دادگاه به سما، شریک بررسی محتوای متا گفته است که به ناظران پول پرداخت کند

شریک تعدیل محتوای متا در آفریقا سما اوایل امروز توسط دادگاه کنیا مجبور شد حقوق ماه آوریل را به بخشی از ناظرانی که کنار گذاشته بود بپردازد. این دستورالعمل چند روز پس از آن منتشر شد که ناظران در مقر سما در کنیا خواستار پرداخت حقوق ماه آوریل شدند.

دادگاه پس از درخواست فوری در 27 آوریل به نمایندگی از مجریان، دستورات خود را صادر کرد تا سما مجبور شود حقوق آنها را پرداخت کند و دستورات صادر شده در ماه مارس را رعایت کند.

حدود 184 ناظر از سما به دلیل اخراج غیرقانونی آنها شکایت کردند، پس از اینکه بازوی بازبینی محتوای خود را در ماه مارس منحل کرد و ماجورل، شریک جدید غول رسانه اجتماعی در آفریقا، به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بر اساس دستورالعمل متا.

امروز، قاضی به سما دستور داد که به عنوان ناظر فیس‌بوک و در چارچوب دستورات صادره از سوی دادگاه، به خواهان‌ها پرداخت کند.

دادگاه در 21 مارس دستورات موقتی صادر کرد که سما را از هرگونه تعدیل و متا از تعامل با ماژورل منع کرد. به ماجورل نیز دستور داده شد که از قرار دادن مدیران سابق سما در لیست سیاه خودداری کند.

دادگاه به سما دستور داد تا به بررسی محتوا در پلتفرم‌های متا ادامه دهد و تنها ارائه‌دهنده آن در آفریقا در انتظار تعیین پرونده باشد. با این حال، سما در ماه آوریل مدیران را به مرخصی اجباری فرستاد و گفت که برای آنها کاری ندارد زیرا قراردادش با متا به پایان رسیده است.

ناظران در ماه مارس شکایت کردند و ادعا کردند که سما طبق قانون کنیا اخطاریه‌های مازاد بر کار را صادر نکرده است، اخطاریه 30 روزه خاتمه به مدیران صادر نشده است و حقوق نهایی آنها به امضای آنها مبنی بر عدم افشای اطلاعات مربوط می‌شود. اسناد از جمله ادعاهای دیگر سما می گوید که قوانین کنیا را رعایت کرده است، از جمله اینکه به کارمندان اطلاع کافی داده است.

سما در ژانویه اعلام کرد که قرارداد و خدمات بررسی محتوای متا را کنار گذاشته و 260 نفر را در این فرآیند اخراج می کند تا بر روی کار برچسب زدن (حاشیه نویسی داده های بینایی رایانه ای) تمرکز کند. این چند ماه پس از طرح شکایت دیگری در کنیا توسط مدیر سابق محتوای آن، دانیل موتانگ، صورت گرفت.

موتوانگ، یک آفریقای جنوبی، سما و متا را به کار اجباری و قاچاق انسان، روابط کاری ناعادلانه، سرنگونی اتحادیه‌ها و عدم ارائه سلامت روانی و حمایت روانی «کافی» متهم کرده بود. گفته می شود که او به دلیل سازماندهی اعتصاب 2019 و تلاش برای تشکیل اتحادیه کارگران سما از کار اخراج شده است. ناظران سما و ماژورل در اوایل این هفته به تشکیل اتحادیه رای دادند.