لیندا یاکارینو ان‌بی‌سی یونیورسال را ترک می‌کند و به آتش مدیرعامل توییتر دامن می‌زند

لیندا یاکارینو، زنی که به‌عنوان مدیر عامل بعدی توییتر مطرح می‌شود، هیچ اظهاراتی مبنی بر تایید یا تکذیب این شایعات ارائه نکرده است. اما او قطعاً آماده کار است: امروز، NBCUniversal، جایی که او رئیس گروه تبلیغات و مشارکت خود بود، اعلام کرد که شرکت را ترک می کند و بلافاصله اجرایی می شود.

او در بیانیه‌ای گفت: «این یک افتخار مطلق بود که بخشی از Comcast NBCUniversal و رهبری باورنکردنی‌ترین تیم بود. ما شرکت خود و کل صنعت را متحول کرده‌ایم – و من به آنچه که با هم به دست آورده‌ایم بسیار افتخار می‌کنم و از همکاران و مربیانم به‌ویژه برایان رابرتز، مایک کاوانا و کل تیم رهبری NBCU سپاسگزارم.

مارک مارشال که در حال حاضر رئیس بخش فروش تبلیغات و مشارکت مشتری است، این نقش را به صورت موقت بر عهده می گیرد.

گمانه زنی ها در مورد اینکه چه کسی نقش مدیرعاملی توییتر را برعهده می گیرد، از دیروز آغاز شد، زمانی که ایلان ماسک، مالک و مدیر عامل فعلی توییتر، (در توییتر) اعلام کرد که کسی را برای تصدی این سمت پیدا کرده است، و خاطرنشان کرد که “او در این مدت کار خود را آغاز خواهد کرد. [about] شش هفته.”

اعلام NBCU توسط بسیاری به عنوان تایید غیرمستقیم گزارش ها مبنی بر اینکه Yaccarino مدیر اجرایی مورد نظر خواهد بود تلقی می شود. حتی ممکن است به این معنی باشد که یک اطلاعیه رسمی توییتر ممکن است به زودی امروز منتشر شود.

(این واقعیت که ماسک حداقل بر اساس برخی قوانین در اینجا بازی می کند جالب است: آیا این تأثیر مدیر عامل جدید در بازی است؟ NBCU زمانی یکی از شرکای رسانه ای کلیدی توییتر در دوران اوج خود بود، بنابراین اینجا خوب بازی می کرد و با رسانه های خود هماهنگ می شد. استراتژی ممکن است اشاره ای به آن نیز باشد.)

قرار دادن یک آگهی تبلیغاتی در راس شرکت – ماسک می‌گوید که به عنوان رئیس هیئت مدیره و “CTO، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل‌ها” باقی می‌ماند – با توجه به اینکه اوضاع برای شرکت چقدر وخیم بوده است، اقدامی بی‌معنا و هوشمندانه است. از زمانی که ماسک در سال گذشته مسئولیت را بر عهده گرفت، در جبهه تجاری قرار دارد.

اعمال سیاست های نامنظم برای تعدیل، تأیید و سایر جنبه های مهم محیط کاربری توییتر. و اخراج بخش عظیمی از پرسنل خود که بر روی همه آن زمینه ها به اضافه سایر موارد حیاتی برای درآمدزایی (از جمله تیم های فروش آن) متمرکز شده اند، سایت تبلیغ کنندگان و به همراه آن درآمدها را از بین برده است.

حال، سوال بزرگ این است که آیا می‌تواند مقداری از آن را پس بگیرد، و اگر چنین است چگونه این کار را بدون درگیری با ماسک و اولویت‌های حسابداری ماسک انجام خواهد داد.

بیشتر در راه است.