ماشین های خودران برای تبدیل شدن به واقعیت زمان زیادی طول می کشد، اما برای همیشه طول نمی کشد

کانون توجه تبلیغات از آنجایی که رانندگی خودران زمان خاص خود را در زیر نور خورشید داشت، مناطق بسیاری را روشن کرده است، اما پیشرفت در فناوری در حال پیشرفت است. واضح است که با توجه به افزایش تعداد مایل‌ها توسط ربات‌ها، تجاری‌سازی بیشتر و سایر سرفصل‌ها، رویای عدم نیاز به رانندگی در اطراف ما مرده نیست.


صرافی استارتاپ ها، بازارها و پول را بررسی می کند.

آن را هر روز صبح در TechCrunch+ بخوانید یا هر شنبه خبرنامه The Exchange را دریافت کنید.


خبرهای خوبی برای یافتن وجود دارد. امروز، غول فناوری چینی بایدو مجموعه جالبی از داده‌های مربوط به آپولو گو را ارائه کرد، این «سرویس سواری خودکار» است:

آپولو گو، سرویس حمل و نقل خودکار بایدو، حدود 660 هزار سواری در سه ماهه اول سال 2023 ارائه کرد که 236 درصد نسبت به سال گذشته و 18 درصد نسبت به سه ماهه سه ماهه افزایش یافته است.

این شرکت همچنین به سرمایه گذاران یادآوری کرد که آپولو گو اولین کسی بود که در ماه مارس امسال در پکن مجوز «اجرای خدمات سواری بدون راننده یا اپراتور ایمنی در وسایل نقلیه» را دریافت کرد.

بنابراین، اگر میانگین سفر را مثلاً دو مایل (3.2 کیلومتر) فرض کنیم، آپولو گو تنها در سه ماهه اول یک میلیون مایل به شمال رسیده است. این مقدار زیادی رانندگی مستقل است.

به‌روزرسانی بایدو به دنبال گزارش‌های پیشرفت دیگر از تجهیزات خودروهای خودران است: کروز چند ماه پیش اعلام کرد که طی 15 ماه از زمانی که شروع به ارائه سواری کاملاً بدون راننده کرده است، «یک میلیون مایل کاملاً بدون راننده» را طی کرده است.

ما همچنین گسترش جغرافیایی کروز را در اوایل ماه مه پوشش دادیم:

کروز با گسترش حضور خود در تگزاس، خودروهای خودران خود را به شهرهای بیشتری می‌فرستد – به‌ویژه در هیوستون و دالاس. کروز در پایان سال گذشته آزمایش وسایل نقلیه خود را در آستین آغاز کرد و اعلام کرد که قصد دارد آزمایش رباتاکسی Origin را در اوایل سال 2023 در آنجا آغاز کند.

تلاش خودران Waymo Alphabet حوزه عملیاتی خود را نیز گسترش داده است: