هوش مصنوعی مولد می تواند نرم افزار سازمانی را متحول کند

این به طور بالقوه بزرگترین تغییر از زمان نقطه و کلیک است

بیش از آخرین چند ماه است که OpenAI و به‌ویژه ChatGPT نشان داده‌اند که با رابط کاربری ساخته شده بر روی یک مدل زبان بزرگ که می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد و کد یا تصاویر ایجاد کند، چه چیزی ممکن است. در حالی که این به تنهایی قابل توجه است، ما همچنین می توانیم با یک نوع مکالمه با هوش مصنوعی با محصول جانبی تعامل داشته باشیم و آن را تنظیم کنیم. واقعاً شگفت‌انگیز است، اما با اعمال آن در برنامه‌های سازمانی که روزانه استفاده می‌کنید، به این فکر کنید که چقدر می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

اگر بتوانید روی برنامه های موجود خود یک رابط بسازید، به طوری که به جای اشاره و کلیک کردن، می توانید به سادگی از رایانه بخواهید تا کاری را برای شما انجام دهد و آن را بر اساس مدل اصلی برنامه ها یا شرکت شما انجام دهد. مدل زبان داخلی

این یک جهش بزرگ به جلو در محاسبات خواهد بود. پیش از این، بزرگترین جهش در سال 1984 اتفاق افتاد، زمانی که اپل رابط کاربری گرافیکی را معرفی کرد که یک تغییر آهسته از رویکرد خط فرمان آغاز کرد و در نهایت در اوایل دهه 90 با انتشار ویندوز 3.1 و بعداً ویندوز 95 به جریان اصلی تبدیل شد.

ما تلاش‌های دیگری برای UX داشته‌ایم، مانند رابط‌های صوتی مانند سیری و الکسا، و در حالی که آنها تغییراتی را در بخش مصرف‌کننده به ارمغان آوردند، اما هنوز دقیقاً مشابه یک رایانه که برای ما کار تولید می‌کند، نیستند. این فقط یافتن چند پاسخ و در برخی موارد اجرای دستورات ساده است.

مطمئناً روش کار ما را تغییر نداد، و این معیار واقعی برای اینکه آیا یک رویکرد محاسباتی جدید واقعاً تحول آفرین است یا خیر. اگر بتوانید به‌جای راهنمایی صریح سیستم‌ها در مورد کارهایی که باید انجام دهند، اقدامی مانند «به من در کارمند جدید کمک کنید» یا «یک بیانیه P&L ماهانه ایجاد کنید» را تایپ کنید، این یک جهش اساسی در طراحی UX خواهد بود.

این همان کاری است که هوش مصنوعی مولد پتانسیل انجام آن را دارد، اما مانند هر چیز دیگری، برای طراحی این رابط‌های جدید به شیوه‌ای زیبا نیاز به خلاقیت دارد، بنابراین احساس نمی‌کنید که روی رابط نقطه و کلیک قدیمی‌تان پیچ شده است. . همچنین احتمالاً به مدل‌های زبان بزرگ با تمرکز بیشتری نیاز دارد.