گوگل از دادگاه می‌خواهد که چندین ادعا را در دادگاه ضدانحصار Epic Games رد کند

گوگل امیدوار است به حل و فصل نبرد حقوقی ضد انحصار خود با سازنده Fortnite Epic Games، Match Group و دادستان های کل ایالت سرعت بخشد. در یک پرونده جدید، تیم حقوقی Google اکنون از دادگاه می‌خواهد تا چندین استدلال شاکیان را در مورد ماهیت کسب‌وکار فروشگاه اپلیکیشن، توافق‌نامه‌های اشتراک درآمد و سایر پروژه‌های مرتبط با فروشگاه اپلیکیشن در یک درخواست جزئی برای قضاوت خلاصه رد کند.

به گفته گوگل، بر این باور است که دادگاه اکنون باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد تا در مورد تعداد انگشت شماری از ادعاهای شاکیان قبل از محاکمه تصمیم گیری کند، و می گوید که این موارد مغایر با قانون ضد انحصار نیستند. اگر دادگاه با موضع Google موافقت کند، محاکمه همچنان ادامه خواهد داشت زیرا سایر ادعاها هنوز باید در دادگاه استدلال شوند.

گوگل به طور خاص خواهان قضاوت دادگاه در مورد پنج ادعای کلیدی است که ظاهراً برای توانایی شاکیان برای اثبات رفتار ضدرقابتی بسیار مهم است.

از دادگاه می‌خواهد این استدلال را که توافقنامه توزیع برنامه‌نویس Google غیرقانونی است، رد کند، زیرا توزیع فروشگاه‌های برنامه دیگر را ممنوع می‌کند. گوگل با این مخالفت می کند و می گوید که الزام قانونی برای توزیع در فروشگاه های برنامه دیگر ندارد و خاطرنشان می کند که اکثر دستگاه های اندرویدی با بیش از یک فروشگاه برنامه از پیش بارگذاری شده اند. علاوه بر این، اشاره می کند که مصرف کنندگان می توانند فروشگاه های برنامه اضافی را از مرورگر وب نصب کنند.

یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه ای گفت: «اندروید تنها پلتفرم اصلی تلفن همراه است که به فروشگاه های اپلیکیشن متعدد اجازه می دهد. در واقع، اکثر دستگاه‌های اندرویدی با دو یا چند فروشگاه برنامه از پیش نصب شده عرضه می‌شوند و مصرف‌کنندگان می‌توانند سایر فروشگاه‌ها را نصب کنند. Epic، Match Group و دادستان های کل ایالت، پیشنهاد باز بودن و انتخاب اندروید و Google Play را نادیده می گیرند و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا پرونده خود را در دادگاه مطرح کنیم.

بحث دیگری که می‌خواهد رد شود، روی «Project Hug» متمرکز است، برنامه‌ای که توسط گوگل اجرا می‌شود و برای تشویق توسعه‌دهندگان بازی‌های اندرویدی برای حفظ بازی‌های خود در فروشگاه Google Play طراحی شده است. شاکیان استدلال کردند که گوگل به عنوان بخشی از این ابتکار، که بعداً به عنوان «برنامه سرعت برنامه‌ها و بازی‌ها» شناخته شد، بی سر و صدا میلیون‌ها دلار به توسعه‌دهندگان بازی پرداخت کرد. اپیک گیمز مدعی شد که این برنامه به این دلیل به وجود آمد که گوگل می‌ترسید که توسعه‌دهندگان دیگر از آن پیروی کنند، پس از آن که فورتنایت را به‌طور انحصاری برای اندروید در خارج از فروشگاه پلی استور از طریق نصب‌کننده خود منتشر کرد. ظاهراً، گوگل همچنین نگران بود که Epic ممکن است قراردادهای پیش‌نصب انحصاری دیگری با OEMهایی مانند سامسونگ منعقد کند تا تقسیم درآمد خود را کاهش دهد.

این برنامه به خودی خود نسبتاً موفق بود زیرا گوگل توانست با تعدادی از توسعه دهندگان از جمله Activision Blizzard قرارداد ببندد تا بازی های آنها را در Play Store نگه دارد.

با این حال، گوگل استدلال می‌کند که Project Hug یک حرکت ضدرقابتی نبوده، بلکه توسط شاکیان به اشتباه توصیف شده است. این برنامه می‌گوید زمانی که توسعه‌دهندگان محتوای جدید یا به‌روز شده را منتشر می‌کنند، این برنامه به توسعه‌دهندگان مزایا و دسترسی زودهنگام به کاربران Google Play را ارائه می‌دهد، اما مانع از ایجاد فروشگاه‌های برنامه‌های رقیب توسط توسعه‌دهندگان نمی‌شود.

این شرکت همچنین از ادعاهای مربوط به توافقنامه های تقسیم درآمد با اپراتورهای بی سیم عقب نشینی می کند و می گوید که آنها خارج از قانون محدودیت هستند. گوگل می گوید قراردادها بیش از چهار سال است که منقضی شده اند، بنابراین باید کنار گذاشته شوند.

علاوه بر این، گوگل ادعا می کند که AGs و طبقه مصرف کننده نتوانستند نشان دهند که گوگل با فروش اشتراک برنامه ها و خریدهای درون برنامه ای به مصرف کنندگان، به رقابت آسیب وارد کرده است. گوگل می گوید به همین دلیل، مصرف کنندگان نباید قادر به بازیابی هیچ یک از این هزینه های اضافی ادعایی باشند.

ادعای نهایی بر گره زدن متمرکز است – یا این ادعا که برای خرید یک محصول، خریدار باید یک محصول متفاوت (یا مرتبط) را نیز خریداری کند. شاکیان استدلال کردند که Google Play و خدمات صورتحساب Google Play به طور غیرقانونی با هم مرتبط هستند، اما گوگل می گوید این درست نیست. در عوض، استدلال می‌کند که خدمات صورت‌حساب Play محصول جداگانه‌ای نیستند. همچنین اشاره می‌کند که بیش از 90 درصد از برنامه‌ها در Google Play رایگان هستند و توسعه‌دهندگان هنگام دانلود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

فشار جدید برای قضاوت خلاصه جزئی مدت کوتاهی پس از حکم ماه گذشته که شکست گوگل در حفظ برخی از پیام های خود برای کشف مستلزم تحریم است، صورت می گیرد. شاکیان با موفقیت نشان دادند که کارمندان Google تمایل داشتند سابقه چت را در بحث های داخلی خاموش کنند تا ارتباطات حساس مرتبط با پرونده را از بین ببرند. وزارت دادگستری اخیراً در تحقیقات ضدتراست خود به همین موضوع اشاره کرده است. قاضی به وکلای شاکیان تا 21 آوریل مهلت داد تا مبالغی را به عنوان هزینه های حقوقی مورد نظر خود به عنوان بخشی از تحریم ها ارائه کنند.

گوگل قبلاً درخواست کرده بود که آزمایش به تعویق بیفتد و رد شد.

از Epic Games برای نظر خواسته شده است و در صورت ارائه به‌روزرسانی خواهیم کرد.