مدیر ارشد ریسک بانک سیلیکون ولی، ماه‌ها پس از شروع به کار، بیرون است

هنگامی که سقوط بانک سیلیکون ولی برای اولین بار آشکار شد، افشای دیرهنگام برخی از هرج و مرج را رنگ آمیزی کرد: بانک بیشتر سال گذشته را بدون مدیر ارشد ریسک سپری کرد و کسی که ترک کرد بیش از 4 میلیون دلار از سهام بانک را قبل از خروج فروخت.

CRO جدید، کیم اولسون، که در ژانویه 2023 به آن ملحق شد، تنها سه ماه در کار بود تا اینکه بانک توسط تنظیم‌کننده‌ها تعطیل شود. اکنون، منابع به TechCrunch می‌گویند که اولسون و حداقل یک مدیر اجرایی دیگر نیز SVB را ترک می‌کنند. منابع گفتند که مدیر اجرایی حسابرسی SVB نیز کسب و کار را ترک می کند.

این خروج تنها دو هفته پس از خرید 72 میلیارد دلار از SVB توسط First Citizens Bank انجام شد. خروج های اخیر در راس یک رشته خروج از مدیران اجرایی است، از جمله مدیر عامل سابق گرگ بکر و مدیر مالی دنیل بک، که زمانی که بانک توسط رگولاتورها تصاحب شد، این بانک را ترک کردند.

SVB و Olson به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر بیشتر در مورد خروج اولسون پاسخ ندادند. کارمندان مؤسسه ای که به تازگی ترکیب شده اند، هنوز نمی دانند که مدیر ارشد ریسک جدید چه کسی خواهد بود. جانشین بالقوه CRO Lorie Rupp از First Citizens است که از سال 2017 در این نقش حضور داشته است.

حرکت استعدادها مطمئناً به عنوان بخشی طبیعی از انتقال SVB به مالکیت جدید ادامه خواهد یافت. کمی بیش از یک ماه از تعطیلی بانک سیلیکون ولی توسط رگولاتورها می گذرد.

بر اساس بیانیه ای که به TechCrunch ارسال شده است، امروز HSBC ایالات متحده اعلام کرد که 40 بانکدار از SVB را برای کمک به ایجاد یک پیشنهاد جدید “متخصص به اقتصاد نوآوری” استخدام کرده است. این بانک استعدادهای کهنه کار SVB، از جمله مدیر ارشد توسعه کسب و کار، سونیتا پاتل، رئیس بخش علوم زیستی و مراقبت های بهداشتی کاترین اندرسن، رئیس بانکداری فناوری و مراقبت های بهداشتی، دیوید سابو و رئیس راه حل های اعتباری فناوری، ملیسا استپانیس را که بر فناوری نظارت خواهد کرد، شکار کرده است.

اگر در مورد اتفاقات دنیای مخاطره‌آمیز نکته‌ای آبدار یا سرنخ دارید، می‌توانید در توییتر به ناتاشا ماسکریناس برسید. @nmasc_ یا در سیگنال در +1 925 271 0912. درخواست های ناشناس رعایت خواهد شد.