BMW، Rivian، Hyundai، Volvo دسترسی به اعتبار مالیاتی خودروهای برقی را از دست می دهند

خزانه داری ایالات متحده فهرست خودروهای الکتریکی خود را که واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی خودروهای برقی هستند بر اساس قوانین جدید خود برای تامین باتری به روز کرد و بی ام و، نیسان، ریویان، هیوندای، ولوو و فولکس واگن دیگر در آن حضور ندارند.

الزامات جدید از روز سه‌شنبه اجرایی می‌شوند و اعتبار تسلا مدل 3 را نیز به 3750 دلار کاهش می‌دهند. سایر مدل‌های تسلا همچنان واجد شرایط دریافت اعتبار کامل ۷۵۰۰ دلاری خواهند بود. تمامی خودروهای الکتریکی جنرال موتورز، از جمله شورولت بولت و بولت EUV نیز واجد شرایط دریافت اعتبار کامل خواهند بود.

اعتبارات مالیاتی EV توسط کنگره در آگوست گذشته به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم تعیین شد. IRA ملزم می کند که 50 درصد از ارزش قطعات باتری در آمریکای شمالی تولید یا مونتاژ شود تا 3750 دلار واجد شرایط باشد. برای واجد شرایط بودن برای 3750 دلار باقیمانده، 40 درصد از ارزش مواد حیاتی باید از ایالات متحده یا یک کشور توافق تجارت آزاد تهیه شود.

این قوانین برای کمک به ایالات متحده برای کاهش اتکای خود به چین برای تامین باتری خودروهای الکتریکی و افزایش ظرفیت خود ایالات متحده برای کنترل زنجیره تامین طراحی شده اند. رئیس جمهور جو بایدن قصد دارد تا سال 2030 50 درصد از فروش وسایل نقلیه جدید را در ایالات متحده الکتریکی یا هیبریدی انجام دهد.

اقدام وزارت خزانه داری برای به اجرا درآوردن دستورالعمل های خود در این هفته از قوانین جدید و سختگیرانه پیشنهادی آژانس حفاظت از محیط زیست پیروی می کند که طبق آن 60 درصد از فروش خودروهای جدید در سال 2030 الکتریکی خواهد بود.

خودروهای برقی که روز سه شنبه اعتبار خود را از دست می دهند عبارتند از BMW 330e، BMW X5 xDrive45e، Genesis Electrified GV70، Nissan Leaf، Rivian R1S و R1T، و فولکس واگن ID.4 — اگرچه فولکس واگن فکر می کند که ID.4 را برای واجد شرایط شدن دریافت می کند و فقط منتظر است. در اسناد یک تامین کننده برای تعیین صلاحیت. خودروهای هیبریدی پلاگین مانند آئودی Q5 TFSI e Quattro و Volvo S60 نیز اعتبار خود را از دست خواهند داد.

علاوه بر این، خودروهای فورد و استلانتیس که قبلاً واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی کامل بودند، اکنون تنها به نیمی از آنها دسترسی خواهند داشت.

به استثنای ولوو که یک شرکت سوئدی است اما اکثریت آن متعلق به جیلی چین است، اکثر خودروسازان برنامه هایی برای ساخت کارخانه باتری در ایالات متحده دارند.

برای مثال هیوندای و ریویان در حال ساخت کارخانه‌هایی در گرجستان هستند. فولکس واگن در حال ساخت ID.4 در چاتانوگا، تنسی است و انتاریو، کانادا را به عنوان محل کارخانه باتری آمریکای شمالی خود انتخاب کرده است. BMW در حال سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری در تولید خودرو و باتری در کارولینای جنوبی است.

یک راه گریز برای خودروهای الکتریکی که واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی مصرف کننده نیستند وجود دارد. وزارت خزانه داری در ماه دسامبر اعلام کرد که خودروهای برقی واجد شرایط نمی توانند به طور بالقوه واجد شرایط اعتبار لیزینگ تجاری به ارزش 7500 دلار باشند.