سافاری کنترل تعاملات شخص ثالث را محکم می کند

مرورگر سافاری اپل که مدت‌ها به دلیل تاکید بر حفظ حریم خصوصی کاربران شناخته شده بود، روش‌های جمع‌آوری داده‌ها را محدودتر می‌کند. این حرکت باعث ناامیدی شده است، به ویژه به دلیل عدم ارتباط اپل در مورد این تغییر، که بر معماری بسیاری از وب سایت ها تأثیر خواهد گذاشت.

چه اتفاقی می افتد. اپل در حال بستن شکافی است که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد شرکای شخص ثالث را به عنوان کوکی‌های شخص اول معرفی کنند. کوکی‌های شخص اول، وب‌سایت‌ها را قادر می‌سازد تا کاربران بازگشتی را شناسایی کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند هر بار که مجدداً از سایت ناشر بازدید می‌کنند از ورود به سیستم خودداری کنند.

چرا ادغام کلید است. بسیاری از وب سایت ها با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، Adobe Analytics و سرویس های میزبانی محتوا با اشخاص ثالث همکاری می کنند تا عملکرد را بهبود بخشند. آنها می خواهند این شرکا مخاطبان خود را ردیابی کنند، اما کوکی های شخص ثالث از زمانی که سافاری آنها را در سال 2017 منسوخ کرد، در دسترس نبوده است. در نتیجه، وب سایت ها روش های مختلفی را برای پنهان کردن کوکی های شخص ثالث به عنوان کوکی های شخص اول ابداع کرده اند، و Safari در تلاش برای مقابله با این کوکی ها است. تکنیک های چند سال گذشته

در اکتبر 2022، یک مهندس اپل در GitHub در مورد قصد این شرکت برای محدود کردن یکی از این روش‌های پنهان‌سازی پستی منتشر کرد. این پست توضیح داد که اپل آدرس IP پاسخ دریافتی را با آدرس IP پاسخ منبع اصلی مقایسه می کند. اگر آدرس‌ها عمدتاً متفاوت باشند، کوکی‌ها فقط می‌توانند هفت روز قبل از نابودی دوام داشته باشند، بنابراین استفاده از داده‌ها و استنباط‌هایی که می‌توان انجام داد محدود می‌شود.

مامان کلمه اپل هرگز یک پست وبلاگ رسمی در مورد این تغییر منتشر نکرد و زمان اجرای آن را مشخص نکرد. Anton Lipkanou، رئیس آژانس متمرکز بر تجزیه و تحلیل Delve، اظهار داشت که این تغییر در حال حاضر فعال است و باعث ایجاد ناهنجاری در داده های وب سایت می شود. با این حال، جن سیمونز، تبشیر اپل در تیم توسعه‌دهنده وب برای Safari & Webkit، در ۱۱ آوریل توییت کرد که این تغییر اجرا نشده است. اپل هیچ نظری ارائه نکرده است.

نارضایتی مدیران فناوری تبلیغات از این تغییر ناشی از ارتباطات محدود اپل در مورد آن است، با توجه به تأثیر آن بر معماری بسیاری از وب سایت ها.

به گفته Loch Rose، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل در شرکت داده اپسیلون متعلق به Publicis، ممکن است ناشران و تبلیغ‌کنندگان تحت تأثیر قرار بگیرند زیرا سایت‌هایی که با چندین شخص ثالث که از این تکنیک استفاده می‌کنند ممکن است نیاز به تجدیدنظر در عملیات وب‌سایت خود داشته باشند. او اضافه کرد که بسیاری از سایت‌هایی که اکثر ترافیک آنها از کاربران اپل است، ممکن است عملکرد قابل توجهی را از دست بدهند.

چرا ما اهمیت می دهیم. تغییرات در مرورگر سافاری اپل کار وب‌سایت‌ها با سرویس‌های شخص ثالث مانند Google Analytics را سخت‌تر می‌کند و می‌تواند مستقیماً بر توانایی تبلیغ‌کنندگان و برندها برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های کاربران تأثیر بگذارد. این می تواند مانع از ظرفیت آنها در تنظیم کمپین های بازاریابی، هدف قرار دادن مخاطبان خاص و سنجش اثربخشی استراتژی های تبلیغاتی آنها شود. به نوبه خود، این ممکن است منجر به کاهش ROI و کاهش عملکرد کلی برای تلاش های بازاریابی آنها شود.