دیزنی در حال آماده سازی یک سرویس پخش مستقل ESPN است

بر اساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، دیزنی فعالانه در حال آماده شدن برای راه اندازی یک سرویس پخش مستقل ESPN است. این گزارش نشان می دهد که ESPN در حال برنامه ریزی برای فروش کانال خود به طور مستقیم به کابل برش کابل به عنوان یک سرویس اشتراک-استریم در سال های آینده است. مشخص نیست که دیزنی قصد دارد این سرویس را چه زمانی راه اندازی کند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که دیزنی و ESPN قبلاً گفته بودند که این کانال در نهایت به عنوان یک سرویس پخش مستقل در دسترس خواهد بود. طبق گزارش‌ها، این شرکت‌ها اکنون در حال اجرای این طرح با یک پروژه جدید با کد داخلی «Flagship» هستند. ESPN شروع به اطمینان از انعطاف پذیری در معاملات خود با ارائه دهندگان کابل کرده است و بحث های مشابهی با لیگ های ورزشی حرفه ای دارد.

گفته می‌شود که دیزنی به ارائه EPSN به عنوان یک کانال تلویزیونی حتی پس از ورود آن به سرویس پخش خود ادامه خواهد داد. با این حال، این تغییر پیامدهای قابل توجهی برای ارائه دهندگان تلویزیون کابلی خواهد داشت، زیرا ورزش های زنده در ESPN یکی از بزرگترین جذابیت های کابلی سنتی است. ارائه دهندگانی که برای حمل کانال ESPN پول می پردازند، در نهایت باید با سرویس پخش جدید رقابت کنند.

اگرچه این غول رسانه ورزشی در حال حاضر یک سرویس پخش ماهانه به نام ESPN+ دارد، این سرویس دسترسی به خود کانال ESPN را ارائه نمی دهد. این شامل برنامه نویسی زنده برخی از بازی های MLB و هاکی حرفه ای است. این سرویس به ویژه شامل پخش‌های تلویزیونی NBA و NFL نمی‌شود، که در حال حاضر فقط در تلویزیون در دسترس هستند. با این سرویس پخش جدید، ESPN قصد دارد به طور کامل به جریان تبدیل شود.

دیزنی به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.

رابرت ایگر، مدیر عامل دیزنی در طی تماس با درآمد دیزنی در اوایل این ماه گفت که انتقال ESPN به یک سرویس مستقیم به مصرف کننده تصمیم بزرگی است، تصمیمی که شرکت قصد دارد با دقت آن را اجرا کند.

ایگر در طول این تماس گفت: “ما واقعاً موضع خود را در مورد انتقال سرویس پرچمدار ESPN به عنوان یک پلتفرم مستقیم به مصرف کننده یا جریان تغییر نداده ایم.” ما فکر می‌کنیم که این امر اجتناب‌ناپذیر است، اما این تصمیم بزرگی است که باید بگیریم. و ما می دانیم که باید آن را به درستی انجام دهیم، هم از نظر قیمت گذاری و هم از نظر زمان.»

برنامه های آتی دیزنی در حالی انجام می شود که شرکت هایی مانند اپل، آمازون و گوگل حقوق رسانه های ورزشی را به دست می آورند. مهم‌تر از همه، یوتیوب متعلق به Google، در دسامبر گذشته، بلیط NFL Sunday را در یک قرارداد پخش جریانی برجسته تضمین کرد. اپل حقوق بازی های لیگ برتر بیسبال و لیگ برتر فوتبال را به دست آورده است و آمازون در سال 2021 قراردادی را برای حقوق بازی های پنج شنبه شب NFL انجام داد.