درخواست الیزابت هلمز برای بیرون ماندن از زندان رد شد

انتظار می رود الیزابت هلمز، مدیر عامل سابق Theranos و کلاهبردار متهم، در 27 آوریل برای بیش از 11 سال محکومیت به زندان برود.

پس از اینکه هولمز در چهار فقره کلاهبرداری در سال گذشته مجرم شناخته شد، وکلای او تلاش های زیادی برای به تاخیر انداختن حبس او انجام دادند، مانند درخواست برای محاکمه جدید. اکنون قاضی ادوارد داویلا، که ریاست پرونده پرمخاطب او را بر عهده داشت، درخواست او را برای بیرون ماندن از زندان به قید وثیقه رد کرده است.

داویلا نوشت که هلمز خطری برای فرار یا تهدیدی برای جامعه او نیست، با این حال، دادگاه دلیل قابل توجهی برای دور نگه داشتن او از زندان پیدا نکرده است.

انتظار می رود هولمز برای این حکم به دادگاه منطقه نهم تجدید نظر کند، اما بعید است که درخواست تجدید نظر او موفق شود. مدار نهم درخواست تجدیدنظر مشابه رامش “سانی” بالوانی، مدیر اجرایی سابق Theranos را که در 12 فقره کلاهبرداری مجرم شناخته شد، رد کرد.

ترانوس که زمانی یک استارت‌آپ پرطرفدار دره سیلیکون به ارزش بیش از 9 میلیارد دلار بود، قول داد با در دسترس‌تر کردن آزمایش خون، انقلابی در حوزه پزشکی ایجاد کند. ترانوس در اقدامی که اکنون بدنام است، ادعا کرد که تنها با یک قطره خون، می‌تواند ده‌ها آزمایش خون انجام دهد و خون‌گیری داخل وریدی را مورد بحث قرار دهد. اما علی‌رغم ارزش‌گذاری هنگفت ترانوس و اعضای بالای هیئت‌مدیره، فناوری آن هرگز کارساز نبود. اکنون، افسران سرکش خود را برای زندان آماده می کنند.