جلسه سالانه سهامداران تسلا: چگونه تماشا کنیم و چه چیزی را انتظار داریم

انتظار می‌رود که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بعدازظهر روز سه‌شنبه برای جلسه سالانه سهامداران شرکت روی صحنه برود، تنها چند روز پس از اعلام اینکه لیندا یاکارینو، رهبر NBCU را به‌عنوان مدیرعامل بعدی توییتر انتخاب کرده است – شرکت دیگری که مالک آن است.

سهامداران تسلا قبلاً این نگرانی را مطرح کرده بودند که مالکیت ماسک بر توییتر، که در اکتبر 2022 رسمی شد، باعث حواس پرتی شود. این انتصاب جدید می‌تواند سهامدارانی را که می‌خواهند ماسک عمیق‌تر در تسلا مشارکت کند، آرام کند.

اگر گذشته یک راهنما باشد، رویداد سهامداران تسلا مانند یک جلسه غیررسمی تالار شهر با حضور ماسک و احتمالاً چند سوال ستوان ارشد از انبوه سهامداران برگزار می شود.

جلسات قبلی سهامداران سالانه تسلا مملو از اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌ها و همچنین برخی پیش‌بینی‌ها و پیش‌بینی‌های کلی از ماسک بوده است. منتظر سوالات و پاسخ‌هایی در مورد کامیون سایبری تسلا، سلول‌های باتری، کارخانه‌های آینده و موجود و شاید حتی ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی و انرژی باشید. و چه اتفاقی برای رودستر افتاد؟

همچنین وظایف حاکمیت شرکتی لازم برای تکمیل وجود خواهد داشت، از جمله انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید. هیئت هشت نفره تسلا شامل ماسک، برادرش کیمبال ماسک، الرا ارنپریس، رئیس رابین دنهولم، هیرومیچی میزونو، جو گبیا، جیمز مرداک و کاتلین ویلسون تامپسون است.

سهامداران باید سه مدیر را برای یک دوره سه ساله انتخاب کنند. تسلا ماسک، دنهولم و جی بی استرابل، مدیر ارشد فناوری سابق این شرکت را که اکنون استارت‌آپ Redwood Materials خود را اداره می‌کند، نامزد کرده است. اگر استرابل توسط سهامداران انتخاب شود (که تقریباً یک امر قطعی است)، جایگاه خالی میزونو، مدیر ارشد سرمایه گذاری سابق صندوق بازنشستگی 1.5 تریلیون دلاری ژاپن را تصاحب می کند. میزونو در سال 2020 به هیئت مدیره و کمیته حسابرسی آن ملحق شد و برای انتخاب مجدد نامزد نخواهد شد.

سایر موارد در دستور کار شامل پیشنهادات تسلا برای تصویب غرامت اجرایی به صورت مشاوره ای غیرالزام آور، تعداد رای گیری های آینده در مورد غرامت مدیران به صورت مشاوره ای غیر الزام آور هر سه سال یکبار و انتصاب PricewaterhouseCoopers LLP به عنوان شرکت ثبت شده مستقل تسلا است. شرکت حسابداری عمومی برای سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2023.

پیشنهادی از سهامداران ارائه شد که در صورت تصویب، هیئت مدیره را ملزم به نظارت بر تهیه و نگهداری گزارشی که به صورت عمومی در مورد ریسک افراد کلیدی تسلا منتشر می‌شود، شامل شناسایی افراد کلیدی و اقداماتی برای بهبود اثرات زیان احتمالی آنها می‌شود. تسلا توصیه کرده است علیه این اقدام رای دهید.

نحوه تماشا: جلسه سهامداران تسلا قرار است در ساعت 13:00 سه شنبه آغاز شود و به صورت زنده پخش می شود. تعداد محدودی از سهامداران برای شرکت در جلسه دعوت خواهند شد که در گیگافکتوری تسلا در تگزاس در نزدیکی آستین برگزار می شود. برای کسانی که می‌خواهند هماهنگی کنند، تسلا این رویداد را از طریق وب سایت شرکت خود و یوتیوب پخش خواهد کرد. احتمالاً از طریق صفحه توییتر آن نیز پخش خواهد شد.