نتفلیکس 2.5 میلیارد دلار برای محتوای اصلی در کره جنوبی اختصاص می دهد

پس از موفقیت خیره کننده «بازی ماهی مرکب» در سال 2021، نتفلیکس در حال افزایش دوبرابر کره جنوبی است به این امید که خانه دیگری از صنعت سرگرمی این کشور تمام شود. غول استریم آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد طی چهار سال آینده ۲.۵ میلیارد دلار در کره جنوبی برای تولید سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و نمایش‌های واقعیت در خارج از این کشور سرمایه‌گذاری کند، هم برای مخاطبان کره‌ای و هم برای صادرات در سراسر جهان.

این اطلاعیه همزمان با دیدار یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی – که در سفری دولتی به ایالات متحده است – و تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس در واشنگتن اعلام شد.

ساراندوس در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت: «ما توانستیم این تصمیم را بگیریم زیرا اطمینان زیادی داریم که صنعت خلاق کره به داستان‌های بزرگ ادامه خواهد داد. ما همچنین از عشق و حمایت قوی رئیس جمهور از صنعت سرگرمی کره و دامن زدن به موج کره الهام گرفتیم.

سرگرمی‌های کره جنوبی، از موسیقی گرفته تا فیلم و تلویزیون، موفقیت بزرگی در بین مخاطبان دورتر به دست آورده است. بازی Squid یکی از موفق‌ترین تلاش‌های نتفلیکس در زمینه محتوای اصلی تا به امروز بود، با بینندگانی از 142 میلیون خانواده در سراسر جهان. حتی دو سال از اولین نمایشش می گذرد، اما همچنان یکی از محبوب ترین سریال های تمام دوران است.

در خود کره، محبوبیت این سریال آنقدر بالا بود که نتفلیکس به دلیل افزایش ترافیک (و هزینه های مرتبط بعدی) از یکی از بزرگترین ارائه دهندگان پهنای باند این کشور، امتیاز مشکوک را به دست آورد.

وقتی صحبت از برنامه های تلویزیونی می شود که با مخاطبان بزرگتر و جهانی طنین انداز می شوند، «بازی ماهی مرکب» تنها نیست. سایر برنامه‌ها عبارتند از «The Glory» و نمایش واقعیت «Physical: 100» که در اوایل امسال به یکی از پربیننده‌ترین نمایش‌های غیرانگلیسی زبان در سطح جهان تبدیل شد.

به گفته معاون سیاست عمومی نتفلیکس، دین گارفیلد که در سفر خود به کره جنوبی در سال 2021 در سئول صحبت می کرد، نتفلیکس بیش از 80 فیلم و سریال کره ای را معرفی کرده و بین سال های 2015 تا 2020 “حدود 700 میلیون دلار برای محتوای کره ای خرج کرده است”.

این تعهد 2.5 میلیارد دلاری، در صورت پیگیری، به طور میانگین به 625 میلیون دلار در سال برای چهار سال آینده خواهد رسید که نسبت به بودجه قبلی نتفلیکس بیشتر است. در سال 2021، غول استریم آمریکا 500 میلیون دلار برای تولید فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اصلی در کره جنوبی متعهد شد.

مانند سایر مناطق در سراسر جهان، در آسیا، نتفلیکس با همتایان خود مانند آمازون، دیزنی، هولو و اپل تی‌وی و همچنین تعداد زیادی از بازیکنان منطقه‌ای در 190 کشوری که در حال حاضر در آنها فعالیت می‌کند، رقابت می‌کند.

تغییر نتفلیکس به سمت محتوای اصلی در زمانی رخ می دهد که تعدادی از رقبای آن عناوین را از نتفلیکس کنار می کشند تا خدمات خود را تقویت کنند. این به نوبه خود باعث شده است تا نتفلیکس حتی بیشتر بر محتوای اصلی و مجموعه ای از رویکردهای دیگر – از جمله استفاده رایگان با پشتیبانی تبلیغات و راه اندازی بازی ها – تمرکز کند تا کاربران و استفاده بیشتری را جذب کند.

سطح پشتیبانی شده از تبلیغات نه تنها برای ایجاد شماره های کاربری که توسط جذابیت خدمات رایگان جذب شده اند، بلکه برای جذب یک جریان درآمد جدید در قالب فروش تبلیغات است. این شرکت که در نوامبر سال گذشته راه اندازی شد، اکنون خدمات Basic با تبلیغات را در ایالات متحده، اروپا (بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا) و آسیا (ژاپن، استرالیا و کره جنوبی) ارائه می دهد.

در واقع، نتفلیکس برای بهبود درآمد و حاشیه سود خود، هویج و چوب های زیادی نیز ارائه می دهد. هفته گذشته، نتفلیکس اعلام کرد که قصد دارد از ماه های آینده به اشتراک گذاری رمز عبور را سرکوب کند.