شرکت‌های رمزارز حتی در بحبوحه رکود همچنان شاهد پول VC هستند

ممکن است سرمایه‌گذاری رمزارز در سه ماهه گذشته کاهش یافته باشد، اما سرمایه‌گذاران پشت سر بزرگترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در فضا به تفنگ خود پایبند هستند.

لیدیا چیو، معاون توسعه کسب‌وکار در آزمایشگاه آوا، به TechCrunch+ گفت: «همیشه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران برای کمک به استارت‌آپ‌ها برای دریافت بودجه مورد نیازشان وجود خواهد داشت. او گفت که با بررسی نظارتی فعلی در فضا در کنار احساسات نزولی بازار، صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

آوا لبز، شرکتی که لایه 1 بلاک چین Avalanche را به کار برد، یک صندوق سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری “Blizzard” را در سال 2021 راه اندازی کرد که به رشد اکوسیستم زنجیره ای خود اختصاص داشت. چیو گفت که از آن زمان، «زمان بسیار شلوغی» بوده است.

چیو گفت که در یک سال و نیم گذشته، صندوق بلیزارد در حدود 400 معامله در 125 شرکت پرتفوی سرمایه گذاری کرده است که کمی بیش از سه چهارم سرمایه خود را به کار گرفته است. ما همچنان شاهد جریان معاملات بسیار قوی هستیم و به طور فعال در حال سرمایه گذاری هستیم.

و این تنها مورد نیست: توشار جین، شریک مدیریت Multicoin Capital، گفت: هنوز «کمی از سرمایه‌های مخاطره‌آمیز ارزهای دیجیتال برای استقرار باقی مانده است» که چند سال پیش جمع‌آوری شدند. او گفت که Multicoin یک صندوق 430 میلیون دلاری را در سال 2022 راه اندازی کرد که از آن زمان «زیر نیمی از صندوق» را با «اکثریت» باقی مانده برای سرمایه گذاری مستقر کرده است.

باقیمانده فقط این دو وجوه 9 رقمی است. با توجه به اینکه سه ماهه اول سال 2023 جمع آوری کمک های مالی ارزهای دیجیتال میلیاردی بود، این رقم ممکن است کم به نظر برسد، اما تنها از دو صندوق این رقم معنادار است.

برخی از صندوق های جدیدتر حتی بزرگتر هستند.