محتوای همیشه سبز چیست و چرا برای سئو مهم است

محتوای همیشه سبز با طول عمر طولانی راضی است.

همچنین برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بسیار مهم است.

در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد محتوای همیشه سبز بدانید – از جمله اینکه یک موضوع را همیشه سبز می کند، چرا محتوای همیشه سبز مهم است و چند مثال برای الهام بخشیدن به شما یاد خواهید گرفت.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز به هر نوع محتوایی اطلاق می شود که تا مدت ها پس از تاریخ انتشار همیشه مرتبط، همیشه دقیق و همیشه مفید باشد.

به این موضوع فکر کنید: درختان همیشه سبز همیشه سبز و تازه به نظر می رسند، حتی در فصل زمستان.

به همین ترتیب، محتوای همیشه سبز همیشه سبز، تازه و به روز به نظر می رسد – حتی اگر دو سال پیش منتشر شده باشد.

(دو سالگی از نظر استانداردهای اینترنت بسیار قدیمی است، اما اگر محتوای شما همیشه سبز است، مشکلی نیست.)

در نظر گرفته شود همیشه سبز، محتوای شما باید از این نقاط بازرسی عبور کند:

  • درباره موضوعی نوشته شده است که سال به سال تغییر چندانی نمی کند. (به عنوان مثال، تحقیقات جدید به طور مداوم منتشر نمی شود، که باعث می شود ایده ها / روش های قدیمی تفکر در مورد موضوع منسوخ شود.)
  • این شامل دانشی است که برای یک قلمرو مطالعه یا مهارت اساسی است.
  • بیشتر اطلاعات همیشه مفید است.
  • بیشتر اطلاعات همیشه دقیق و مرتبط هستند.
  • ممکن است چند حقایق یا مراجع قدیمی داشته باشد، اما اینها باید جزئی باشند (شما می توانید با کمی تلاش آنها را به روز کنید).

و اگر محتوای شما حاوی هر یک از این نشانه‌ها باشد، چنین است نه همیشه سبز:

  • اخبار.s
  • اطلاعات فصلی یا اطلاعات مرتبط با تاریخ، رویداد یا سال خاص.
  • تحقیقات یا آمارهایی که در نهایت با از بین رفتن تاریخ، ارتباط خود را از دست خواهند داد.
  • تحقیقات یا آمارهایی که به طور مرتب به روز می شوند. (به عنوان مثال، یک گزارش جدید سالانه منتشر می شود، بنابراین آمار سال قبل منسوخ می شود).
  • محتوای مرتبط با مدها یا روندهای فعلی.

نمونه هایی از موضوعات محتوای همیشه سبز

در اینجا چند نمونه خوب از موضوعات محتوای همیشه سبز آورده شده است:

  • نحوه بستن بند کفش
  • 10 نکته برای مدیریت امور مالی شخصی
  • نحوه انتخاب رنگ برای آشپزخانه
  • راهنمای مبتدیان برای بازاریابی محتوا
  • چگونه در 7 مرحله پاشنه زدن را به سگ خود آموزش دهیم

نمونه هایی از موضوعات محتوایی که هستند نه همیشه سبز

از طرف دیگر، اینها نمونه های خوبی از موضوعاتی هستند که همیشه سبز نیستند:

  • 5 ایده برای جشن هالووین کودک شما (موضوع فصلی)
  • ChatGPT در نوامبر 2022 راه اندازی شد (اخبار)
  • تیم فوتبال محلی بزرگترین رقیب خود را شکست داد (اخبار ورزشی)
  • 10 روند سئو برای تماشا در سال 2023 (روندهای فعلی / مرتبط با تاریخ)
  • گزارش تحقیقات بازاریابی محتوا برای سال 2022 (تحقیق مربوط به یک سال خاص)

چرا محتوای همیشه سبز سئو را افزایش می دهد؟

بنابراین می دانیم که ویژگی تعیین کننده محتوای همیشه سبز طول عمر طولانی از تاریخ انتشار اولیه آن است.

چه اکنون آن را بخوانید، دو ماه بعد، یک سال بعد، یا دو سال بعد، اطلاعاتی که آن را منتقل می کند باید تا حد زیادی دقیق، مرتبط و مفید باقی بماند.

اما چرا این موضوع برای سئو اهمیت دارد؟

قابلیت اطمینان

طبق تعریف خود، موضوعات محتوای همیشه سبز موضوعاتی هستند که افراد بدون توجه به شرایط به آنها علاقه مند هستند.

آنها “قابل اعتمادهای قدیمی” هستند.

این با زمان سال، فصل، رویدادهای جاری یا آخرین تحقیقات تغییر نخواهد کرد. موضوعات همیشه سبز همیشه مرتبط و جالب هستند.

مردم همیشه به دنبال دانش همیشه سبز ارائه شده در محتوای همیشه سبز هستند و به آن وابسته هستند.

این برای سئو چه معنایی دارد؟

محتوای همیشه سبزی که برای جستجو بهینه سازی می کنید نسبت به محتوای زودگذر شما به طور پیوسته کلیک و بازدیدکننده به دست می آورد زیرا مردم دائماً به دنبال آن موضوعات در موتورهای جستجو هستند.

به طور خلاصه، محتوای سئو همیشه سبز = هجوم ثابت و قابل اعتماد مشتریان بالقوه است.

پایداری

محتوای سئو همیشه سبز نیز پایدار است.

چرا؟

برای ایجاد این نوع محتوا فقط یک بار باید منابع را قرار دهید. به چند مورد یا به روز رسانی نیاز دارد. و به دلیل علاقه همیشگی به موضوعات همیشه سبز، در طول یک دوره طولانی، جریان ثابتی از بازدیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

در نهایت، اگر یک محتوای با کیفیت بالا ایجاد کرده باشید که برای تبدیل طراحی شده است، آن قطعه نیز سرنخ هایی را به همراه خواهد داشت.

در پایان، در درازمدت از محتوای همیشه سبز خود بسیار بیشتر از محتوای “مدهای تر” خود بهره خواهید برد.

در طول ماه ها و سال ها در مقابل روزها و هفته ها اجرا خواهد شد بدون نیاز به ریختن پول در آن

در این مورد، شاید بتوانیم محتوای همیشه سبز را به عنوان «دوستانه با محیط زیست» برای برند شما نیز بدانیم.

انواع محتوای همیشه سبز برای تمرکز

برخی از انواع محتوا راحت‌تر از سایرین به موضوعات همیشه سبز تمایل دارند.

برای مثال، محتوای «چگونه» نوعی است که اغلب می‌بینید پتانسیل همیشه سبز دارد.

این به این دلیل است که موضوعات چگونگی انجام معمولا شامل دانش همیشه سبز است که هرگز قدیمی نمی شود.

مثال ها:

  • نحوه بستن بند کفش
  • طرز پخت کیک
  • چگونه یک بوته رز را هرس کنیم

یکی دیگر از گزینه های عالی برای محتوای همیشه سبز، فهرست فروتن اما محبوب است.

اگرچه ممکن است به دلیل تعداد زیاد فهرست‌هایی که روزانه منتشر می‌شوند، مد روز به نظر برسد، اما در واقع به خوبی به موضوعات همیشه سبز کمک می‌کند.

مثال ها:

  • 10 نکته برای پخت کیک
  • 5 راه برای باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه
  • 50 کتاب برتر تمام دوران

محتوای اطلاعاتی را فراموش نکنید. این ممکن است شامل مقالات اساسی مانند 101 و راهنماهای مبتدی باشد که یک نمای کلی یا مقدمه ای برای یک موضوع ارائه می دهند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


5 نمونه محتوای همیشه سبز

برای الهام گیری همیشه سبز آماده اید؟ این پنج نمونه از محتوای همیشه سبز را بررسی کنید.

کلمات انتقالی چیست؟

این پست وبلاگ توسط Yoast SEO در مورد کلمات انتقالی همیشه سبز است زیرا این دانش یک اصل گرامر انگلیسی است. استفاده از کلمات انتقالی به خواندن نوشتار شما کمک می کند.

نمونه محتوای همیشه سبز Yoast

آموزش نرده چوبی DIY

این آموزش ساخت نرده چوبی حیاط خلوت نمونه ای عالی از محتوای ویدیویی همیشه سبز است.

نمونه ویدیوی همیشه سبز

نحوه سرمایه گذاری در سهام

دانش اساسی در مورد یک موضوع، مانند راهنمای مبتدیان برای سرمایه گذاری در سهام توسط Investopedia، املاک و مستغلات اصلی برای محتوای همیشه سبز است.

نمونه محتوای همیشه سبز investopedia

راهنمای آسان خمیر پای

در این راهنمای گسترده برای تهیه خمیر پای، نویسنده بسیار فراتر از یک دستور العمل اولیه است و در مورد علم پشت پوسته پوسته پوسته صحبت می کند.

آنها دانش دایره المعارفی در مورد چگونگی تولید بهترین پوسته پایی که تا به حال داشته اید را ارائه می دهند. این نوع دانش همیشه برای نانوایان در همه جا مرتبط است.

فایل تحت: “همیشه سبز.”

نمونه محتوای همیشه سبز جدی می خورد

راهنمای نهایی امنیت سایبری

در دنیای همیشه در حال تغییر فناوری، یافتن موضوعات همیشه سبز دشوار است. با این حال، برخی از آنها به قلمروی همیشه سبز، از جمله امنیت سایبری، دست می یابند.

چرا؟ زیرا تا زمانی که اینترنت وجود دارد، مردم از آن برای ذخیره داده های خود استفاده می کنند. و مهم نیست که این فناوری چگونه به نظر می رسد، مردم همیشه علاقه مند به محافظت از داده های خود در برابر موجودات مخرب خواهند بود.

بنابراین، این وبلاگ HubSpot در مورد امنیت سایبری یک نمونه محتوای همیشه سبز خوب است. این مقاله حداقل برای چند سال مرتبط خواهد بود، و زمانی که تکنولوژی به ناچار تغییر می کند، می توان مقاله را برای پیروی از آن به روز کرد.

نمونه محتوای همیشه سبز hubspot

4 نکته برای نوشتن محتوای همیشه سبز

همانطور که محتوای همیشه سبز می نویسید، همه الزامات برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا اعمال می شود.

با این حال، در اینجا چند نکته خاص وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما تا سه ماه دیگر نیازی به به روز رسانی نخواهد داشت. (محتوای همیشه سبز واقعی برای مدت طولانی نیازی به به روز رسانی نخواهد داشت.)

1. مثال‌ها، شوخی‌ها و چیزهای دیگر را بی‌زمان نگه دارید

حتی از ارجاع گذرا به رویدادهای فرهنگی، اخبار یا روندهایی که به سرعت در عرض چند ماه به تاریخ تبدیل می شوند، خودداری کنید.

از آنها به عنوان مثال استفاده نکنید یا با آنها شوخی نکنید (اگر صدای برند شما خواستار جوک است).

به عنوان مثال، بسیاری از مقالات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی از یک دوره زمانی خاص به فناوری منسوخ شده مانند Google+ یا Vine ارجاع می‌دادند – و زمانی که آن برنامه‌ها/سرویس‌ها از بین رفتند، آن اشاره‌ها باید ویرایش می‌شد تا محتوا همیشه سبز بماند.

گفته می شود، گاهی اوقات، پیش بینی اینکه آیا یک روند واقعاً به یک موجودیت با میراث تبدیل می شود غیرممکن است. در هر صورت، سعی کنید بحث های خود را در مورد روندها در پست های وبلاگ خود نگه دارید.

پیوند دادن به تحقیقات و داده ها یک راه عالی برای افزایش اعتبار به محتوای شما است. وقتی محتوای همیشه سبز می نویسید فقط مراقب نحوه انجام این کار باشید.

به عنوان مثال، فقط در مواقع ضروری به منابع پیوند دهید، مانند زمانی که برای اثبات یک نکته به آمار نیاز دارید، یا زمانی که یک گزارش تحقیقی خاص برای درک موضوع شما ضروری است.

و هنگامی که باید به منبعی پیوند دهید، آن منبع را با دقت انتخاب کنید. به وب‌سایت‌های مبهم که ممکن است در یک سال ناپدید شوند یا نشوند، پیوند ندهید، بلکه به نهادهای قابل اعتماد با حضور آنلاین ثابت و محکم پیوند دهید.

برخی از مطالعات یا گزارش‌هایی که چند سال از عمرشان می‌گذرد، ممکن است هنوز برای پیوند دادن به آن‌ها خوب باشد – اما تنها در صورتی که اینها نمونه‌های برجسته یا منحصربه‌فردی از تحقیقات در زمینه خود باشند یا حاوی داده‌هایی باشند که در هیچ جای دیگری نتوانید پیدا کنید.

و اگر همه چیز شکست خورد، محتوای همیشه سبز خود را مرتباً بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که نقل قول ها و پیوندهای خروجی شما هنوز مرتبط هستند و کار می کنند. اگر برخی از حقایق یا آمار قدیمی هستند، به روز رسانی آنها با موارد جدید فقط چند دقیقه طول می کشد.

3. با خوانایی در ذهن بنویسید

هنگام نوشتن محتوای همیشه سبز، خوانایی را در ذهن خود نگه دارید.

درک مطالب خواندنی آسان است. ایده ها روشن است. مخاطبان شما می توانند بدون مشکل از آن محتوا یاد بگیرند.

و محتوای بی‌پایان خواندنی و همیشه سبز محتوایی است که نتایج بی‌پایانی را به همراه خواهد داشت.

چگونه مطالب خواندنی بنویسید؟ برای تضعیف حافظه خود، به یاد داشته باشید که محتوای قابل خواندن عبارتند از:

  • به خوبی ساختار یافته، با یک جریان منطقی از بخش به بخش و نقطه به نقطه.
  • در بخش‌هایی با سرصفحه‌هایی سازماندهی شده است که به خوانندگان می‌گوید چه انتظاری داشته باشند.
  • با ویژگی هایی مانند لیست های گلوله ای و شماره دار، پاراگراف های کوتاه و سرصفحه هایی که از متن اصلی متمایز هستند، قالب بندی شده است تا متن را قابل اسکن کند.
  • نوشته شده است تا ایده ها و مفاهیم را به وضوح، بدون اصطلاحات یا کلمات غیر ضروری توضیح دهد.
  • برای سطح دانش خاص و درک مخاطبان هدف نوشته شده است.

4. بهینه سازی

محتوای همیشه سبز که به درستی برای موتورهای جستجو بهینه نشده است، نتایج مورد نظر شما را به همراه نخواهد داشت.

برای انجام کار خود، محتوای همیشه سبز شما نیاز به یک شانس مبارزه با سئوی مناسب متصل به آن دارد.

در اینجا مراحل اولیه برای شروع آمده است:

  • موضوع همیشه سبز خود را به کلمه کلیدی مرتبط کنید که برند شما می تواند برای آن رتبه بندی کند. برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای وبلاگ ها به کمک نیاز دارید؟ این مقاله Orbit Media یک منبع عالی است.
  • ابتدا مطالب خود را بنویسید تا به خواننده کمک کند. همانطور که می نویسید، بیش از هر چیز مفید بودن را هدف قرار دهید. استفاده از کلمه کلیدی را فراموش کنید. همیشه می‌توانید بعداً متن را ویرایش کنید تا نمونه‌های بیشتری از آن درج شود. اما اولین پیش نویس باید در مورد ایجاد بهترین محتوا در مورد موضوع باشد.
  • کلمه کلیدی خود را در نقاط اصلی قرار دهید. هدرها، پاراگراف اول، متن جایگزین تصویر و عنوان متا و توضیحات بزرگ هستند.
  • آنچه را که در بالای گوگل رتبه بندی می شود مطالعه کنید و ساختار را منعکس کنید – اما زاویه منحصر به فرد خود را اضافه کنید. تمام اطلاعاتی را که مقالات برتر شامل می شود درج کنید، اما تمام تلاش خود را بکنید تا محتوای همیشه سبز خود را برای برندتان بهتر و منحصر به فرد کنید. مفاهیم را در صدای برند با استفاده از تخصص منحصر به فرد آن توضیح دهید. آنچه را که قبلاً در آنجا وجود دارد طوطی وار نکنید. در مورد موضوعی که قبلاً یک میلیون بار گفته نشده است، چه چیزی می توانید اضافه کنید؟

محتوای همیشه سبز چیست؟ آماده به کار در صف تولید محتوای شما

محتوای همیشه سبز باید در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش مهمی داشته باشد.

یک بار آن را به خوبی ایجاد کنید، و باید برای ماه ها، حتی سال ها اجرا شود.

به موضوعاتی که برای محتوای همیشه سبز انتخاب می‌کنید توجه کنید – مطمئن شوید که با کسب‌وکار شما مرتبط هستند و از نظر علاقه خواننده قدرت ماندگاری دارند.

آیا دانش پایه است؟ آیا بی نهایت مفید است؟ آیا مردم بعداً به همان اندازه که در حال حاضر به آن اهمیت می دهند به آن اهمیت می دهند؟

اگر به هر یک از سوالات بالا “بله” پاسخ دادید، یک موضوع محتوای همیشه سبز برنده در دستان خود دارید.

برای اینکه این محتوا برای شما سخت کار کند، آن را به کلمه کلیدی که می توانید برنده شوید گره بزنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

محتوای همیشه سبز که در رتبه ۱۰ برتر گوگل قرار می گیرد، قدرت و پتانسیل فوق العاده ای برای جذب بازدیدکنندگان ثابت وب سایت و مشتریان بالقوه در طولانی مدت دارد.

قطعات همیشه سبز را در کنار قطعات متمرکز بر روند یا به موقع خود ایجاد کنید، و یک ترکیب محتوای برنده خواهید داشت.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.