گوگل می گوید محتوای مفید باید تجربه صفحه خوبی داشته باشد

گوگل اکنون می گوید که تجربه خوب صفحه یکی از الزامات ایجاد محتوای مفید است. گوگل توضیح داد که گوگل بخش جدیدی را برای ارائه یک تجربه عالی از صفحه به راهنمای خود در مورد نحوه ایجاد محتوای مفید اضافه کرده است. گوگل همچنین صفحه راهنمای خود را در مورد تجربه صفحه تجدید نظر کرد تا جزئیات بیشتری در مورد محتوای مفید اضافه کند.

بخش تجربه صفحه در محتوای مفید. گوگل بخش زیر را به راهنمای محتوای مفید در اینجا اضافه کرد، در اینجا آمده است:

ارائه یک تجربه عالی از صفحه: سیستم های رتبه بندی اصلی گوگل به دنبال پاداش دادن به محتوایی هستند که تجربه صفحه خوبی را ارائه می دهند. صاحبان سایتی که به دنبال موفقیت در سیستم های ما هستند نباید تنها بر یک یا دو جنبه از تجربه صفحه تمرکز کنند. درعوض، بررسی کنید که آیا در حال ارائه یک تجربه کلی عالی از صفحه در بسیاری از جنبه‌ها هستید یا خیر. برای مشاوره بیشتر، به صفحه ما، درک تجربه صفحه در نتایج جستجوی Google مراجعه کنید.

دنی سالیوان از گوگل می‌نویسد: «به نوبه‌ی خود، آن بخش به تجربه‌ی بازبینی شده‌ی صفحه‌ی درک ما در صفحه راهنمای نتایج جستجوی Google پیوند می‌خورد، که نقش تجربه صفحه را با جزئیات بیشتر، همراه با سؤالات و منابع خودارزیابی توضیح می‌دهد.» او افزود: «این صفحه برخی از جنبه‌های کلیدی تجربه صفحه را در یک مکان گرد هم می‌آورد، جنبه‌هایی که نسبت به آنچه در سال‌های اخیر درباره آن صحبت کرده‌ایم تغییری نکرده‌اند.

تغییرات گزارش کنسول جستجو گوگل همچنین گزارش تجربه صفحه را از سرچ کنسول حذف کرد و در عین حال موارد حیاتی وب و گزارش HTTPS را حفظ کرد و همچنین ابزار تست سازگار با موبایل را کنار گذاشت. اطلاعات بیشتر در مورد این تغییرات را می توان در اینجا یافت.

سوالات متداول بیشتر Google همچنین این سؤالات متداول را در مورد این تغییر پست کرده است، که در آن به ارزیابی های گسترده سایت در مقابل ارزیابی های خاص صفحه در مورد اندازه گیری تجربه صفحه اشاره می کند:

بدون گزارش تجربه صفحه، چگونه می توانم بفهمم که سایت من یک تجربه صفحه عالی ارائه می دهد؟
گزارش تجربه صفحه به‌عنوان یک راهنمای کلی از برخی معیارها در نظر گرفته شده بود که با تجربه خوب صفحه مطابقت دارد، نه به عنوان یک ارزیابی جامع از همه جنبه‌های مختلف. کسانی که به دنبال ارائه یک تجربه صفحه خوب هستند، باید رویکردی کل نگر داشته باشند، از جمله دنبال کردن برخی از سؤالات خود ارزیابی ما که در صفحه نتایج «جستجوی Google» تجربه صفحه درک ما را پوشش می دهد.

آیا یک “سیگنال تجربه صفحه” وجود دارد که جستجوی گوگل برای رتبه بندی استفاده می کند؟
هیچ سیگنال واحدی وجود ندارد. سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما به سیگنال‌های مختلفی نگاه می‌کنند که با تجربه کلی صفحه مطابقت دارند.

سیگنال‌های تجربه صفحه به‌عنوان Core Web Vitals، موبایل‌پسند، HTTPS و بدون میان‌افزارهای مزاحم فهرست‌شده بودند. آیا این سیگنال ها هنوز در رتبه بندی جستجو استفاده می شوند؟ در حالی که ممکن است همه اینها مستقیماً برای اطلاع از رتبه‌بندی مورد استفاده قرار نگیرند، اما متوجه شدیم که همه این جنبه‌های تجربه صفحه با موفقیت در رتبه‌بندی جستجو همخوانی دارند و ارزش توجه دارند.

آیا Core Web Vital هنوز مهم است؟
ما شدیداً به صاحبان سایت توصیه می کنیم برای موفقیت با جستجو و اطمینان از تجربه کاربری عالی به طور کلی، به Core Web Vitals خوب دست یابند. با این حال، تجربه صفحه عالی بیش از Core Web Vitals را شامل می شود. آمار خوب در گزارش Core Web Vitals در Search Console یا گزارش‌های Core Web Vitals شخص ثالث رتبه‌بندی خوب را تضمین نمی‌کند.

این برای “به روز رسانی تجربه صفحه” به چه معناست؟
به‌روزرسانی تجربه صفحه، مفهومی برای توصیف مجموعه‌ای از جنبه‌های کلیدی تجربه صفحه برای صاحبان سایت بود تا روی آن تمرکز کنند. به طور خاص، Core Web Vitals را به عنوان سیگنال جدیدی معرفی کرد که سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما، همراه با سایر سیگنال‌های تجربه صفحه مانند HTTPS که قبلاً در نظر گرفته بودند، در نظر گرفته بودند. این یک سیستم رتبه بندی مجزا نبود و همه این سیگنال ها را در یک سیگنال واحد “تجربه صفحه” ترکیب نکرد.

آیا برای ظاهر شدن در چرخ فلک «داستان های برتر» در تلفن همراه به تجربه صفحه خوب نیاز است؟
تجربه صفحه یک شرط واجد شرایط بودن برای نمایش در هر جایی در بخش “داستان های برتر” نیست. تا زمانی که محتوا با بهترین شیوه‌های Google News و خط‌مشی‌های Google News مطابقت داشته باشد، سیستم‌های خودکار ما ممکن است آن را در نظر بگیرند.

آیا تجربه صفحه بر اساس کل سایت یا صفحه خاص ارزیابی می شود؟
سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما معمولاً محتوا را بر اساس صفحه خاص ارزیابی می‌کنند، از جمله زمانی که جنبه‌های مربوط به تجربه صفحه را درک می‌کنند. با این حال، ما ارزیابی‌هایی در سطح سایت داریم.

آیا تجربه صفحه در سیستم محتوای مفید نقش دارد؟
سیستم محتوای مفید در درجه اول بر سیگنال های مرتبط با محتوا متمرکز است تا ارائه و تجربه صفحه. با این حال، همانطور که سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما سیگنال‌هایی را در نظر می‌گیرند که با تجربه صفحه خوب مطابقت دارند، سیستم محتوای مفید نیز تا حدی این کار را انجام می‌دهد.

تجربه صفحه چقدر برای موفقیت در رتبه بندی مهم است؟
جستجوی Google همیشه به دنبال نشان دادن مرتبط‌ترین محتوا است، حتی اگر تجربه صفحه پایین‌تر از سطح باشد. اما برای بسیاری از سوالات، محتوای مفید زیادی در دسترس است. در چنین مواردی داشتن یک تجربه عالی در صفحه می تواند به موفقیت در جستجو کمک کند.

چرا ما اهمیت می دهیم. بررسی این تغییرات و درک مکانی که Google می‌خواهد محتوا و تجربه صفحه شما را ببیند، مهم است. هر چه بیشتر معنی ایجاد محتوای مفید را درک کنید، شانس بیشتری برای کسب رتبه خوب در جستجوی Google خواهید داشت.

حذف برخی از ابزارها در کنسول جستجو ممکن است چیزی نباشد که هر یک از ما مشتاقانه منتظر آن باشیم، اما یاد می‌گیریم که با آن سازگار شویم.