حداکثر Q: کشتی ستاره ای. این تیتر است.

سلام و به Max Q خوش آمدید!

در این شماره:

  • کشتی ستاره ای
  • خیلی طولانی، Terran 1
  • سه برادر می خواهند برای پیشرانه از ماه آب برداشت کنند
  • اخبار از استوک اسپیس و موارد دیگر

کشتی ستاره ای

من این را روز جمعه می نویسم، بنابراین تا زمانی که شما این را در روز دوشنبه بخوانید، Starship ممکن است قبلاً به آسمان رفته باشد. یا منفجر شد! کی میدونه!؟

در هر صورت، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده مجوز پرتاب را برای SpaceX برای آزمایش پرواز مداری استارشیپ در پایان روز جمعه صادر کرد – به همه فرصت های زیادی برای انتظار در آخر هفته داد.

برای یادآوری: استارشیپ قدرتمندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است. پس از عملیاتی شدن، قادر خواهد بود 100 تا 150 تن (100000-150000 کیلوگرم) را در مدار حمل کند. به عنوان مرجع، موشک اسب کار اسپیس ایکس، فالکون 9، دارای ظرفیت حمل بار 22800 کیلوگرم است. برای رسیدن به این جرم در مدار، 33 موتور رپتور استارشیپ بیش از 16.5 میلیون پوند نیروی رانش در هنگام بلند شدن تولید می کنند.

تا کنون، به نظر می‌رسد که این شرکت همچنان دوشنبه را هدف قرار داده است، اما بسته به آمادگی فنی، آب و هوا و سایر متغیرها، ممکن است تغییر کند.

سفینه فضایی انباشته شده است

اعتبار تصویر: اسپیس ایکس (در یک پنجره جدید باز می شود)

تا مدت ها، Terran 1: Relativity Space به سختی به یک Terran R حتی بزرگتر می چرخد

Relativity Space تنها پس از یک پرواز آزمایشی، Terran 1 را بازنشسته می کند تا توسعه نسل بعدی موشک Terran R خود را دو برابر کند، که اکنون پیکربندی شده است حتی بزرگتر از آنچه قبلاً اعلام شده بود.

این شرکت شش ساله در حال ایجاد تغییرات مهم دیگری در Terran R است: این موشک دیگر کاملا قابل استفاده مجدد نخواهد بود، اما دارای مرحله دوم قابل مصرف خواهد بود. علاوه بر این، طراحی آن کمتر بر تولید افزودنی تکیه خواهد داشت، فناوری که نسبیت بیشتر به خاطر پیشرفت آن شناخته شده است و در هر یک از افزایش سرمایه خود از آن استفاده کرده است. این تغییرات به این معنی است که Terran R با ارتفاع 270 فوت اکنون ظرفیت حمل بار 23.5 متریک تن در مدار پایین زمین و 33.5 متریک تن در هنگام پرتاب به عنوان یک وسیله نقلیه کاملاً مصرفی خواهد داشت.

در حالی که نسبیت در مورد Terran 1 که عمدتاً به عنوان یک پلتفرم توسعه برای هموار کردن راه برای Terran R عمل می‌کند، پیش‌بینی کرده است، فرض بر این بود که این شرکت حداقل چند بار دیگر Terran 1 را قبل از بازنشستگی پرواز خواهد کرد.

فضای نسبیت Terran R

فضای نسبیت Terran R. اعتبار تصویر: فضای نسبیت

پس از حضور در اسپیس ایکس، سه برادر می خواهند فضاپیمایی با نیروی آب ماه بسازند

یک استارت آپ جدید که توسط سه نفر از کهنه سربازان اسپیس ایکس – که اتفاقاً برادر هم هستند – تأسیس شده است، با هدف ایجاد یک شبکه حمل و نقل در فضا، با استفاده از فضاپیماهای قابل استفاده مجدد که توسط آب برداشت شده از ماه حرکت می کند، ساخته شده است.

شرکت فضایی آرگو که توسط رابرت کارلایل، رایان کارلایل و کربی کارلایل تأسیس شده است، شرط می‌بندد که پیشران قمری فعالیت‌های فضایی را از زمین جدا می‌کند – و اقتصاد شلوغی را فراتر از مدار پایین زمین (LEO) باز می‌کند.

طرح آنها چندین محدودیت کلیدی اقتصاد فضایی را هدف قرار می دهد: اول، همه وسایل نقلیه حمل و نقل مداری موجود بر روی LEO متمرکز شده اند، نه مدارهای سخت تر مانند geosynchronous (GEO) یا سیسلونار. دوم، هیچ یک از این وسایل نقلیه قابل استفاده مجدد نیستند. سوم، هیچ روشی برای سوخت گیری حتی یک وسیله نقلیه تئوری قابل استفاده مجدد وجود ندارد. و در آخر، هر روشی از این دست احتمالاً به منابع زمینی برای پیشران بستگی دارد.

اعتبار تصویر: فضای آرگو

اخبار بیشتر از TC و فراتر از آن

  • آژانس فضایی اروپا فضاپیمای Jupiter Icy Moons Explorer (JUICE) اکنون در سفری هشت ساله به مشتری است. (ESA)
  • فایرفلای هوافضا قبل از ماموریت Victus Nox برای نیروی فضایی ایالات متحده، یک آزمایش آتش استاتیک تمام مدت را تکمیل کرد. (کرم شب تاب)
  • فضایی در بورس اوراق بهادار توکیو، کمی کمتر از دو هفته قبل از ورود اولین فرودگر ماه به ماه، فهرست شده است. (TechCrunch)
  • ارتباطات کپلر یک دور سری C با دلار ۹۲ میلیون دلاری را برای توسعه شبکه رله داده های ماهواره ای بلادرنگ خود بست. (TechCrunch)
  • لفت اوربیتال توسط Ball Aerospace برای ساخت و راه اندازی یک بستر آزمایشی برای آژانس توسعه فضایی در سکوی ماهواره ای Longbow انتخاب شد. (توپ)
  • ناسا مطمئن است که Blue Origin موشک نیو گلن را برای ماموریت ESCAPADE در سال 2024 آماده خواهد کرد. (اسپیس نیوز)
  • اوربکس مدیرعامل شرکت کریس لارمور گفت که پس از هشت سال رهبری شرکت پرتاب کوچک از سمت خود کناره گیری می کند. (TechCrunch)
  • آزمایشگاه موشک اکنون به جای ویرجینیا، ماهواره های TROPICS ناسا را ​​از نیوزلند پرتاب خواهد کرد. (آزمایشگاه موشک)
  • سرافیم اسپیس دریافتند که سرمایه‌گذاری فضایی اروپا در سه ماهه اول سال جاری بر سرمایه‌گذاری آمریکا غلبه کرده است، اولین باری است که هزینه‌های اروپایی از آمریکا پیشی گرفته است. (سرافیم)
  • Slingshot Aerospace شبکه سنجش نوری خود را برای اجرام در مدار پایین زمین بیش از دو برابر افزایش می دهد و 80 حسگر جدید را در 20 مکان جهانی اضافه می کند. ( تیرکمان بچه گانه )
  • کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده دفتر فضایی جدید خود را که جولی کرنی ریاست آن را بر عهده خواهد داشت، راه اندازی کرد. پیش از این، کرنی مشاور ویژه قوانین و سیاست فضایی در کمیسیون بود. (FCC)

Max Q توسط من برای شما آورده شده است، آریا علمالهدایی. اگر از خواندن Max Q لذت می برید، آن را به یکی از دوستان خود فوروارد کنید.

حداکثر Q: کشتی ستاره ای. این تیتر است. توسط آریا علمالهدایی که در ابتدا در TechCrunch منتشر شد