چگونه با ChatGPT قطعه های برجسته رقبای خود را بدزدیم (اعلانات شامل)

آیا در تلاش برای رتبه بندی برای قطعه های برجسته هستید و ترافیک ارزشمندی را از دست می دهید؟

من ساعت‌های بی‌شماری را صرف تلاش برای بهینه‌سازی محتوایم می‌کردم و حدس‌های درستی در مورد چگونگی برنده شدن آن تکه‌های برجسته می‌کردم. این فرآیند زمان‌بر و بسیار ضربه‌ای بود.

اکنون، می‌توانم از ChatGPT – از جمله درک آن از SEO و مهارت‌های نوشتاری استثنایی – برای تولید قطعه‌های بهینه‌شده تقریباً بی‌نقص استفاده کنم و در وقتم صرفه‌جویی کنم و ترافیکم را افزایش دهم.

در اینجا، من فرآیند هفت مرحله‌ای خود را برای استفاده از ChatGPT برای بهینه‌سازی برای قطعه برجسته سبک پاراگراف به اشتراک می‌گذارم.

در حالی که این فرآیند 100% مواقع کار نمی کند، من نسبت به زمانی که این کار را به صورت دستی انجام می دادم، میزان موفقیت بسیار بالاتری داشته ام.

قبل از شروع، اگر شما کاملاً با قطعه‌های برجسته تازه کار هستید، خواندن مقاله کریس لانگ، نحوه دریافت قطعه‌های ویژه گوگل: ۹ دستورالعمل بهینه‌سازی را به شدت توصیه می‌کنم.

کلمه کلیدی ای را پیدا کنید که در حال حاضر در 5 جایگاه برتر گوگل قرار گرفته اید، جایی که یک قطعه برجسته وجود دارد و برای آن رتبه ای ندارید.

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از ابزار ردیابی رتبه شما است. در غیر این صورت، باید به صورت دستی اینها را پیدا کنید. در اینجا نحوه انجام این کار با دو ابزار محبوب آورده شده است:

با استفاده از Ahrefs

به Site Explorer بروید. دامنه خود را وارد کنید و کلمات کلیدی را فیلتر کنید که بخش های برجسته را در جایی که وب سایت شما در موقعیت های 2-5 رتبه بندی می کند، راه اندازی می کند:

اهرفس

با استفاده از Semrush

به تحقیقات ارگانیک بروید. دامنه خود را وارد کنید و کلمات کلیدی را فیلتر کنید که بخش های برجسته را در جایی که وب سایت شما در موقعیت های 2-5 رتبه بندی می کند، راه اندازی می کند:

سمروش

برای بیشترین تاثیر، کلمه کلیدی را پیدا کنید که بیشترین حجم و بالاترین رتبه را داشته باشد.

هرچه رتبه شما بالاتر باشد، احتمال بیشتری دارد که قطعه برجسته را دریافت کنید.

اکنون که یک کلمه کلیدی دارید که به طور بالقوه می توانید آن را در موقعیت قطعه برجسته رتبه بندی کنید، باید ببینید آیا محتوای فعلی در صفحه شما وجود دارد که بتواند برای آن رتبه بندی کند یا خیر.

کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و مطمئن شوید که قطعه برجسته نمایش داده می شود. موبایل و دسکتاپ را بررسی کنید.

هنگامی که آن را پیدا کردید، سپس قطعه ویژه فعلی را بخوانید تا درک خوبی از آنچه می گوید داشته باشید.

نمونه قطعه ویژه

بعد، مقاله خود را باز کنید و کلمه کلیدی را جستجو کنید. هدف شما این است که یک جمله یا پاراگراف موجود را که می تواند نامزد قطعه برجسته باشد، شناسایی کنید.

در مثالی که به شما نشان خواهم داد، من به دنبال تعریفی از کلمه کلیدی هستم.

اگر چیزی پیدا کردید، این همان چیزی است که روی بهینه سازی آن کار خواهید کرد. اگر این کار را نکنید، ابتدا باید از ChatGPT بخواهید یکی برای شما بنویسد. ما به زودی به آن مرحله خواهیم رسید.

ChatGPT را فعال کنید و اگر مدل GPT-4 در دسترس شماست، آن را انتخاب کنید. من به شدت توصیه می کنم با این یکی کار کنید.

می‌خواهید ChatGPT را با نحوه بهینه‌سازی برای قطعه‌های ویژه مشخص کنید تا این زمینه را در چت شما داشته باشد تا به بهینه‌سازی برای چت شما کمک کند.

در این دستور پیست کنید:

چگونه می توانم یک پاراگراف را برای رتبه بندی قطعه برجسته در Google برای یک پرس و جو بهینه کنم؟

چگونه می توانم یک پاراگراف را برای رتبه بندی قطعه برجسته در Google برای یک پرس و جو بهینه کنم؟

اکنون، بیایید ChatGPT را برای بهبود یا نوشتن قطعه برجسته خود دریافت کنیم.

سریع:

«من می‌خواهم مقاله خود را در Google برای قطعه برجسته برای عبارت جستجو رتبه‌بندی کنم: [insert keyword]

در حال حاضر، گوگل یک پاراگراف از وب سایت رقیب من را در موقعیت قطعه برجسته برای عبارت جستجو نشان می دهد. ایناهاش:

[insert your competitor’s featured snippet]

در زیر پاراگراف من است که می خواهم آن را در موقعیت قطعه برجسته رتبه بندی کنم. با استفاده از توصیه‌های بهینه‌سازی قطعه ویژگی بازنویسی کنید تا بهتر از رقیب من باشد و گوگل احتمال بیشتری دارد که من را رتبه‌بندی کند: [insert your current paragraph]

جایگزین

اگر پاراگراف فعلی ندارید که قطعه مشخص شده برای پرس و جو را هدف قرار دهد، آن را در اعلان قرار دهید:

یک قطعه برجسته برای من بنویسید تا در مقاله خود قرار دهم تا به جای وب سایت دیگر، برای این موقعیت رتبه بندی شود. از دستورالعمل‌های بالا درباره نحوه بهینه‌سازی موقعیت قطعه برجسته در Google استفاده کنید.

تصویر 46

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


همیشه نمی‌توانید اعتماد کنید که ChatGPT در اولین تلاش بهترین قطعه مشخص ممکن را تولید می‌کند. برای این مرحله، می‌خواهید ChatGPT قطعه ویژه جدید شما را با رتبه‌بندی فعلی مقایسه کند تا ببینید کدام یک را بهتر می‌داند.

یک چت کاملاً جدید را شروع کنید و دوباره در این فرمان قرار دهید:

چگونه می توانم یک پاراگراف را برای رتبه بندی قطعه برجسته در Google برای یک پرس و جو بهینه کنم؟

پس از پاسخ دادن، در این دستور پیست کنید:

کدام پاراگراف به احتمال بیشتری در موقعیت قطعه برجسته در Google برای عبارت جستجو قرار می گیرد: [insert your keyword]

بند الف:

[paste in your competitor’s current featured snippet showing in Google]

بند ب:

[paste in the featured snippet paragraph ChatGPT generated for your]

ارزیابی قطعه های برجسته

باید پاراگراف B را بگوید. اگر اینطور نیست، یک چت جدید شروع کنید و مرحله 4 بالا را تکرار کنید، سپس به این بخش برگردید و دوباره امتحان کنید تا پاراگراف شما را انتخاب کند.

نکته: اگر می خواهید نظر دیگری در مورد اینکه آیا پاراگراف قطعه برجسته شما بهتر از رقبای شما است یا خیر، این مرحله را در ربات چت دیگری مانند Google Bard انجام دهید.

بارد

اکنون که یک قطعه برجسته بهینه شده دارید، آخرین مرحله این است که آن را در بهترین نقطه در مقاله خود منتشر کنید.

برای شناسایی بهترین نقطه، به مقاله رقیب خود نگاه کنید و ببینید پاراگراف آنها برای قطعه برجسته کجاست. آیا در بالای صفحه قرار دارد؟ در وسط؟ در پایین؟

حداقل محتوای خود را در موقعیتی قرار دهید که با آنها مطابقت داشته باشد و در عین حال مطمئن شوید که با محتوای قبل و بعد از آن جریان دارد.

اگر می خواهید شانس خود را برای دریافت قطعه برجسته افزایش دهید، شانس خود را بالاتر از رقیب خود در مقاله خود قرار دهید.

شما می‌خواهید قطعه برجسته خود را در پاراگراف خودش درست زیر عنوان خودش، مانند H2 یا H3، قرار دهید. عنوان می تواند یکی از دو سبک باشد: یک بیانیه یا یک سوال.

اینکه کدام یک استفاده می کنید واقعاً به پرس و جو، هدف جستجو و کاری که رقیب شما انجام می دهد بستگی دارد. من تمایل دارم از سوالات بیشتر از عبارات استفاده کنم. شما می خواهید این را برای خودتان آزمایش کنید.

در مثال ما، من آن را اینگونه ساختار می دهم:

H2: میانگین هزینه دلار چقدر است؟

پاراگراف: میانگین‌گیری دلار-هزینه یک تکنیک سرمایه‌گذاری است که برای به حداقل رساندن تأثیر نوسانات بازار با تخصیص مداوم مقدار ثابتی پول برای خرید سهام، ETF یا صندوق‌های متقابل در فواصل زمانی منظم طراحی شده است. این رویکرد تضمین می‌کند که سهام در قیمت‌های مختلف به دست می‌آیند و ریسک خرید در اوج بازار را کاهش می‌دهد و رشد مالی بلندمدت را ارتقا می‌دهد.

مرحله 7: منتظر نتیجه باشید، آبکشی کنید و تکرار کنید

بسته به اعتبار سایت خود، احتمالاً باید 1 تا 14 روز منتظر بمانید تا ببینید آیا برنده اسنیپت برجسته شده اید یا خیر.

چسباندن آدرس اینترنتی مقاله خود به صورت دستی در بالای کنسول جستجوی گوگل و کلیک بر روی فهرست بندی درخواست ضرری ندارد.

اما اگر قطعه های برجسته را در مقیاس بهینه سازی می کنید، این کار چندان موثر نخواهد بود. شما به صبر نیاز دارید و منتظر بمانید تا گوگل دوباره مقاله شما را بخزد.

نکات نهایی

اگر بعد از چند بار تلاش موفق نشدید، در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید آزمایش کنید:

  • محتوای قطعه برجسته خود را به بالای صفحه خود منتقل کنید و آن را در یک بلوک نقل قول قرار دهید. آن را برای کاربران و Googlebot متمایز کنید.
  • محتوای قطعه ویژه خود را در ویرایشگر همینگوی جای‌گذاری کنید و هر گونه بهبودی را که توصیه می‌کند انجام دهید. Grammarly یکی دیگر از ابزارهای عالی است.
  • اگر عنوان قطعه برجسته شما سوالی بود، سعی کنید آن را به صورت یک عبارت با علامت دونقطه پایان دهید.
  • عنوان قطعه برجسته را حذف کنید و محتوای قطعه برجسته را درست زیر H1 خود قرار دهید.
  • به ChatGPT محتوای قطعه ویژه خود و رقیبتان و متن اطراف آن را بدهید. سپس از آن بخواهید متن را برای برنده شدن قطعه برجسته ارزیابی کند و متن شما را بازنویسی کند. این زمینه اضافی از متن اطراف ممکن است به تولید محتوای بهتر برای شما کمک کند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.