایالات متحده دسترسی پیدا کرد.

علاوه بر تبلیغات غیرقابل رد شدن و توقف موقت، YouTube گفت که تبلیغ‌کنندگان به زودی می‌توانند به طرفداران فوتبال در کل مجموعه محتوای NFL، از جمله بازی‌های زنده در تلویزیون YouTube و کانال‌های Primetime، یا هنگام تماشای نکات برجسته، نظرات پس از بازی یا موارد دیگر دسترسی پیدا کنند. مطالب مرتبط بعلاوه، به عنوان بخشی از شراکت NFL خود، پس از شروع فصل فوتبال، مجموعه جدید شورت های اصلی جدید را در کانال یوتیوب NFL اضافه می کند، “سازنده هفته NFL”.

البته، یوتیوب در این رویداد به قابلیت‌های هوش مصنوعی خود اشاره کرد و اشاره کرد که هوش مصنوعی گوگل می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا بهترین ترکیبی از قالب‌ها را برای رسیدن به اهداف کمپین خود پیدا کنند.