گزارش تجربه صفحه کنسول جستجوی گوگل از بین می رود

گزارش تجربه صفحه کنسول جستجوی گوگل، حداقل آنطور که امروز می شناسیم، از بین می رود. با یک صفحه محتوا که به راهنمای کلی Google در مورد تجربه صفحه پیوند می دهد، جایگزین می شود.

چرا ما اهمیت می دهیم. ممکن است برای برخی از کارهای سئوی خود به این گزارش اعتماد کرده باشید. با این تغییرات، باید برخی از شیوه های گزارش دهی خود را در آینده تطبیق دهید.

گزارش تجربه صفحه تغییر می کند. گوگل گزارش تجربه صفحه موجود را در کنسول جستجوی گوگل حذف می کند و آن را با محتوایی که گوگل فکر می کند یک تجربه صفحه خوب است جایگزین می کند. گوگل نوشت: این تغییر در ماه های آینده اتفاق خواهد افتاد.

گزارش تجربه صفحه به‌عنوان یک راهنمای کلی از برخی معیارها در نظر گرفته شده بود که با تجربه خوب صفحه مطابقت دارد، نه به عنوان یک ارزیابی جامع از همه جنبه‌های مختلف. کسانی که به دنبال ارائه یک تجربه صفحه خوب هستند، باید رویکردی کل نگر داشته باشند، از جمله دنبال کردن برخی از سوالات خودارزیابی ما که در تجربه صفحه درک ما در صفحه نتایج جستجوی Google توضیح داده شده است.”

گزارش Core Web Vitals و HTTPS باقی مانده است. گوگل اضافه کرد که نمای داشبورد گزارش‌های اصلی Core Web Vital و HTTPS در کنسول جستجو باقی می‌ماند.

تست موبایل پسند از بین می رود. با این کار، گوگل ابزار تست دوستدار موبایل و API تست دوستدار موبایل را نیز حذف می کند. گوگل گفت که این “به این معنی نیست که قابلیت استفاده از تلفن همراه برای موفقیت در جستجوی گوگل مهم نیست”، بلکه مهم است.

گوگل اضافه کرد: «این برای کاربرانی که بیش از هر زمان دیگری از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند بسیار حیاتی است و به همین دلیل، بخشی از راهنمای تجربه صفحه ما باقی می ماند.

تغییرات در محتوای مفید و تجربه صفحه. گوگل همچنین اعلام کرد که تجربه خوب صفحه یکی از الزامات ایجاد محتوای مفید است.