حمله رباتیک 200 میلیون دلاری افزایش می یابد – TechCrunch

این برای چیه کمی همگام منطقه ای؟ در این هفته ، یک جفت شرکت روباتیک چینی 200 میلیون دلار سرمایه دریافت کردند. همه اینها بخشی از یک اکوسیستم پررونق است که هر از چند گاهی به آن بینش می دهیم. بازیکنان زیادی در فضای رباتیک چین وجود دارند که پیگیری برخی از نوآوری ها در آنجا دشوار است ، اما این نوع دورهای بزرگ تامین مالی راهی مطمئن برای ایجاد موج است.

پیش بینی می شود که همه گیری COVID-19 نقطه شتاب بزرگی برای کشور باشد ، زیرا برخی از کمبودهای عمده تولید که زنجیره تامین جهان را به بن بست رسانده است. اما جفت های مطرح شده این هفته به اتخاذ اتوماسیون فراتر از تولید اشاره می کند.

اعتبار تصویر: Hai Robotics

Hai Robotics با اعلام سری C و D مشترک با مبلغ 200 میلیون دلار ، عناوین بزرگتر این دو را به خود اختصاص داد. موقعیت مکانی این شرکت در شنژن ، آن را در قلب منطقه تولید چین قرار می دهد ، اما تخصص این شرکت روباتیک انبار/تحقق است. در حال حاضر دارای رد پای بین المللی با اندازه مناسب با استقرار در 30 کشور جهان است ، از جمله قرارداد اخیر با Booktopia ، خرده فروش بزرگ آنلاین کتاب استرالیا.

5Y Capital و Capital Today به ترتیب C و D را رهبری کردند. این دورها همچنین شامل Sequoia Capital China ، Source Code Capital ، VMS ، Walden International و Scheme Capital بود. این بودجه برای گسترش بین المللی Hai و تقویت حضور فعلی آن در چین مورد استفاده قرار می گیرد.

اعتبار تصویر: برایس دوربین/TechCrunch

فراموش نکنید که ثبت نام کنید تا نسخه خبرنامه رایگان آینده Actuator به صندوق ورودی شما تحویل داده شود.

سری 200 میلیون دلاری Keenon Robotics کمی زیر رادار قرار گرفت. این دور توسط SoftBank Vision Fund 2 با مشارکت CICC ALPHA و Prosperity7 Ventures برگزار شد. این شرکت در زمینه روبات های خدماتی تخصص دارد-بی شباهت به انواع گارسون های روبو که از روبات های خرس مستقر در کالیفرنیا دیده ایم. این صنعت به تنهایی یک صنعت قابل توجه است ، اگرچه این شرکت در حال حاضر گسترش موارد استفاده از جمله هتل ها و بیمارستان ها را آغاز کرده است.

اعتبار تصویر: Robotics کینون

Keenon می گوید روبات های آن در ایالات متحده ، اروپا ، کره جنوبی و سنگاپور مستقر شده اند و این بودجه برای گسترش بیشتر این ردپا هزینه می شود.

“Kentaro Matsui” از SoftBank می گوید: “ما معتقدیم که راه حل های روباتیک می تواند با کمک به گردش کار مکرر و خسته کننده ، تأثیر عمیقی در صنعت خدمات داشته باشد.” “Keenon با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، همراه با قابلیت های پیشرفته تولید ، در حال ساخت روباتیک خلاقانه ای است تا به افزایش بهره وری رستوران ها ، هتل ها و بیمارستان ها در چین و در سطح جهانی کمک کند.”

Locus Robotics شرکت Waypoint Robotics را خریداری کرد. اعتبار تصویر: Locus Robotics

Locus Robotics که به تازگی با پول نقد رو به رو شده است (که به نظر می رسد بیشتر اوقات به این مرحله راه پیدا می کند) ، با خرید Waypoint Robotics موافقت کرده است. Waypoint کم و بیش در همان دسته انبار Locus عمل می کند. محصول شاخص آن Vector است ، یک ربات همه کاره مستقل که قادر است تا 300 پوند بار را در اطراف حرکت دهد.

ریک فالک ، مدیرعامل Locus در بیانیه ای گفت: “Locus رهبر ثابت شده در توسعه فناوری AMR بسیار مولد و نوآورانه است که به طور موثر نیازهای مشتریان ما را برای بهینه سازی کل انبار برطرف می کند.” “همچنان که تحقق سفارش و کمبود نیروی کار در سراسر جهان در حال افزایش است ، خرید Waypoint Robotics توانایی ما را در برآورده ساختن این نیازهای جهانی در چند ماه و نه چند سال تسریع می کند و به ما در تحول دیجیتالی انبار کمک می کند.”

لوکوس سری E را در فوریه 150 میلیون دلار و در این ماه 50 میلیون دلار دیگر اعلام کرد. این شرکت به وضوح به دنبال ایجاد یک اکوسیستم تحقق قوی است که امیدوار است بتواند با پیشنهاد آمازون رقابت کند.

سرانجام اولین ثروتهای خرید بوستون داینامیکس توسط هیوندای در راه است. روبات سرویس ایمنی کارخانه با نام مستقل ، یک ربات Spot سفارشی است که برای گشت زنی در کارخانه ها طراحی شده است و با خلبان در کارخانه کیا متعلق به هیوندای در سئول شروع می شود. این ربات مجهز به لیدار و دوربین حرارتی است و می تواند به طور خودکار در طبقه کارخانه گشت بزند یا از راه دور از طریق مرورگر کنترل شود.

اعتبار تصویر: انویدیا

این هفته ، انویدیا و Open Robotics همکاری خود را اعلام کردند که به نظر می رسد برای هر دو طرف مفید باشد. اساساً ، این توافقنامه به گونه ای طراحی شده است که پلت فرم توسعه Nvidia Jetson و نرم افزار ROS 2 Open Robotics با هم کار کنند. این معامله برای سرعت بخشیدن به زمان توسعه برای روباتیک ها با استفاده از فناوری ادراک انویدیا طراحی شده است.

برایان گرکی ، مدیرعامل Open Robotics ، در این باره می گوید: “هرچه بیشتر توسعه دهندگان ROS از بسترهای سخت افزاری استفاده می کنند که دارای قابلیت های محاسباتی اضافی هستند که برای خالی کردن CPU میزبان طراحی شده اند ، ROS در حال پیشرفت است تا استفاده از این منابع سخت افزاری پیشرفته را آسان تر کند.” “کار با یک رهبر محاسبات سریع مانند NVIDIA و تجربه وسیع آن در زمینه هوش مصنوعی و روباتیک ، مزایای قابل توجهی را برای کل جامعه ROS به همراه خواهد داشت.”

و هی ، هفته اخلال مبارک! فریاد بزنید به RoboDeck ، ربات تعمیر و نگهداری عرشه. این شرکت در مسابقه Startup Battlefield این هفته با محصولی رقابت می کند که آنها به ما اطمینان می دهند چیزی فراتر از “Roomba ، اما برای بستن مجدد عرشه شما” (به نقل از قطعه Greg) است. این سیستم از درزگیر استفاده می کند و از فناوری نقشه برداری داخلی برای تعیین لبه های سطح برای جلوگیری از افتادن استفاده می کند.

تصویری از یک دستگاه RoboDeck که برای زیبا جلوه دادن عرشه خانه شما طراحی شده است

اعتبار تصویر: RoboDeck

این شرکت در حال حاضر دارای یک نمونه اولیه است که می تواند 500 فوت مربع از عرشه را بدون شارژ حمل کند. RoboDeck قصد دارد دستگاه ها را به عنوان مدل اجاره RaaS در هنگام عرضه به بازار ارائه دهد. این شرکت تا کنون 500000 دلار جمع آوری کرده است که بیشترین بودجه از SOSV تامین می شود.