پس از ناپدید شدن چک های آبی توییتر، هرج و مرج حاکم می شود

علامت‌های آبی رنگی که زمانی گروهی از کاربران نخبه توییتر را قابل اعتماد می‌نامیدند – یا حداقل احتمالاً خودشان – دیگر وجود ندارند. تنها چند ساعتی می‌گذرد که چک‌های آبی قدیمی سوسو زدند و در نهایت ناپدید شدند، اما هرج و مرج از قبل حاکم است.

قبل از لغو چک بزرگ، چک‌های توییتر و افرادی که نداشتند قبلاً در مورد معنای چک‌های آبی جدید و نوع افرادی که مایل به پرداخت برای آنها هستند، طرفداری می‌کردند. اما اکنون که آنها رفته اند، همه چیز گیج کننده تر از آن چیزی است که ما حتی پیش بینی می کردیم.

ماه گذشته لبرون جیمز معروف اعلام کرد که او با وجود شهرتش در آنجا و مخاطبان بیش از 50 میلیون دنبال کننده اش، برای سرویس پریمیوم توییتر هزینه ای پرداخت نمی کند. اما چند ساعت پس از ناپدید شدن دسته جمعی چک های آبی، چک جیمز به وضوح باقی ماند. استفن کینگ، نویسنده که قبلاً در این مورد با ماسک درگیر شده بود، چک آبی خود را نیز حفظ کرد و به سرعت در توییتر نوشت تا توضیح دهد که از تصمیم خود برای پرداخت نکردن منصرف نشده است.

چه خبر؟ The Verge تایید کرد که توییتر مداخله کرد تا جیمز را از عدم کنترل بزرگ در امان بگذارد، و ارتقای حساب کاربری را تمدید کرد، چه جیمز ظاهراً بخواهد یا نه. به نظر می رسد که کینگ نیز با همین درمان روبرو شده است.

برای اینکه وضعیت حتی گیج‌کننده‌تر شود – و حتی کمتر برای توییتر چاپلوس‌کننده باشد – چک‌های آبی که این شرکت به‌صورت رایگان اعطا کرده است، این کاربران را به‌عنوان مشتریانی که پول پرداخت می‌کنند معرفی می‌کنند.

علامت تیک توییتر لبرون

ماسک بعدازظهر پنج‌شنبه نقش خود را در چک‌های آبی مرموز تأیید کرد و خاطرنشان کرد که «شخصاً برای چند چک پول می‌پردازد». (با توجه به اینکه چک های آبی یک ویژگی غیرجسمانی هستند که روشن یا خاموش می شوند و نمی گویند ساندویچ در خانه، جمله بندی عجیب و غریب است.)

مدیرعامل توییتر می‌گوید چند چک آبی سلبریتی را نگه داشته و خودش پول آن‌ها را پرداخت می‌کند

در حالی که جیمز و کینگ، دو سلبریتی که قبلاً از توییتر انتقاد کرده بودند، به چک های آبی خود دست می زنند، اما همه از رفتار سلطنتی برخوردار نیستند. خود پاپ به همراه بیانسه، کیم کارداشیان و اپرا تنزل رتبه دادند. ریحانا و تیلور سوئیفت هر دو موفق شدند چک‌های آبی رنگ خود را ببندند، اما هنوز مشخص نیست که آنها پرداخت می‌کنند یا دیگر دریافت‌کنندگان نشان‌های آبی رنگ ماسک.

پاپ تایید نشده استبه کنار مداخلات نامنظم ماسک، چک آبی اکنون چیزی بسیار متفاوت را در توییتر نشان می دهد. برای اولین بار در تاریخ خود، نشان کوچک آبی تنها به این معنی است که یک حساب برای خدمات اشتراک ماهانه شرکت، که توسط خود ماسک طراحی شده است، پرداخت کرده است. بدیهی است که مخالفان ماسک تمایلی به پرداخت ماهیانه چک آبی ندارند، اما طرفداران دیوانه او در فرصتی که او ویژگی پرداختی را باز کرد، از آن استفاده کردند.

اشتباهات احتمالی ماسک در اینجا آشکار است. با حذف چک های آبی از همه (یا تقریباً همه)، ارزش داشتن چک آبی به طور کلی کاهش یافته است. برای کاربران معمولی، نشان‌ها اکنون ممکن است به عنوان یک نشانه وارونه از یکپارچگی حساب استفاده کنند – نشانه کلاهبرداری‌های رمزنگاری و شرکای ماسک به جای روزنامه‌نگاران و افراد مشهور برتر. در سطح عملی، تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط یا مفید در پلتفرم از قبل حتی چند ساعت پیش بسیار دشوارتر است.

تقریباً سه ساعت گذشته است (ساعت را بررسی می کند) و پیمایش در توییتر به نوعی مستلزم فرو رفتن در یک میاسم گمراه کننده است. تقلید کنندگان، هنوز مشروع است حساب های بدون چک، طرفداران ناامید ایلان چنگ زدن برای رهایی و کاربران معروفی که به طور گمراه کننده ای به عنوان مشترکین جدید پولی و مفتخر به تصویر کشیده می شوند. افرادی که قبلاً برای اخبار، به‌روزرسانی‌های افراد مشهور یا حتی خدمات مشتری به توییتر سر می‌زدند، ممکن است بخواهند فعلاً یا شاید برای همیشه به جای دیگری بگردند.

فقط مناسب است که هرج و مرج امروز توییتر را با چند کلمه عاقلانه از مردی که احتمالا Ice-T است خاتمه دهیم (گفتنش با قطعیت دشوار است).