رتبه‌دهندگان کیفیت جستجوی گوگل تمرکز خود را به رتبه‌بندی پاسخ ربات چت تغییر می‌دهند

اینسایدر گزارش می دهد که گوگل از ژانویه اولویت را به پاسخ های سریع ربات چت بالاتر از رتبه بندی کیفیت نتایج جستجو، حداقل برای برخی از کارکنان قراردادی خود داده است.

چرا ما اهمیت می دهیم. گوگل به وضوح در حال حاضر منابع زیادی را به بارد و سایر ابتکارات هوش مصنوعی اختصاص داده است. جستجو همچنان محصول اصلی آن – و پولساز اصلی – است، بنابراین جالب است بدانید که گوگل آنقدر روی بارد سرمایه گذاری کرده است که گزارش شده منابع را از رتبه بندی نتایج جستجو دور کرده است، که به طور بالقوه می تواند بر کیفیت تاثیر بگذارد.

بررسی دستورات هوش مصنوعی، نه جستجو. به ارزیاب‌ها یک درخواست کاربر (به عنوان مثال، یک سوال، بیانیه یا دستورالعمل) به همراه دو پاسخ احتمالی ایجاد شده توسط یک ربات چت هوش مصنوعی داده می‌شود (از نام “Bard” استفاده نشده است). به ارزیاب ها دستور داده شد که بهترین پاسخ را انتخاب کنند.

ولی. ارزیاب ها خود را در حال حدس زدن در مقابل ارزیابی و تأیید پاسخ های ربات چت می دانند. به گفته اینسایدر، به این دلیل است که برخی از ارزیاب‌ها می‌گویند که زمان کافی برای تحقیق در مورد اینکه کدام پاسخ بهتر است، ندارند، به خصوص در مورد موضوعات فنی یا پیچیده که ممکن است با آن‌ها آشنا نباشند.

خیلی برای EEAT. ارزیاب های گوگل زمان مشخصی برای انجام وظایف خود دارند که از 60 ثانیه تا چند دقیقه متغیر است.

  • یک رتبه‌بندی به اینسایدر گفت: «سه ساعت تحقیق برای تکمیل یک کار 60 ثانیه‌ای، این یک راه عالی برای چارچوب‌بندی مشکلی است که در حال حاضر با آن روبرو هستیم.

جستجوگرهای کیفیت گوگل حداقل از سال 2005 از ارزیابی‌کنندگان انسانی استفاده کرده است – به آنها وظیفه می‌دهد تا با استفاده از مجموعه گسترده‌ای از دستورالعمل‌ها، کیفیت صفحات، وب‌سایت‌ها و نتایج جستجو را ارزیابی کنند. گوگل همیشه گفته است که بازخورد ارزیابی‌کنندگان مستقیماً بر رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک تأثیر نمی‌گذارد، اما بازخورد آنها می‌تواند برای ارزیابی تغییرات استفاده شود.

از کارمندان Google نیز خواسته شد تا به بهبود Bard کمک کنند. همانطور که در ماه فوریه گزارش کردیم، گوگل از کارمندان خود خواست 2 تا 4 ساعت را صرف آزمایش بارد، بازنویسی پاسخ ها یا ارائه سایر اشکال بازخورد کنند.

گزارش Insider را بخوانید (هشدار: paywall). پیمانکاران گوگل می گویند که زمان کافی برای تایید پاسخ های صحیح از چت ربات هوش مصنوعی این شرکت ندارند و در نهایت از طریق توماس مکسول حدس می زنند.