رقابت BNPL داغ می شود، Bowery Farming TC-1، رویاهای Silicon Valley – TechCrunch

آیا آسیای جنوب شرقی در آستانه رسیدن به نقطه عطف برای استارت آپ های فناوری است؟

چهارصد میلیون نفر در این منطقه در حال حاضر از اینترنت استفاده می کنند، اما تا پایان سال، یک برآورد نشان می دهد که 80 درصد از جمعیت بالای 15 سال در اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام مصرف کنندگان دیجیتال خواهند بود.

آمیت آناند، شریک موسس، می‌گوید: «بر اساس محاسبات Jungle Ventures، ارزش کل شرکت‌های دیجیتالی منطقه امروز حدود 340 میلیارد دلار است و تخمین زده می‌شود تا سال 2025 به یک تریلیون دلار افزایش یابد.


مقالات کامل TechCrunch+ فقط برای اعضا در دسترس است.
از کد تخفیف استفاده کنید TCPLUSROUNDUP برای صرفه جویی 20٪ از اشتراک یک یا دو ساله.


آناند می‌گوید تجارت الکترونیک، فین‌تک‌ها و دیجیتالی شدن سریع نیروی کار SME منطقه، تعدادی از عواملی هستند که چشم‌انداز را برای استارت‌آپ‌های جنوب شرقی آسیا شکل می‌دهند، اما فناوری زنجیره تامین نیز یک فرصت بزرگ است.

با توجه به اعلام مکرر معاملات و اهداف جدید برای فهرست شدن در ایالات متحده، منطقه هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد و تولد تک شاخ های بیشتری در افق است.

از خواندن TechCrunch+ در این هفته بسیار متشکریم!

والتر تامپسون
ویرایشگر ارشد، TechCrunch +
شخصیت اصلی شما

Bowery Farming TC-1

اعتبار تصویر: نایجل ساسمن

بیش از یک دهم آمریکایی ها در زمینه غذا و کشاورزی شغل دارند، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از ما آگاهی دقیقی درباره آنچه می خوریم یا از کجا می خوریم نداریم.

عرضه مواد غذایی ما آنطور که تصور می‌کردیم ایمن یا قابل پیش‌بینی نیست: تغییرات آب و هوا، فراخوان‌های ایمنی، همه‌گیری COVID-19 و حتی سیاست‌های مهاجرت می‌توانند مستقیماً بر آنچه در فروشگاه موجود است تأثیر بگذارند.

جهش های تکنولوژیکی که تغذیه (بیشتر) جهان را ممکن کرد، ما را تا قرن آینده نخواهند دید مگر اینکه مسیر خود را تغییر دهیم.

برایان هیتر، ویراستار سخت افزار TechCrunch گزارش می دهد که پروتئین گیاهی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است، اما کشاورزی عمودی که بر سخت افزار و روباتیک تکیه دارد به مقیاس بزرگی رسیده است.

در یک مجموعه چهار قسمتی، او به بررسی منشأ و عملیات Bowery Farming می‌پردازد، یک استارت‌آپ سودآور که از سال 2015 تقریباً 500 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است تا فناوری و امکانات جدیدی را ایجاد کند که سبزی‌های برگ‌دار را پرورش می‌دهد و در نزدیک به 900 بازار فروخته می‌شود.

قسمت 1: Bowery Farming همه ما را مجبور می کند که به آینده کشاورزی عمودی نگاه کنیم

قسمت دوم: هک کاهو برای طعم و مزه و سود

قسمت 3: آیا LED ها در نهایت می توانند جایگزین خورشید شوند؟

قسمت 4: مبارزه حریصانه برای کاسه سالاد شما

از زمانی که Big Tech به دنور آمد، سرمایه گذاران نمی توانند به اندازه کافی استارت آپ های محلی بخرند

اعتبار تصویر: نایجل ساسمن (در یک پنجره جدید باز می شود)

دنور، کلرادو، شهر مایل بالا نامیده می‌شود، اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران مشتاق به این هوای ضعیف اهمیتی نمی‌دهند.

آنا هیم و الکس ویلهلم در نسخه امروز اکسچنج گزارش دادند: «طبق گزارش اخیر CB Insights، استارت‌آپ‌های مستقر در دنور در تمام سال 2020 حدود 2.7 میلیارد دلار جمع‌آوری کردند.

همان مجموعه داده‌ها می‌گوید که استارت‌آپ‌های شهر تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ ۳.۱ میلیارد دلار جذب کرده‌اند – سرمایه بیشتر در زمان کمتر.

موقعیت مرکزی کلرادو و کیفیت زندگی، دنور و بولدر مجاور آن را به مراکز جذابی برای شرکت‌های فناوری بزرگ تبدیل کرده است. اکنون که کار از راه دور به یک امر عادی تبدیل شده است، سرمایه گذاری از راه دور در این منطقه نیز افزایش یافته است.

دنور برای رونق زوم آماده بود و پاداش – سرمایه خطرپذیر – را درو می کند.

شرکت‌های کارت اعتباری و پرداخت برای بخشی از بازار رو به رشد BNPL رقابت می‌کنند

کیک برش لیست مستقیم

اعتبار تصویر: مفاهیم عکس (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

ارائه تسهیلات به مصرف‌کنندگان برای به تعویق انداختن پرداخت برای یک محصول ایده جدیدی نیست، اما اکنون که شرکت‌های تازه‌کار مانند Klarna، Afterpay و Affirm این مفهوم را به سطح بالاتری رسانده‌اند، شرکت‌های کارت اعتباری قدیمی و شرکت‌های پرداخت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مری آن آزودو و رایان لاولر یک “ظهور آهسته” در فضای BNPL “رابطه همزیستی بین موسسات مالی سنتی، مبتدیان پرداخت و شرکت های پیشرو” را شناسایی کرده اند.

ویزا این هفته اعلام کرد که بسیاری از شرکت‌ها از فناوری آن برای تقویت راه‌حل‌های BNPL در نقاط فروش استفاده می‌کنند. ماه گذشته، رقیب آن، Mastercard Installments، پیشنهاد سفارشی خود را عرضه کرد.

رایان و مری آن گزارش دادند: «این واقعاً جای تعجب نیست که این شرکت‌های کارت اعتباری در حال افزایش آن در مورد BNPL هستند. “اگر چیزی باشد، جای تعجب است که این همه طول کشید.”

سوفی عزیز: توصیه ای برای زندگی رویاهایم در سیلیکون ولی دارید؟

چهره تنها در ورودی پرچین پیچ و خم که پرچم آمریکا در مرکز آن قرار دارد

اعتبار تصویر: Bryce Durbin/TechCrunch

سوفی عزیز

پس از چندین سال تلاش برای یافتن شغل H-1B برای مهاجرت به ایالات متحده، در یک شرکت در کانادا سمت مهندس نرم افزار ارشد گرفتم.

رویای من مهاجرت به سیلیکون ولی برای شروع سرمایه گذاری خودم است. گوشزدی چیزی؟

– کارآفرین مشتاق

زنجیره سالاد Sweetgreen با پشتوانه شدید VC به سمت بازارهای عمومی می رود

رستوران Inside A Sweetgreen Inc. با گسترش زنجیره ای

اعتبار تصویر: آدام گلانزمن / بلومبرگ / گتی ایماژ / گتی ایماژ

در یک کار قبلی، در نزدیکی یک مکان Sweetgreen کار می‌کردم و هر هفته یک‌بار در آنجا توقف می‌کردم تا سفارش ناهار استارت‌آپ‌مان را دریافت کنم.

سالادها خوشمزه بودند، اما قیمت ها قطعا باعث شد از سیاست ناهار رایگان ما قدردانی کنم. هنگام خواندن بررسی الکس ویلهلم از S-1 Sweetgreen، چیز دیگری را به یاد آوردم: هر زمان که بازدید می کردم، معمولاً تنها مشتری منتظر یک پیکاپ بودم.

الکس می‌نویسد که Sweetgreen که به شدت به سفارش‌های دیجیتال و کارکنان اداری وابسته است، «بسیار بی‌سود است و به نظر نمی‌رسد در آستانه یک حرکت سریع به سمت سودآوری باشد».

در همان زمان، “برنامه تجاری کلی شرکت روی کاغذ درست به نظر می رسد.”

چگونه IT سایه را ریشه کن کنیم و سرمایه گذاری های SaaS را به حداکثر برسانیم

چشمی به سبک کارتونی که از رنگ زرد روی بافت کاغذ می گذرد

اعتبار تصویر: MirageC (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

در یک محل کار مدرن، عمدتاً از راه دور، برنامه‌های کاربردی SaaS تأیید نشده که توسط کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است منجر به اشتراک‌های تکراری، هزینه‌های هدر رفت فناوری اطلاعات و خطر بیشتر نقض داده شود.

چگونه سایه ها را از خود دور می کنی؟ به گفته اریک کریستوفر، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Zylo، فقط به مجموعه SaaS خود نور بتابانید.

او می‌گوید: «زمانی که فناوری اطلاعات تمام برنامه‌های کاربردی در حال استفاده و نحوه استفاده از آنها را دید، آنها برای بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها قرار می‌گیرند. “پیاده سازی سلف سرویس SaaS در سازمان شما ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.”

سه ماهه بد رابینهود، فراز و نشیب درآمدهای معاملاتی را نشان می دهد

اعتبار تصویر: نایجل ساسمن (در یک پنجره جدید باز می شود)

هر سهامی که به جای ارزش تجاری فعلی آن، بر اساس چشم انداز رشد یک شرکت معامله می کند، روی یخ نازکی قدم می زند.

بنابراین زمانی که پلتفرم معاملاتی Robinhood درآمد و سود سه ماهه سوم بدتر از حد انتظار را گزارش کرد و درآمد سه ماهه چهارم را نیز کمتر از انتظارات تحلیلگران پیش بینی کرد، بازار پاسخ داد.

در بررسی عمیق نتایج سه‌ماهه سوم شرکت، الکس ویلهلم دریافت که پایگاه کاربری Robinhood، درآمد معاملات کریپتو و درآمد هر کاربر همگی کاهش یافته است که منجر به سودآوری آن شده است.

او می‌گوید اگر رقیب کوین‌بیس «حتی کسری از رکودی را که رابین‌هود از نظر درآمد تراکنش‌های رمزنگاری تجربه کرده است، دیده باشد، ممکن است سه ماهه سختی داشته باشد».

چگونه 2 شرکت از رشد ارگانیک و غیر ارگانیک استفاده کردند

یک گیاه سبز کوچک در داخل یک چرخ دنده فلزی رشد می کند

اعتبار تصویر: ایوان باجیچ (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

کریس لگ، مدیر ارشد شرکت Progress Partners می نویسد: اتخاذ یک رویکرد متفکرانه و متعادل برای ترکیب رشد ارگانیک با شات تقویت کننده ادغام یا اکتساب می تواند قفل رشد پایدار را باز کند.

او دو نمونه از استراتژی های M&A موفق را برجسته می کند:

  • ولگردی و قانونی شکنی تهاجمی خرید عمودی خارج از شرکت برای گسترش پیشنهادات خود در حالی که وارد بازارهای کاملاً جدید می شود.
  • قرارداد برندهای رسانه مورد اعتماد با جوکین مدیا برای تنوع بخشیدن به محتوای آن و افزایش پایگاه تبلیغاتی آن.

ساخت عرشه زمینی که نمی توان آن را نادیده گرفت

شکل یک مدل چوبی در حال کشیدن پرده از یک ستاره پنج پر است

اعتبار تصویر: بوریس اس وی (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

دنی کرایتون، مدیر مسئول، دنی کرایتون، ادیتور مدیریتی، میزبان پانلی در TechCrunch Disrupt با حضور Mar Hershenson، بنیانگذار Pear VC، برای اینکه بفهمد یک عرشه زمینی چه چیزی باید برجسته باشد، برگزار کرد. مرسدس بنت، شریک Lightspeed، و صبا کریم، که سرپرست خط لوله راه اندازی جهانی در TechStars است.

گفتگوی آنها حاوی بینش‌های ارزشمندی در مورد چگونگی تکامل آهنگ‌ها در سال گذشته، فرآیند تفکر VCها هنگام خواندن دک‌ها و آنچه بنیان‌گذاران باید روی آن تمرکز کنند، اگر نمی‌خواهند نادیده گرفته شوند، است.

بنت گفت: “عرشه ها از نظر طراحی بهتر و بهتر می شوند.” فکر می‌کنم بیشتر و بیشتر افراد متوجه شده‌اند که نمایش بصری دک شما به اندازه مواد و محتوای موجود در آن مهم است.

کریم گفت که اصالت قطعا به یک کارآفرین کمک می کند تا از جمعیت جدا شود.

بهترین طرحی که من در قالبی متفاوت دریافت کردم، متعلق به شرکتی است که اخیراً وارد TechStars شده است – در واقع یک نسخه پادکست از Pitch Deck آنها بود که چهره من روی آن بود. من به پادکست اپل رفتم و گفت: “هی، صبا، این حرف من است.” شگفت انگیز بود! اما بار دوم یا سوم که اتفاق می افتد، ممکن است آنقدرها هم چشمگیر نباشد زیرا قبلاً آن را دیده بودم.

شناورسازی Allbirds باید به بازار کمک کند تا ارزش عرضه‌های اولیه سهام با فناوری فعال را مرتب کند

اعتبار تصویر: نایجل ساسمن (در یک پنجره جدید باز می شود)

من همیشه به منشا کلمات علاقه داشته‌ام: ما از “bellwether” به عنوان اصطلاحی برای توصیف گرایش‌گران استفاده می‌کنیم، اما در اصل به گوسفندی اشاره می‌کرد که زنگی به گردنش بسته بود، که بقیه گله را تشویق می‌کرد که از آن پیروی کنند.

به طور مشابه، پرونده های IPO نگاهی اجمالی به عملکرد درونی یک شرکت ارائه می دهند، اما همچنین می توانند بینشی از روندهای غالب بازار ارائه دهند.

الکس ویلهلم گزارش می دهد که ثبت عرضه اولیه کفش Allbirds سازنده کفش با فناوری فناوری، هر دو هدف را به خوبی انجام می دهد، الکس ویلهلم گزارش می دهد: این شرکت انتظار دارد به ازای هر سهم بین 12 تا 14 دلار عرضه کند، که ارزش آن را در حدود 2 میلیارد دلار در انتهای محدوده بالا خواهد داشت – نه چندان دور Rent the Runway در IPO خود این هفته رونمایی شد.